svar på din fråga är att du bör vänta till dagen efter med att åka till Angeles inte rådbart att åka på kvällen med taxi dit, dom är mycket duktiga på att ta ut ett överpris om du är utlänning. Ta en Taxi till Mabini streat där finns det gott om hotell och barer om du så önskar. Du kan åka buss till Angeles nästa dag och pengarna som du sparar kan du göra ganska mycket för när du kommer fram till Angeles. Har bott i filippinerna ca 9 år tidigare kom hem till svedala för 4 år sedan.
Ha en trevlig vistelse i Filippinerna
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hej.
Ni som kan, jag behöver lite hjälp mej med tips och råd som berör filippinerna.
Jag har förstått att taxiresan i filippinerna kan bli en obehaglig tur om man inte ha koll på vad som gäller. Så ni som vet hur det fungerar...hjälp mej.
Hur skulle ni ta er från Manilla till Angeles City om ni landade ca.18.20 på Manillas Ninoy Aquino?
Hotellet jag bokat har ingen pickup service på flygplatsen. (ser ut som det blir taxi alà minut på flygplatsen) om inte ni har någon annan smart lösning.
Hittar taxichaffisarna i regel upp till Angeles eller tror ni det blir pannkaka av det i såfall?
Detta är dem viktigaste frågorna jag behöver svar på just nu. Har ni mer info. om vad jag som förstagångsresenär till Filippinerna bör tänka på så blir jag evigt tacksam och hoppas jag kan hjälpa tillbaka med mina erfarenheter kring Thai och vietnam.
Mvh/ Simon
|