|

2009-08-15, 20:30
|
|
|
Hjälp ang. filippinerna!
Då ska vi se om ni kan hjälpa mej med lite info som angår landet långt där borta.
Jag anländer till Manillas Ninoy Aquino INTL 22sep kl 18.20. (alltså ganska sent). Min plan är att ta taxi upp till Angeles. Jag har förbokat hotell däruppe i Angeles ca 7 mil norr om Manilla.
Bör jag förboka taxi eller kan jag lösa det utan några större på problem utanför flygplatsen.
Hotellet anvisar mej för pickup-service via något dem kallar Margharita Station i Angeles men jag kan inte hitta någon vettig info om deras servics.
Jag har hört att det är endast dem gula taxibilarna som är registrerade som laglig taxiverksamhet. Stämmer detta? Själv klart har jag greppat att det är taximeter som gäller eller överenskommert pris som bör ligga på runt 2000-2500 PHP. Hur tycker ni att jag ska göra? Hittar taxichaffisarna i Manilla i regel upp till Angeles? eller blir det "pannkaka" av allt?
Kom med era erfarenheter hur jag bör göra. Hört något ochså som kallas för polisöverbevakad taxizon som rekommenderas utanför flygplatsen, informera mej då jag åker själv till Filippinerna för förstagången.
Jag återkommer säkerligen med fler frågor, men jag börja här med resan från Manilla tiill Angeles.
Jag har heller för mkt. info änför lite!
Skål på alla snapsare ute i kräftskivornas Augustikvällar!
Mvh/ Simon
|
|