ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-07-31, 20:54

Simon

Question Behöver svar på frågor ang. Filippinerna
Hej.

Nu börjar det dra ihop sej till Filippinerna och frågorna blir allt fler, hoppas ni kan hjälpa mej.

1. Var i Manilla ligger flygplatsen Ninoy Aquino INTL? Där jag landar 22SEP.

2. Ska åka därifrån med taxi upp till Angeles City. Ungefär hur lång tid tar taxi-resan? och vad kostar det mellan tummen och pekfingret?

3. Stämmer det att Angeles har en internationell flygplats som heter CLARK? Eller ligger den flygplatsen ochså i Manilla?

4. Min resa blir. STHLM-BKK med Thai. Där byter jag till Philepphine Air och landar på Ninoy INTL. Därifrån taxi upp till Angeles beroende på (resetid och kostnad) är där i såfall 4 dygn. Därifrån blir det ner till Boracay ca 10dgr och sedan avsluta med ett par dagar på Antingen Bohol eller Malapasqua och där ifrån upp till Ninoy och flyger till Bangkok.
Ska jag lägga om rutten eller verka min reseplan vettig ni som vet?

5. Budget. Är där 20 dagar. Räknar med 20.000SEK och då har jag ett reservkonto på 5000.
Håller detta?

6. Hur lång tid krävs på Manillas flygplats, är där kaos? och är det svårt att ordna ev. taxi därifrån upp till Angeles?

Tacka för snabba och färska svar.

Mvh/ Simpan
Svara med citat

Gammal 2009-08-05, 00:01

lotta h

Nykomling
lotta h är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Rykte: 0

Standard
Kan inte svara på så många av dina frågor, men i alla fall lite. Var på filipinerna för inte så länge sen och dina pengar bör räcka utan problem om du inte tänker leva lyxliv. Det mesta är billigt om du inte shoppar i dom stora shoppingcentren, där märkesvaror kostar nästan lika mycket som här hemma.
Men mat och boende kan du få för ganska små pengar.
Jag upplevde inte att det var nått större kaos på Manillas flygplats, du kommer nog få tag i din taxi utan större problem.
I mina ögon känns 10 dagar på Boracay lite länge, jättetrevligt och så, men 10 dagar är rätt länge ;-) Men det är ju lite olika vad man vill, sol och bad på dagarna och restauranger och barer på kvällarna är ju vad ön har att erbjuda.
Svara med citat

Gammal 2009-08-05, 18:48

Simon

Smile Frågor ang. Filippinerna
Citat:
Ursprungligen postat av lotta h Visa inlägg

Kan inte svara på så många av dina frågor, men i alla fall lite. Var på filipinerna för inte så länge sen och dina pengar bör räcka utan problem om du inte tänker leva lyxliv. Det mesta är billigt om du inte shoppar i dom stora shoppingcentren, där märkesvaror kostar nästan lika mycket som här hemma.
Men mat och boende kan du få för ganska små pengar.
Jag upplevde inte att det var nått större kaos på Manillas flygplats, du kommer nog få tag i din taxi utan större problem.
I mina ögon känns 10 dagar på Boracay lite länge, jättetrevligt och så, men 10 dagar är rätt länge ;-) Men det är ju lite olika vad man vill, sol och bad på dagarna och restauranger och barer på kvällarna är ju vad ön har att erbjuda.
Tack Lotta H för några av svaren på mina frågor.
Ni som kan svarar gärna på mina frågor, jag har hellre för mkt info. än för lite. Hoppas alla har haft en skön sommar och nu kämpar järnet så ni kan ut och resa när det går mot mörkare tider.
Ps: Drick inte för lite snapps till kräftorna som väntar i de ljumma augustikvällarna
Svara med citat

Gammal 2009-08-05, 19:36

Hans

Standard Ang. Filippinerna
Hej Simon
Jag skall försöka besvara dina frågor enligt min erfarenhet.
1. Syd väst om Manila vilket betyder att du måste genom staden när du skall till AC

2. Taxin tar mellan två till fyra timmar beroende på trafiken. Förbeställer du en från hotellet i AC där du skall bo kostar den 2500 pesos. Tar du en direkt på flygplatsen se upp med priset och var överrens innan resan börjar. Använd mitt pris som riktmärke.

3. Ja det stämmer at Clark ligger i AC men det är endast några lågprisbolag som flyger dit.

4. Upp till dig men för mig låter 10 dagar i Buracay lite länge.

5. Det bör du leva gott på.

6. När du kommer till Manila brukar det gå smidigt. När du skall åka därifrån var där minst 2,5 timme innan.

Hoppas du är lite hjälpt med mina svar
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8