Citat:
Ursprungligen postat av Everborn
Jag och min sambo har planerat in en lång resa nu i feb - mars.
En månad är spikad till Bali för att Surfa och se nytt.
Men en månad vill vi till ett annat land i närheten. Thailand är redan besökt och vill ej tillbaks. vi är ute efter tropiska miljöer med öar och dykning.
Har inte en allt för stor reskassa så ett land där det är billigt att bo är prio.
Vi är mest inne på Malaysia eller filippinerna?
Tar tacksamt emot förslag och info av er som har erfarenhet eller hört om det!
|
Malaysia är dyrt. Med boende, mat, taxiresor, någon enstaka utekväll, samt några mindre inköp (t-shirt, dvd, keps eller vad ni nu skulle vilja köpa så skulle jag tippa på 8000SEK/1 v för 2 vuxna. För mej ensam räknade jag på 1000 kr i fickpengar/dag där tillkom mitt boende. Hotel är dyrt i Kuala Lumpur igemfört med övriga sydostasien. 1000SEK i fickpengar är mat, en dag på stranden, taxi, utflykt samt någon drink + ett par pilsner på en nattklubb för min del. Ni kan nog leva billigare om ni anstänger er.
Själv håller jag på att undersöka budgeten som krävs för filippinerna, jag åker dit 3 veckor i slutet på sep. Som det ser ut nu är det ca 20.000 kr inkl. boende. Men jag har alltid ett reservkonto på 5000kr i fall det inte blir som jag har tänkt mig. Asiaterna börja lära sig ta betalt dem ochså.....det är utveckling.
Maila mej om ni undrar något.
phuket_82@hotmail.com
Mvh
Simon