ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-13, 15:34

Sanna__

Nykomling
Sanna__ är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2009

Rykte: 0

Standard Vars på bali bör man?
Hejsan,

Vi är 2 vuxna och 3 barn som ska i väg i feb/mars 2010. Önskar tips på stränder, ställen och boende som passar sig för barnfamiljer...

Alla guldkorn eller tips är välkomna..

Just ja... -Bör man shoppa i bangkok eller på bali?
Svara med citat

Gammal 2009-06-14, 11:45

Gäst

Standard
Hej,

För en barnfamilj tror jag Sanur eller Seminyak passar bra. Sanur är för pensionärer medan Seminyak är lite lugnare och exklusivare än det "vilda" backpackerområdet Kuta. Nusa Dua är ett lyxigare alternativ. Tänk bara på att både Sanur och Nusa dua är lite av turistenklaver och stannar man där har man inte sett mycket av Bali.

Måsten är:

Gili Islands
Ubud
Nusa Lembongan
Kuta/Legian strand och nattliv (inget för barn på kvällen dock)
Dreamland Beach
etc..

Shoppingen är bra på Bali. Hantverk, märkeskläder och smycken. Mycket priatkopior finns.

Oavsett vilken prisnivå du väljer på mat och boende är Bali synnerligen prisvärt. Ni kommer att resa under lågsässong vilket gör att priserna är lägre. hade ni inte haft barn hade jag rekommenderat att ordna boende på plats.

Jag tycker att ni skall prova på hela spektrat. Från enkel lokal mat för en dollar per person till inte fullt så billiga och outrageous Ku De Ta.

Köp en av de stora guideböckerna Rough Guide eller Lonely Planet. Där finns mycket praktisk information och inspiration.

Du kommer att vara mycket vemodig när du lämnar Bali...
Svara med citat

Gammal 2009-06-15, 13:47

Irène

Medlem
Irène är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Smile
Det är otroligt lätt att röra sig och få hjälp på Bali. Invånarna lider fortfarande av bomberna och vill verkligen visa att Bali är fint (och det är det också). Det är mycket prisvärt att ta en tvådagarstur till Lovina och gå upp i gryningen för delfinsafari. Överhuvudtaget kommer ni att få många erbjudande om olika resor från både hotell och "resebyråer". Jag och min familj bodde i Seminyak. Det är svårt att bada i havet här men för övrigt otroligt skönt och trivsamt. Gå ner vid stranden för att äta eller upp i byn. Otroligt god mat och du äter för 15-20kr per person. Du blir mätt på det. Vi bodde på Grand Bali Suites. Bara 100 meter från hotellet fanns ett matställe "Paintai". Väldigt god mat och billigt. Åka taxi är billigt så du behöver inte ha gångavstånd till centrum (Kuta/Legian). Åk gärna in framåt kvällningen och ät och strosa rundor. Här hittar ni tex också Pizza Hut om ni känner för att bryta Asienmaten någon gång. Söderut finns Culture Park. En ovanlig och spektakulär park!! Ni blir inte besvikna på Bali. Passa på att ta massage och klippa håret.
Svara med citat

Gammal 2009-09-02, 16:15

Bali

Standard
Varför kunde ni inte bada på stranden i Seminyak?
Svara med citat

Gammal 2009-09-03, 09:53

Irène

Medlem
Irène är inte uppkopplad

Standard
Vågorna går för höga. Vill man inte bada i pool kan man åka till andra stränder under dagen.
Svara med citat

Gammal 2009-09-04, 13:59

Bali

Standard
Ok. att vågorna går höga - men GÅR det och bada? Menar jag älskar och bada i vågor, eller är det fara för ens liv?
När du vidare skriver att man kan åka till lungnare vatten, vad kostar det med exempelvis taxi eller buss, och hur lång tid tar det?
Svara med citat

Gammal 2009-09-04, 14:18

Irène

Medlem
Irène är inte uppkopplad

Standard
Vågorna går höga och slår omkull en så ska man doppa sig i Seminyak får det bli en meter från stranden. Taxi är billigt på Bali. Nu kommer jag inte ihåg hur lång resan är till ostkusten från Seminyak men kanske 30min.Vägarna är inte som i Sverige precis fast att de flesta är asfalterade så det är därför avstånden och tid i bil "inte stämmer".
Svara med citat

Gammal 2009-09-04, 14:34

Bali

Standard
Är vågorna lika höga överallt på "västkusten" dvs Seminyak, Leigan och Kuta?
Är det någon som badar och solar på stränderna överhuvudtaget?
Svara med citat

Gammal 2009-09-04, 23:17

Irène

Medlem
Irène är inte uppkopplad

Standard
Både Legian och Kuta har bra stränder med mycket folk. Du är garanterat inte ensam. Det är bara kort mellan Seminyak och Legian/Kuta. Enkelt och billigt med taxi.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8