|
Tacksam för tips om Manila.
|

2009-05-16, 14:33
|
Reg.datum: maj 2009
Rykte: 0
|
Tacksam för tips om Manila.
Hej.
1.Jag flyger till Manila (Clark) från Kuala Lumpur mellan 24de och 27de Juli med Air Asia.
Kollade på olika hotelboknings sidor. Jag är VILSE. Vet inte vad är vad och var är var.
Var ska man bo? Jag fick olika allternative, Malate, Qurazon, Angeles, District 1, District 2 etc.
Eftersom jag stannar ganska kort tid så tror inte det är värt att ta mig till någon Ö.
Jag är inte ute efter barer eller mycket nattliv ..
Kan någon med erfarenhet tipsa mig om VAR man ska bo och VAD man gör i Manila. VILKA aktiviteter eller dagsturer??
2. Jag kommer att flyga tillbaka till Kuala och direkt till Saigon mellan 27de och 30de Juli och tillbaka till Bangkok.
Här också det samma... Tips eller förslag ?
Jag kommer deffinitivt besöka tunnlarna, men vad mer ...
Tack för er allihop
|
|
|

2009-06-19, 00:57
|
|
|
Kanske ett svar till Dig?
Hej!
Har levt i Filippinerna under tiden 2003-2008. Ditt flyg landar i Clark d.v.s några kilometer ifrån friområdet (sex) Angeles. Ett mycket annorlunda plats på jorden! Här kan Du/Ni köpa sex med unga lovliga flickor (d v s 18 år) för några hundralappar! "Kärleken" är totalt fri i Filikppinerna!! Det är en stor inkomstkälla för landet som nu har 90 miljoner invånare på en yta som motsvarar 75 % av Sveriges storlek!
LANDET FILIPPINERNA ÄR MYCKET BESÖKSVÄRT PÅ ALLA VIS! NATUREN BESTÅR AV STÄNDIG GRÖNSKA SOM VI SVENSKAR UPPSKATTAR. FOLKET ÄR AV GLAD NATUR MEN I DE SÖDRA DELARNA AV LANDET ÄR DET NÄSTAN TOTAL FATTIGDOM SOM RÅDER OCH KRIM OCH KORRUPTION FÖREKOMMER PÅ ALLA NIVÅER I SAMHÄLLET! MAN FÅR SE MELLAN FINGRARNA OCH ACCEPTERA KULTURSKILLNADEN JÄMFÖRT MED DEN SVENSKA!
Det finns mycket att berätta om det underbara Filippinerna................
Mvh
DLH
|
|
|

2009-06-25, 15:41
|
|
|
Inte för att vara den som är den, men nu var det ju tips om Manila som efterfrågades. Hoppas någon som kan svarar, ska nämligen själv dit i vinter och det verkar tämligen svårt att få klarhet om vad det är som gäller i Manila
Allt från taxiresor till vilka områden man ska vistas i uppskattas
|
|
|

2009-12-08, 02:03
|
|
|
Manila info
Hej!
Jag har varit i Manila en hel del och ska försöka ge dig lite svar och info generellt angående att vistas i Manila.
Antingen landar du på Clark (Angeles City, 80km norr om Manila), om du anländer med något lågprisbolag som Air Asia, Tiger Airways eller Cebu Pacific. Om du landar där så är det enklaste att ta någon av alla bussar som går till Manila som står utanför utgången till flygplatsen. Biljetter säljs inne i flygplatsen efter du hämtat ditt bagage. Åkte med en av dom bussarna i Juni och det funkade utan missöden, tror jag betalade runt 200 pesos eller nåt sånt. Sen kliver du av bussen i Passay, en del av Manila, och därifrån tar du vanlig taxi till ditt hotell, hoppa aldrig in i en taxi utan att du försäkrat dig om att han kommer använda taxameter, dom föredrar ju att använda fast pris men då blir du alltid lurad, jag öppnar dörren och frågar innan jag sätter mig i taxin om han använder taxameter, gör han inte det så tackar jag för mig och säger att han kan åka, så är det bara att fråga nästa, finns överfullt av taxibilar i Metro manila så man behöver aldrig vänta länge.
Landar du inte på Clark så blir det på Manila International Airport, en ganska rörig och väldigt sliten flygplats. När du kommer ut från flygplatsen blir du attackerad av folk som vill du ska åka med dom osv, ignorera dom bara och sök dig till taxifickan för dom gula "Airport Taxis", det är nya bilar allihopa, alla är gula och alla använder taxameter. Vanliga taxibilar är vita. Det finns tre olika taxifickor utanför terminalen, en där man betalar ett grovt överpris, altså man köper en kupong och betalar ett fast pris in till stan, sen finns det "Airport Taxis", samt att det finns en ficka för vanliga vita taxis, vilka är billigast, men kan vara svårt att få tag på på flygplatsen. Så använd dom gula "Airport taxis", kostar några pesos mer per kilometer, men du vet du kommer fram säkert och utan att bli skinnad.
Nu till vart du ska bo, jag själv föredrar stadsdelen Ermita/Malate, den ligger längs med Roxas Boulevard, enkel att nå från flygplatsen och nära till hamnen där det är fint att promenera. Sen finns det helt okej hotell där också, vet inte hur mycket du vill lägga på boende, men för ungefär 400:-/natten får du helt okej boende. City Tower State, City Garden, Lotus Garden ligger i den prisklassen och är helt okej och har bra läge. Lite billigare hotell har du Swagmans, Southern Cross Hotel, Duck Inn. I krokarna finns även Robinsons som är ett enormt stort köpcentrum med allt du kan önska dig, ligger cirka 5-10 minuters promenad från hotellen jag nämnde. På gatan Padre Faura ligger även den svenskägda baren G-Point som är en mycket trevlig bar att besöka. Svenskt smörgåsbord varje vardaglunch för 299 pesos = 50:-, rekommenderas varmt om man saknar lite svensk mat och har varit på resande fot ett tag. Även biljardbord, sport på tv och liveband som spelar varje kväll, brukar vara bra drag och mycket folk.
I närheten har du också Ocean Park, som är som namnet antyder en vattenpark med diverse blötdjur att se. Även Mall of Asia ligger i närheten, som är ett av asiens största köpcentrum, där kan man även åka skridskor om man känner för det.
Vill du inte bo i Ermita/Malate så är det väl Makati som gäller, det är Manilas affärsdistrikt och således lite dyrare på allt såsom hotell och dylikt. Finns en hel del skyskrapor och annat modernt här för den som gillar det, men jag har tyvärr för dålig erfarenhet av Makati för att kunna skriva någon längre info.
|
|
|

2009-12-08, 18:45
|
|
|
Flyg Manila-Clark V.V
Ett litet tillägg också som ett bra alternativ att ta sig mellan Manila och Clark är att ta flyget med Zest Airways, flygresan tar 25 minuter, dom flyger tre gånger i veckan i varje riktning och det bästa av allt är priset på i runda slängar 300 pesos med alla skatter (ca. 50:-) enkel väg. Man slipper den jobbiga bussrean och all trafik på gatorna.
|
|
|

2010-12-06, 20:38
|
|
|
Hur är det månads hyra på rum...
Någon som kan rekomendera något bra ställe för månadshyra. Tänkte stanna lite längre och är villig att betala ca 10 000 php i månaden ca.
|
|
|

2011-02-01, 04:12
|
|
|
G point smörgåsbord & bar manila. är på facebook där ser du mera info om stället..!!!
taxibilar i Metro manila så man behöver aldrig vänta länge.
Landar du inte på Clark så blir det på Manila International Airport, en ganska rörig och väldigt sliten flygplats. När du kommer ut från flygplatsen blir du attackerad av folk som vill du ska åka med dom osv, ignorera dom bara och sök dig till taxifickan för dom gula "Airport Taxis", det är nya bilar allihopa, alla är gula och alla använder taxameter. Vanliga taxibilar är vita. Det finns tre olika taxifickor utanför terminalen, en där man betalar ett grovt överpris, altså man köper en kupong och betalar ett fast pris in till stan, sen finns det "Airport Taxis", samt att det finns en ficka för vanliga vita taxis, vilka är billigast, men kan vara svårt att få tag på på flygplatsen. Så använd dom gula "Airport taxis", kostar några pesos mer per kilometer, men du vet du kommer fram säkert och utan att bli skinnad.
Nu till vart du ska bo, jag själv föredrar stadsdelen Ermita/Malate, den ligger längs med Roxas Boulevard, enkel att nå från flygplatsen och nära till hamnen där det är fint att promenera. Sen finns det helt okej hotell där också, vet inte hur mycket du vill lägga på boende, men för ungefär 400:-/natten får du helt okej boende. City Tower State, City Garden, Lotus Garden ligger i den prisklassen och är helt okej och har bra läge. Lite billigare hotell har du Swagmans, Southern Cross Hotel, Duck Inn. I krokarna finns även Robinsons som är ett enormt stort köpcentrum med allt du kan önska dig, ligger cirka 5-10 minuters promenad från hotellen jag nämnde. På gatan Padre Faura ligger även den svenskägda baren G-Point som är en mycket trevlig bar att besöka. Svenskt smörgåsbord varje vardaglunch för 299 pesos = 50:-, rekommenderas varmt om man saknar lite svensk mat och har varit på resande fot ett tag. Även biljardbord, sport på tv och liveband som spelar varje kväll, brukar vara bra drag och mycket folk.
I närheten har du också Ocean Park, som är som namnet antyder en vattenpark med diverse blötdjur att se. Även Mall of Asia ligger i närheten, som är ett av asiens största köpcentrum, där kan man även åka skridskor om man känner för det.
Vill du inte bo i Ermita/Malate så är det väl Makati som gäller, det är Manilas affärsdistrikt och således lite dyrare på allt såsom hotell och dylikt. Finns en hel del skyskrapor och annat modernt här för den som gillar det, men jag har tyvärr för dålig erfarenhet av Makati för att kunna skriva någon längre info.[/quote]
|
|
|

2011-03-19, 12:28
|
|
|
Var
Var på Fillipinerna hittar man de bästa töserna?
Är intresserad av en sällskapsdam för en längre tid, en vecka minst.
|
|
|

2011-04-05, 23:00
|
|
|
Ja just de..
Hatar också svenska kvinnor och åker gärna utomlands som sexturist vilket jag är stolt över.
Ser mig som en frigjord man och frågar hur mycket kostar ett fint fnask för en vecka.
|
|
|

2011-10-07, 06:02
|
|
|
Effektivt sätt att döda en annars lovande tråd, Loverboy. Tack!
|
|
|

2011-10-07, 06:04
|
|
|
Jag vill även passa på att tacka dig, Loverman.
|
|
|

2011-11-16, 11:54
|
|
|
Värt att åka in till Manila för hotellnatt?
Hej!
Flyger till Manila med Air China i januari.
Vi landar ca 23.45 på natten och vi ska ta flyg till Puerto Princessa 08.00 på morgonen.
Anser ni att det är värt att boka ngt hotell förslagsvis i de ovan nämda områdena, tar det lång tid att krångla sig ut? Har läst lite om att det kan ta tid att ta sig till flygplatsen pga trafik men säg att man tar in på hotell lämnar hotellet ca 06.00 på morgonen, hinner man? Vi flyger inrikes med cebu pacific air, vilken terminal är inrikesflygen?
Tacksam för svar!
|
|
|

2011-11-16, 15:30
|
Reg.datum: aug 2011
Rykte: 0
|
hej vi flög till boracaj i februari 2011, det var långt till inrikes flyget och mycket trafik ta tid på er...
|
|
|

2011-11-18, 15:09
|
|
|
Manila
Postar igen, uppskattar verkligen om någon vet med tider osv.
Hej!
Flyger till Manila med Air China i januari.
Vi landar ca 23.45 på natten och vi ska ta flyg till Puerto Princessa 08.00 på morgonen.
Anser ni att det är värt att boka ngt hotell förslagsvis i de ovan nämda områdena, tar det lång tid att krångla sig ut? Har läst lite om att det kan ta tid att ta sig till flygplatsen pga trafik men säg att man tar in på hotell lämnar hotellet ca 06.00 på morgonen, hinner man? Vi flyger inrikes med cebu pacific air, vilken terminal är inrikesflygen?
Tacksam för svar!
|
|
|

2011-12-11, 13:39
|
|
|
Ja ni hinner, trafiken är ju inte som värst vid de tiderna.Men eftersom du/ni inte hinner att se nåt av omgivningarna iallafall så åk inte för långt bort från flygplatsen utan leta reda på nåt hotell som ligger skapligt nära. Och ang. terminal så säg bara att ni ska åka med CP, så kör taxin dit.
En annan sak när det gäller taxi från flygplatsen: De gula bilarna är typ 3-4 ggr dyrare än de vita(med taxameter då givetvis).
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|