ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-03-10, 19:35

Bubbelubbe

Nykomling
Bubbelubbe är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Smile Har någon ljuvliga minnen från BALI?
Undrar om någon har färska och ljuvliga upplevelser från Bali?
Drar dit i oktober med grabben (11 år) och undrar om någon vill dela med sig av annorlunda och häftiga resmål och upplevelser, där turisterna är färre? Jag menar inte Kuta, Ubud eller Gili Islands utan lite ovanligare ställen i västra, norra, östra Bali eller på Lombok. Vandringar vid vulkanerna, kanotfärder, simturer med delfiner eller andra makalösa minnen?? Hör av ER!
Alla tips eller reseberättelser tas emot med stor tacksamhet!
Senast redigerad av Bubbelubbe den 2009-03-13 klockan 11:20.
Svara med citat

Gammal 2009-03-23, 13:24

Gäst

Standard Minnen
Ak till Lovina om ni vill testa pa att simma med delfiner i deras pool.
Ar lite dyrt men helt vart det. Kostar 500 000 rupier(jan-09) per person
och far man simma med dom i 20 minuter.

Lovina ar fint om man vill ha nagra lugna dagar. Dock ar inte stranden den
basta sa vi spenderade den mesta tiden i poolen pa boendet.

Trevlig resa.
Svara med citat

Gammal 2009-04-09, 21:36

Bubbelubbe

Nykomling
Bubbelubbe är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Standard Hmmm....
Över 200 har läst, men bara ett trevligt svar. Synd att ingen vill dela med sig...
Svara med citat

Gammal 2009-04-14, 15:01

cina.62.delfin

Thumbs up minnen från Bali
jag var på bali feb -02 .Helt underbart ställe .Kan rekommendera apskogen i Ubud där finns även reptil& fågelpark.Det bästa jag gjorde var en resa med segelbåt till ön Lembogan,resan tog 2½ timme ,väl framme fick man snorkla från båten,åka en konstig rund undervattensbåt,& båt med glasbotten.Jag sov över 1 dygn,hyrde moped & åkte runt på ön med en guide kostade 50 svenska kronor.Det jag ångrar att jag inte gjorde var att gå på en balinesisk begravning som jag blev inbjuden till.Träffade en servitör på en restaurang som körde mig en hel dag till olika sevärdigheter,han begärde 150 svenska kronor.Vilket underbart folk,jätte lätt att få kontakt med dom.Trevlig resa & hoppas mina tips kommer till användning.
Svara med citat

Gammal 2009-04-22, 13:53

Gäst

Standard
jag tyckte att Bali i stort var ganska ospännande om man jämför med andra ställen i Asien. Dock var det mycket trevligt på ett antal ställen. Tidigare nämnda Lovina med sin svarta vulkansand och delfinutflykter mm. Ett annat är byn Padangbai på östkusten som har en skön backpackervibb. Det är f.ö härifrån båtarna till Lombok avgår.
Om man tar sig förbi Ubud och upp i bergen som ligger i det centrala Bali är det mycket lugnt och skönt. Dessutom är det svalare än övriga Bali.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8