ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-03-05, 16:38

tulipa

Nykomling
tulipa är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Rykte: 0

Question Resa mellan Vietnam och Bangkok
Hej! Vi är tre personer, dvs jag och mina två barn 15 och 16 år som ska flyga till Vietnam i dec och hem igen från Bangkok en månad senare.
Är det någon som vet hur man bäst tar sig från Ho Chi Minh mot Thailand? Det måste inte vara kortaste vägen, vi tänker åka runt litet. Buss eller tåg? Eller är det bättre att flyga? Någonstans hörde jag att det kan vara farligt att ta sig över gränsen med buss, men jag vet inte.
Vi är också intresserade av vilka platser man kan besöka som är fina, kanske snorkla, fina stränder, god mat, vacker natur eller något annat.
Det är första gången i Vietnam och Thailand för oss.
Svara med citat

Gammal 2009-03-05, 18:23

Gäst

Standard
Tänk på att ni måste ordna visum till Vietnam om Ni ska stanna mer än 15 dagar, kostar c:a 4-500 Sek pp, under 15 dagar får man vara utan visum. Flyg mellan Saigon och Bangkok är nog det enda vettiga ressättet. Tillbaka i Bangkok rekar jag Er att ta Er till Bahn Pie och båt över till Koh Samet, ön är rena sagoön med kristallklart vatten och strandsand finare än potatismjöl. Lycka till och ha en trvlig resa.
Svara med citat

Gammal 2009-03-05, 18:45

tulipa

Nykomling
tulipa är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Standard
Tack för svaret har kollat flygpriser och det verkar ganska dyrt. Skulle helst åka tåg, ingen som känner till om det går?
Svara med citat

Gammal 2009-03-05, 19:51

wanderlust

Nykomling
wanderlust är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2009

Standard
Hej hej,

Idag är det inte farligt att man reser genom gränsarna melan Indochina, Vietnam och Thailand, men tänk att det är lite jobbigt (tar lite längre tid om du gör själv)..(Allt kostar pengar, så det fungerar i de fattiga länderna). Klippa detta våra resor blir fantastik!

Jag tycker att resa runt i Viet Nam, till Thailand via Kambodia eller Laos är väldigt intressant. Ni kan åker med buss till Kambodia från Saigon, Vietnam. Stanna där några dagar och sent åka till Thailand.

Om du vill inte åka med buss plygplan är ett bra val också. Vietnam Airline, Thai Airways, AirFrance, Lufthansa, eller billiga plygplan finns i Vietnam ocskå.

Missa inte: Halong bukten, Nhatrang, Hoi An i Vietnam. Angko Wat i Kambodia; Luang Phrabang i Laos; Koh Samui i Thailand...
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8