ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-01-19, 17:13

kenmart

Nykomling
kenmart är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2009

Rykte: 0

Cool Bali resa mars-april?
Hej! Vad tror ni om att resa till Bali vid månadsskiftet Mars -April -09?

Blir det endast regn då?

Tänkte stanna 2 veckor, och troligtvis prova hotell på lite olika platser under tiden då det verkar som att ön är lite olika beroende på vart man bor.

Alla Tips & ideér är mycket välkomna!

Tänkte hyra moppe eller mc också, vad kostar det? Skicket på dom?

Vi har varit 2 gånger i Indien och hyrt såna så vi är inte ovana vid 2 hjulingar.
Vad kan man tjäna på om man bokar eget flyg & boende iställer för att anlita t.ex Apollo Resor?
Förslag på flyg?

På återhörande/

Kenneth Mårtensson Bollnäs
Svara med citat

Gammal 2009-01-27, 21:15

Gäst

Standard Aw
jo men då är regn perioden över, och även om det skall vara regn period, så regnar det en timme och sen spricker det upp, jag och en polare skall oxå dit i månadskiften, och april ut..
snacka med en kille i thailand och han hade hyrt boende, mc och surfbräda i en månad för ca. 3000 KR, billigt att leva där !
/
Johan
Svara med citat

Gammal 2009-01-28, 17:48

gäst

Smile Flygtips
Hej, vi har bokat med Malaysia Airlines och de har kampanjpriser till hela Asien om du bokar innan sista februari. Vi betalar 6.900kr per vuxen och 5.500kr per barn och reser ut i maj. Då är det bara ett stopp, i Kuala Lumpur. Jag bokade genom att ringa deras Stockholmskontor, då sökte de fram billigaste priserna som t.o.m. var billigare än på deras hemsida.

Trevlig resa

Johanna
Svara med citat

Gammal 2009-02-05, 13:58

Gäst

Standard Regn o.s.v.
Vi var där fyra veckor vid samma tid ,det kom bara någon enstaka regnskur.Hotell finns från ett par 100 lappar och upp.Vi bodde på ett utmärkt ställe första och sista natten Puri Santrian på Sanur toppen med jättefrukost vi betalade endast ca 500 per natt ,sen hittade vi ett litet mysigt ställe med en fin trädgård och där fanns massor av fina burfåglar som sjöng om dagarna
Svara med citat

Gammal 2009-02-05, 21:27

kenmart

Nykomling

Talking Tack för era svar! Nu har jag fler frågor förståss!
Har nu bokat 14 dagar. Åker 3 april.
Bokat hotell i Nusa Dua, I Ubud & i Lovina. Tänkte det var bäst att testa några olika platser när man ändå var där.
Fick idag höra talas om att det finns turer med Katamaran båtar till Gilli öarna,

är det nån här på forumet som vet vart dom går ifrån, och kanske vad en sån tur kostar. Vilka dagar dom går osv....?

Hyra moppe, ingen som har någon erfarenhet om det?

Hur tar vi oss lämpligast upp till Lovina ? Taxi eller buss kanske? Pris för en sån tripp?

Alla tips välkomna !
Tack på förhand.
Svara med citat

Gammal 2009-02-06, 09:33

Gäst

Smile
Hej!
Katamaranbåtar går varje dag kommer inte ihåg vad stället heter men det tar ca 1h med bil beroende på trafik)från Sanur. Kostar ca 600:-.
Vi åkte med vår urmysiga (gubbe) upp till Lovina tog nästan en dag från Sanur men då stannade vi på tre ställen, vi gick blandannat ner och fick se ett enormt fint vattenfall utan en massa turister. Jag betalade då maj-08 400.000:-indrupie.
Det är en härlig natur på Bali allt från risfält till djungel.
Ha det gott
Svara med citat

Gammal 2009-02-08, 08:25

Gäst

Standard Lovina
tjena. Har nyss varit i Lovina.
Tog ca 3 timmar med bil fran Kuta i soder. Bilresan var inge vidare da deras vagar gar
upp och ner fran svang till svang hela tiden. Bilresan kostar kring 350-400 000.

Pa lovina kan du bo pa Bayu Kartika. Valdigt lugnt och fint vid havet. Kostade 80 000 per natten fast det var med flakt och utan varmvatten. Finns finare rum. Frukost ingar och dom har en ganska fin pool man kan bada i.

Om du vill se och ev bada med delfiner har du kommit ratt. Finns turer 6 pa morgonen som kostar 40 000. Da aker man ut till havs i 2 timmar. Ar stor chans att man fa se dom, skulle man inte fa se sa betalar man halva priset.
Du har fin och trevlig restaurang pa andra sidan som heter Astika(tror ja). Valdligt mysig nar morkret faller in.

Skulle du vilja bada med delfiner finns ocksa chansen . De gjorde jag och tjejen. Ar dyrt men helt klart vart det.
Du aker till Melka Hotel, gar till receptionen och sager att du vill bada med dom. Tror det ar varje dag. Kommer inte ihag tiderna nar dom oppnar och stanger men mellan 12-13 har dom paus.
Kostar 500 000 rupier per person och da far man simma med dom i 20 minuter. Vi hade tur och var helt ensamma med tranarna var stod pa kanten. Forsok vara dar ca 11:30 innan dom har paus sa kanske ni far vara med dom sjalva.

Lovina ar perfekt om man vill se och bada med delfiner och vill ha nagra lugna dagar.
Trevlig resa
Svara med citat

Gammal 2009-02-08, 08:30

Gäst

Standard Lovina igen
Glomde namna.
Vi hyrde moppe i Kuta, kostar kring 35-50 000. Var inget fel pa den utan den gick som den skulle.

GLOM INTE KORKORTET.

I hela Bali ar dom ganska harda med korkort. Dom forsokte stoppa mig men jag latsades inte se dom och korde vidare , redan fatt boter i thailand da jag glomde mitt hemma.

Trevlig resa igen
Svara med citat

Gammal 2009-03-13, 14:02

Gäst

Standard hotel i lovina
kan tipsa om ett hotel i lovina som heter "Aditya Beach Resort hotel" kostar 170,000RP för standrad rum
en 400-450,000RP för lite lyxigare rum bra frukost mycket trevlig pool bra personal och servis.

ska åka dit den 29maj ska vara där i 4v härligt blir min 6:e gång på bali vi brukar hålla oss till
lovina som bas sen göra utflykter där i från blir ju alltid att man stannar 1eller 2 nätter i kuta, kuta är trvligt men för mycket turister å turist aktigt eller vad man ska säga,
så 1-2 nätter brukar räka för oss men smaken är ju som baken.

Bali hotels Aditya Beach Resort hotel Indonesia Lovina Beach Aditya Beach Resort hotel photos
Svara med citat

Gammal 2009-03-14, 16:29

kenmart

Nykomling

Cool Valuta växling till Bali ? båt till Gili Islands? mer tips?
Hur gör ni som varit där förut?

Tar ni ut pengar via ATM maskin på platsen,
eller har ni växlat först till Dollar hemma?
Det verkar väl inte vara nån bra ide´kanske med alla växelavgifter som tillkommer eller?

Är det gott om Bankomater (ATM) ?(är det kanske som i GOA där maskinerna finns var 100:e meter ungefär?)

Tack för alla tips ni har bidragit med. Nu är allt bokat, börjar i SANUR, åker sen upp till Lovina för 3 nätter, sedan ner igen till UBUD som avslutning, + + nätter i Kuala Lumpur på hemvägen för att få göra slut på alla pengar man har kvar!?
Har någon tagit båten till Gili Islands? som har nåt tips kanske, funderar på att ev. stanna över där 1 natt ialla fall. Snorkling vid ön på norra sidan, är det nåt att satsa på. Tänkte ta med cyklop & grodfötter.
Kom gärna med fler tips om ni har, jag gillar att vara ganska förberedd innan resan.
Avfärd 3 April!!!
Svara med citat

Gammal 2009-03-14, 16:53

Bubbelubbe

Nykomling
Bubbelubbe är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Standard
Du kommer att få en höjdarresa!!! Jag får vänta ett halvår, men njuter av att att ha resan framför mig.
Svara med citat

Gammal 2009-03-21, 18:37

Gäst

Smile pengar på bali
Vi beställer Rupiah på Forex en lite större slant så det räker ett tag sen så blir det
atm eller bankkontor nere på bali, atm brukar finnas lite här å där i städerna kanske inte var 100meter men inte svår hittat annars bara fråga nån

29maj så är det min tur att åka ner jipppi

hoppas du får en toppen resa
Svara med citat

Gammal 2009-03-21, 18:48

Gäst

Standard dollar nä
hoppa över dollar växla grejen tyker jag hinner ni inte fixa Rupiah från forex.så kan man
ta ut ett större belop (max 3milj Rp)så kan man gå in på en bank, mindre summer
(max 1,5milj Rp) så kan man gå till ATM.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8