ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-01-07, 20:07

lenita

Medlem
lenita är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 0

Standard Resa till Bali
Hej!
Jag undrar hur det är att vara på Bali i September. Vad jag förstår så är det ramadan 2/9 och framåt, är det något som påverkar turismen. Undrar oxå hur mycket fickpengar på ett ungefär man kan räkna med att behöva för en månad, boende betallt, utflykter inte.
Sist men inte minst, är det någon som bott på Sativa i Sanur, och har något och säga om det, både hotell och strand.
Mvh Lena
Svara med citat

Gammal 2009-01-07, 20:19

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
De flesta på Bali är Hindu, inte Muslimer så tvivlar på att Ramadan har någon betydelse där.

Gammal 2009-02-22, 15:43

Gäst

Standard svar
Hej!

Jag var på bali 27 aug - 24 sep samt 2-20 okt 2008 och märkte av ramadan lite grann, det är många som åker över till Bali från Java under Ramadan, eller slutet av högtiden för att fira. Var vid ett tillfälle i Kuta vi fick springa runt i en timma för att hitta ett hotellrum, men så är det nog inte runt hela ön.. Kan säga som så att jag tycker inte man ska undvika Bali under den perioden bara för att det är Ramadan
Angående fickpengar är det svårt att säga när man inte vet vad för klass på boende, mat etc som efterfrågas. Men utflytker är billigt!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8