Citat:
Ursprungligen postat av Kamilla_86
Tänkte skriva lite om Angeles City då jag spenderade några nätter där. Det är ju många som diskuterar detta ämmne i forumet.
Ska även tilläga att det var min tredje resa till Filippinerna.
Jag älskar detta land.
Vi kom till Manila 11 Nov och dagen därpå tog vi Fly The Bus till Angeles.
Då vi checkade in på Koala Hotel / Swagman Hotel.
Då min Sambo aldrig har varit i Angeles så tänkte jag att han kan inte åka till Filippinerna utan att se alla prostution. Så vi begav oss upp 51 Street, det består av massa barer det går inte att beskriva hur stort det är.
När vi kommer upp dit besöker vi en bar som heter Coyote Ugly.
Sätter oss där och dricker en drink och iakttar dom dansade tjejerna. Efter några minuter med våran drink dyker klubbägarn upp och bjuder oss på shots kanon trevlig. Vi forstätter våran kvälllen inne på denna klubb då jag gillar att prata med dessa tjejer. Alla tjejer kommer nästan fram till mig och vill ta i mitt blonda hår som dom drömmer om att dom hade. Dom pratar och pratar med mig som om att jag vorre en prinssesa. Vissar otrolig respekt för mig och min sambo dom frågar om dom får känna på mitt hår och så. Självklart får dom de. ! sedan drar vi vidare till en massa andra barer samma där uppståndelse blir stor alla vill prata med mig + min sambo. Men även när det gäller min sambo vissar dom stor respekt och bara iakttar och pratar med honom.
Några dagar senare ligger min sambo sjuk på hotellrummet så jag beger mig in i baren på grannhotellet där jag sitter och dricker en öl och pratar med massa människor. Jag slår mig ner brevid ett par en tjej från Filippinerna med sin pojkvän som var från usa kanon trevliga. Dom frågar mig om jag vill följa med upp på bargatan självklart säger jag , hade ändå inget bättre för mig.
Vi kommer upp till en klubb dom vill gå in på och hans flickvän börjar dansa där och strippa... Lite smått... hennes syster är också med oss. Hon sitter och skrattar. Sen kommer hon närmare mig och berättar att henens syster jobbade där förrut, och att hennes stora passion i livet är att dansa. på min andra sida har jag en servitris och hon pratar och berättar om sin familj och säger att hon trivs jätte bra med sitt jobb. jaha tänker jag. pratar även med flera tjejer under kvällen. Alla ser ut och trivas med sitt jobb vissa lyser det om när dom dansar. Senare går vi vidare till Dollhouse jätte stort ställe där jag träffar en annat par från vårat hotell en tjej som är 22 med sin man som är 50 men dom älskar verkligen varandra och har jätte kul tillsamns. Man ser att dom är lyckliga. INGA tjejer på dessa barer är 15 som vissa skriver.
Jag följer med detta andra paret på en runda och kikar in yttligare barer.
Det jag nu vill berätta med mitt tredje besök i filippinerna är ATT !
Dom flesta tjejerna faktiskt trivs med sitt jobb deras stora dröm är ju att komma till en annat rikare land. Inte pga prostution. Tror ni läsare att dom mår dåligt av detta ? Dom är ju uppväxt med att se dessa barer/ sedan jobba där. Varför ser då ingen olycklig ut om de är förjävligt att jobba där ?
Jag tror att vissa tjejer från Sverige inte kan sätta sig in i detta. Utan blundar och blir rädd. Själv har jag varit där många gånger nu och skaffat mig en riktig uppfattning om Angeles. Sen kan jag säga att jag inte har sett någon BARN prostution under min besök i Angeles.
Angeles har en kanon marknad man också kan besöka och shoppa massor som jag gjorde. Jag besöker alltid Angeles under mina besök för att träffa min vän som jag känner där samt att shoppa.
Kommentera gärna
|
Tjenare. Blonda Tjejjen.
Jag har varit i Fillipinerna många ggr, jag ar bott där.
Har 2 st X fruar där, de bor numera i Sverige.
Jag har mycket erfarenheter från detta land, jag läste det du skrivit och kunde inte låta bli
att svara, eftersom det du sett är i stort sett en illusion.
Ja du har rätt i en sak att det finns trevliga människor på jorden.
Men allt annat som du tror är fel, människor anpassar sig till den situation man har i den måste vi leva ifall det man inte har något annat val.
Och bara för att du inte sett vissa saker betyder det inte att det inte finns, så ärligt talat så hoppas jag verkligen att många läser detta citat.
Angeles är ett kul ställe att vara på, jag har varit där många ggr, men samvetet har jag inte haft med mig eftersom det skulle bli tungt att bära med sig där.
Men som många av oss säger med åren, Been there done that.
När du till slut vaknar upp ur dimman, så är sanningen den att världen är en tung plats för många av oss människor, och många gråter på kvällen då vi ska lägga oss.
Angeles City. är ett ställe som drivs av maffia.
Det som gör din vistelse där angenäm är att du har det som dom vill ha, pengar.
Det handlar om pengar och det har det alltid gjort, sen jag kom dit första gången.
Allt finns att köpa där, även det som du inte ser, precis allting är till SALU för rätt summa pengar, det finns ingeting , och jag menar det, ingenting som går att försköna hur mycket du än anstränger dig.
Det som skiljer så att säga, ditt blonda hår från deras svarta hår, är att du har ett val på grund av att du har pengar och det ger dig valfrihet att välja.
Ifall du inte hade din valfrihet, skulle du kanske gå hem med en eller flera åt gången, du blir van din situation och anpassar dig för du vet inget annat just då.
Det finns ett flertal organisationer i Fillipinerna som jobbar med barn prostituerade, du ska kanske besöka någon av dessa ifall du vill veta sanningen istället.
De tjejjer som du pratade med på barerna, kan jag tippa mellan tummen och pekfingret att ca 50 % fick uppleva " SEX " på olika sätt i tidig ålder, många som barn.
Modellen är att få dem in i industrin på ett sätt snabbt, där oskulden skall bort, detta finns endast ett sätt att göra det på, eller hur.
De flesta jobbar med att få in pengar till sin övriga familj som de försörjer, det "komiska" med Fillipinerna, att det är banden till sin egna familj som tar bort det egna valet.
Alltså kärleken blir ditt fängelse, man har inget val än att acceptera sin situation.
Hur fungerar det för dig blonda tjejjen ?
SEX har man alltid kunnat sälja i urminnes tider, det är business, och den nya bilen eller motorcykeln som barägaren parkerat utanför, vart tror du pengarna kom ifrån, hehe
Hur tror du PATTAYA stad i Thailand har växt upp från ingenting på ca 30 år.
Ja dom flesta av oss vet nog svaret till det,
Angeles City är exakt detsamma.
Så ni bör kanske titta bakom kulisserna för att se vad som händer nästa gång, accepterar man det och och sopar det under mattan, ja då har man det fint i Angeles City dricker pilsner och tar med sig ett par damer hem på natten för några hundra peso som gör sitt jobb på det sätt man vill ha det, enkelt och grett.
TÄNK på det,

Det finns dessutom länder med Blonda tjejjer där du får exakt samma sak som i Fillipinerna för rätt summa pengar. de har också ett leende på läpparna då man tar dem bakifrån.
Jag ville bara få det hela på rätt köl så att säga. sen är det upp till er läsare.
mvh
Someone nobody.