Hejsan, jag har varit i både Malaysia, Thailand och så har jag bott i Singapore i 2 år. Thailand och Malaysia är väldigt lika men Singapore skiljer ju sig på det sättet då det är dels mycket mindre och det är inte precis det bästa stället för att sola och bada, men det verkar ju inte vara vad du är ute efter precis.
Singapore är ett jätte häftigt land där det finns massor av saker att göra!
Att ta sig runt i Singapore är superlätt då det är så litet, billig taxi men jag rekommenderar tunnelbanan som finns i stort sätt i hela landet.
Om du är intresserad av shopping rekommenderar jag Orchard road där det finns jättemånga olika shoppingcenter radade efter varandra. Priserna i Singapore är inte direkt som i Malaysia och Thailand, du hittar t.ex. inte falska märkeskläder o.s.v, utan här är det fasta priser som gäller och det är ungefär lika dyrt som här hemma. Men maten är dock väldigt billig och då snackar jag om den asiatiska maten som man givetvis kan äta överallt.
Singapore är ett land som har väldigt blandade kulturer och för att visa detta har de något som heter China town, Arab street och Little India. Jag rekommenderar ett besök till alla tre faktiskt, för några timmar känns det som om man har kommit till ett annat land på cirka 15 minuter.
Jag kan även rekommendera sentosa, en ö som tillhör singapore, jag har för mig att man antingen tar båten ut dit men det är så pass kort sträcka att man även kan ta linbanan (jättehäftigt). På själva ön finns där bl. annat undervatten värld där du går genom en tunnel med exotiska fiskar och hajar både över och under dig. Där finns även en lång jätte fin strand, golfbanor och mycket mer.
Singapore zoo är något som du bara måste besöka, helst på kvällstid då de har night safari då du kan välja mellan att gå själv och utforska eller åka något form av safari tåg om jag inte minns fel. Det är verkligen häfigt då du åker runt brevid ''white tigers'' och andra exotiska djur. Men det som dock var ganska lustigt var hur de från singapore flockades runt en gammal, smutsig och vit häst, som enligt dem var jätte häftig haha.
Jag hoppas att du iallafall hittar något att göra i Singapore, detta var som sagt bara ett urval av det jag kommer ihåg. Singapore är verkligen ett fantastiskt land som förtjänar ett besök!