Hejsan!
Jag är inte avundsjuk...
Vi hyrde bil, och det kan jag rekommendera. Lite annorlunda trafikregler, men inga problem att köra.( se upp för alla kameler bara..)
Möter man en bil med varningsblinkers så betyder det att det är kameler på vägen.
Ta er upp i bergen, kolla på vattenfallen och oaserna.
Åk lite söderut och titta på blow-whols. Häftiga klippformationer.
Bil hyr ni på hotellet, och bensinen är ju nästan gratis..25 liter kostade oss 49 !! kr.
Maken var även på en fisketur, som vi bokat hemifrån som var helt kanon, fick en skaplig haj.....
Fisketuren kan man boka där nere om man vill.
Annars så tycker jag att det mesta kan man upptäcka på "egen hand".
Taxichaufförerna är hjälpsamma och de flesta är duktiga på engelska.
Vi vaccinerade oss inte mot något innan, vare sig i sprut-form eller att dricka.
Kände lite muller i magen en förmiddag,annars inget.
Vi åt i och för sig nästan all mat på hotellområdet. Restaurangen vid stranden på hotell crown har ur goda varma lunch mackor, och en fantastisk buffé med olika teman på kvällarna.
Vi åt inne i "stan" vid 2 tillfällen, god mat och mycket billigt, men inget mysigt att sitta på, och ingen alkohol till maten. Det kan man köpa bara på hotellet.
Kostar ca som hemma.
Man får ta med sig 70cl alkohol per person, och då spelar det ingen roll om det är öl eller ren sprit.
Gott att ha nått på balkongen...
Vilket hotell skall ni bo på?
Crown är det absolut finaste hotellet som jag bott på.
Vi tyckte att läget var bättre än på Hilton.
Vi var där i slutet av mars och då var det väldigt varmt och skönt, så glöm inte solskydd.
Hör av er om ni undrar nåt mer...