ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2008-08-17, 22:25

-jempan-

Nykomling
-jempan- är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2008

Rykte: 0

Standard Bra boende i hanoi?
Jag Kommer att landa i hanoi 10 sept och tänkte fixa ett ganska billigt ställe och bo på. INte allt för sunkigt men änåd bra pris. Bästa möjliga.
Men har letat på internet länge nu och man kan inte lita så mycket på bilderna!
Vissa bilder kan man hitta på sammanlagt 4 olika hoteller. Dock vet jag att de lägger upp finare bilder än vad det är på hotellet.

Kan ni rekommendera något hotel i hanoi som ändå är billigt och bra?
Svara med citat

Gammal 2008-10-19, 23:06

linnealinnea

Nykomling
linnealinnea är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 0

Standard svårt att boka
Betala ingenting i förväg om du bestämmer dig för att boka innan du åker! Vi har varit med om hotell som "lagts ner", inte funnits eller helt enkelt slarvat bort din bokning. Vi bodde på ett bra hotell som hette Queen hotel eller något liknande, det var perfekt - billigt men inte det billigaste och man kände sig säker, mysigt familjeägt hotell. Det finns många små i stadskärnan. har hört många som rekommenderat just små familjeägda hotell. lycka till!
Svara med citat

Gammal 2009-01-04, 16:40

Gäst

Standard Hanoi - Family hotel
Nu är denna tråd ganska gammal, men jag kanske kan tipsa andra kommande resenärer...

Ett tips på ett trevligt hotell är Family Hotel, som ligger i nordvästra gamla stan, i hörnet av Bat Su och Hang Vai. Det drivs av Binh och Huong med familj som är väldigt trevliga och ordnar det mesta, stort som smått, för sina gäster. Jag har bott där i en månad under hösten 2008 och stortrivdes. Dubbelrummen är små och ganska basic med tv, toa och dusch, de kostar 10 dollar per natt inkl frukost och internet (som ibland fungerar sådär). I huset brevid finns större och finare rum som kostar upp mot 25 dollar.

Jag har inte funnit dem på Internet, men har ägarens e-mail: phamthanhbinh1978@yahoo.com. Ibland är de lite sega på att svara på mail, men är man i god tid så är det nog inga problem. Annars är det bara att ta en taxi till Hang Vai när man kommer till Hanoi. När man omgärdas av bambu-affärer är man framme. Skulle de inte ha några lediga rum är jag övertygad om att de kan ordna ett rum för er i närheten.

Om någon skulle ta vara på mitt tips (och det tycker jag verkligen ni ska göra, för de är underbara) så får ni gärna hälsa från Malin till min fantastiska vietnamesiska familj.
Svara med citat

Gammal 2009-03-17, 07:50

Gäst

Angry Bo Inte PÅ Family Hotel
Hejsan.
Jag följde Malins tips och bokade ett rum på Family Hotel. Det var det värsta jag har varit med om. Sängen var suspekt om det var ren bäddat eller inte (tur att vi hade reselakan med oss). Toaletten var skit äcklig och defentift inte rengjord för nya gäster. Den läckte och det var vatten på golvet dygnet runt. På kranarna var det ludet av mögel. För att gå in på toa var man tvungen att ha skor på sig och för att sätta sig på toan behövde man slå in hela alltihopa med papper innan man satte sig. Vi gick inte ens på toa på hotellet förrutom i nödfall utan gick till restauranger istället. Det var nästan så att jag hellre skulle ha kunnat satt mig på gatan och gjort mina behov. Så jävla äckligt var det.
Det slutade med att kärringen på hotellet försökte blåsa oss på penger och ville att vi skulle betala en extra natt. Efter 10 min tjafs orkade vi inte med henne och gav efter.
Family Hotell är inte värt 15 dollar/natten. Skulle inte ens ge 1 dollar för det.
Vi pratade även med andra gäster på hotellet och de tyckte samma sak. Bland de äckligaste hotellen de har varit på.

För de 15 dollar som vi betalade per natt fick vi mycket fräschare hotell och det var värt det. Inge mögel på toaletten och sängen renbäddad.

Mitt tips är att inte för boka hotell utan bara åka ner och ta ett hotell där. Be att få se rummet innan du bestämmer dig för att på där.
Svara med citat

Gammal 2009-04-05, 15:06

Gäst

Standard
Vi bodde på ett ställe som heter Sisters Hotel och det är riktigt riktigt sjysst, kostar 9 dollar natten och då får du dator på rummet, kyl, tv, Ac och fläkt, varmvatten och en riktigt fräsch toalett plus att dom städar varje dag.

Däremot så akta dig lite för ägaren som är en ganska ung man med kort svart hår (som alla andra i Vietnam iofs), han försöker inte lura er på pengar vad gäller hur många nätter man bott där och så men akta er för att boka saker genom honom då han tar överpriser så det skriker om det. Vi skulle boka tåg från hanoi till Die Trei och han sa ett pris på 1.5 milj dong vilket vi tyckte lät mycket så vi åkte till stationen och vips, det visade sig kosta 700 000. Samma sak med vår trip till halong bay, nästan dubbla priset genom honom!

Annars är det klockrent, frukost och handdukar och allt sådant ingår!

ha så kul!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8