Jag personligen säger Caramoan Peninsula (Bicol Region) där Fransmännen spelade in sin senaste Koh Lanta 2008 (Robinson).
Israel (2009)
Bulgarien (2009)
Argentina (2009)
Serbien har anlänt och väntar på att start. (23 Juni 2009)
Absolut ett paradis om man inte vill ha Speed Boats, Jet Ski och Feta turist anläggningar utan vild natur, Kayak paddling och Island Hopping med dom tradisionella Philippinska trimaran båtarna som kallas (Banka) på Tagalog.
Du kan hitta massor av info på
Caramoan tour Packages.
Där finns även möjlighet för den som är intresserad av guidade resor i Caramoan Peninsula.
Liksom Ö-luffande
Caramoankayaks| Peninsula Tours
Som boende kan jag varmt rekomendera vårt eget
CK-INN
Deffenitivt det mest prisvärda boendet I Caramoan Peninsula med gemensamt Kök, Toalett, varm vatten i Duchen.
Liksom en grill för den som känner sig hågad att grilla.
Jag rekommenderar varmt Caramoan för det är Oexploaterat och fortfarande relativt få turister dock börjar dom att öka något i antal pga franska Robinsson som spelades in där i 2008.
Just nu har Israel avslutat sina inspelningar där och Bulgarien börjar sina den 15 Maj 2009.
I Naga City provins huvudstaden kan du besöka deras nya kit Board anläggning som drar massor av internationella tävlande dit årligen,
Där kan man även passa på att göra en vandring på Mt Isarog som ligger i närheten.
Eller varför inte en avstickare till Donsol, Sorsogon kan du med lite tur få simma bland valhajar.

Donsol är vad man internationelt kallar för valhajens huvudstad.
det kan i sammanhanget nämnas att Jacques Cousteau den värdsberömde undervatens fotografen lär ha sakt att han bara stött på 2 Valhajar under hela sitt liv och i Donsol kan man under Feb tom Maj se dessa fantastiska djur nästan dagligen.

De kan även skådas från Oktober och fram till December under mer gynsamma förhållanden men Feb tom Maj är det som gäller om man inte bara vill lita på att ha turen på sin sida.
Hälsningar
Arild Sandberg