ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-12-27, 11:22

Gäst

Standard Oman,Salalah
Hejsan!
Är det någon som har tips om vad man skall se, äta och göra under semestern i Salalah.
Skall bo på Crown Plaza.
Är det skjorta och kjol som gäller för tjejer?
Vad gäller i klädväg för killar?
Vad skall man köpa där?

MVH Jannika
Svara med citat

Gammal 2008-01-05, 14:15

Gäst

Standard Salalah
Var på Crowne Plaza förra året i mars, ett jättetrevligt hotell. Dresscode är alltid täckta knän och axlar, utanför hotellets område dvs. Fri dresscode inom hotellet.

Vackra sjalar och smycken ska du köpa! Inne i centrum finns det hela gator med bara juvelerare.
Kan även rekomendera en libanesisk resturang som ligger inne i centrum. Kommer dock ej ihåg namnet på den, men ifall du frågar på hotellet vet de säkert.
Vi var på en arrangerad snorklingtur, en halvdagsutflykt. Vi åkte ut med båt och fick se både färggranna fiskar och delfiner. Jättekul!
Vi var också på en tur då vi besökte ett gammalt fort och en oas i öknen, detta rekommenderar jag dock inte.

Trevlig resa!
Svara med citat

Gammal 2008-04-07, 13:27

Gäst

Thumbs up Oman=härligt!!
Hej
Var i Oman förra veckan- vilket fantastiskt resmål! Bodde på Crown Plaza som jag varmt kan rekommendera. Vänliga människor (ingen som tittade snett på oss trots att vi inte klär oss som de flesta av deras kvinnor), otroligt härligt klimat (30 grader i luften varje dag, 27 grader i havet och poolerna), barnvänligt (med stort lekparksområde och vattenland samt barnpooler), lyxigt hotell (fick bo en natt i sviten pga försenat flyg hem. Otroligt rum!), maten ok (även om just min mage sa ifrån- övriga åtta i sällskapet klarade sig), dykning och snorkling med massor att se i vattnet (supertrevliga guider från Hiltons dykfirma som berättade massor om landet- bättre att åka med dem än med guiderna från Solresor- även om de oxå var duktiga så kan de inte lika mycket som de som bor i landet...).
Tyvärr kommer nog Oman bli nya Thailand när alla börjar upptäcka landet...
/Camilla
Svara med citat

Gammal 2009-02-23, 14:06

Gäst

Standard Heej!
Hej!
När jag var i Oman hyrde vi bil och körde runt lite, nästan ingaen trafik så fort man kommer lite utanför stan. Är man kvinna ska man ha kläder som skyler axslar och knän, som man har det inte lika stor betydelse. Duy ska absolut köpa sjalar när du är inne i stan

Ha en underbar resa! Det är ett helt fantastiskt land att besöka, jag hoppas att jag snart kan åka dit igen!

//Natalie
Svara med citat

Gammal 2009-11-06, 12:39

Gäst

Standard Dykarcertifikat Oman
Kom just hem från en vecka på Hilton, Salalah.Under denna vecka hann jag och mina 2 döttrar 15, 17 ta Padi open water. Fantastiskt trevliga instruktörer från SubAqua. Kontaktas via deras huvudbolag i Tyskland. Det gick jättesmidigt och var mycket prisvärt. Rekommenderas.
Svara med citat

Gammal 2011-02-18, 14:40

Gäst

Standard DYRT!
Dyrt som fan!
En liten heiniken 33cl 40kr
1,5 liter vatten 75kr

och alkohol förbud mellan 1500 till 1800 på Hilton.. Men servicen var perfekt!
Svara med citat

Gammal 2011-02-18, 17:10

youask

Nykomling
youask är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2011

Rykte: 0

Standard
jättedyrt på hotellen och snorbilligt i staden salalh
Vi hyrde bil 3dagar och åkte runt lite.
1km strand helt för oss själva osv.

Grymt fint men lite dåligt med saker och göra
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8