ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-12-03, 12:51

Emssal

Nykomling
Emssal är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2007

Rykte: 0

Standard Hanoi <=> Angkor Vat = möjligt?
Kommer att befinna mig i Hanoi ca en månad med början i mitten av december.
Vad får jag inte missa när jag är där?
Vad kostar det att flyga inrikes?
Vad kostar det att flyga Tur & Retur till Kambojda - Angkor Vat? Hur lång tid ska man sätta av för en sådan tripp?

All information är av intresse :-)
Svara med citat

Gammal 2007-12-08, 10:08

jeromero2

Nykomling
jeromero2 är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2007

Rykte: 0

Standard Visst går det at flyga mellan Siem Reab och Hanoi!
Vietnam Airlines flyger dagligen sträckan. Det är normalt mycket moderna plan (Airbus och Boeing, någon enstaka gammal Fokker finns kvar i flygflottan) och bra service.
PMT Air flyger också sträckan men då skulle jag nog ta något lugnande innan take-off. Du har alla flighter på Siem Reabs flygplats hemsida:
Cambodia Airports ::: Siem Reap - Angkor International Airport

Inrikespriser i Vietnam vet jag inget om. I Hanoi finns resebyråer som kan hjälpa med biljetter till Siem Reab-Angkor. Fråga runt om priser, men det är antagligen hyggligt rimligt.

3 dagar är lagom i Angkor om man är det minsta intresserad. Då hinner man se det mesta och kan vila ut några timmar över lunchen. Läs på innan om templen, hitta gärna något mer inspirerande än LPs beskrivningar, så får du ut mer av besöket.

Den här tiden på året är det mycket folk där. Knepet för att få lite ensamhet är att gör tvärtom mot vad alla guider och guideböcker rekommenderar. Ta Prohm åker man till på morgonen, Angkor mitt på dagen etc. Missa inte sidotempel som Preah Khan, där kan man få riktigt starka upplevelser eftersom många besökare inte åker dit.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8