ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-23, 12:35

femme_fatal

Nykomling
femme_fatal är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 0

Standard
jag puffar upp denna tråd med en fråga;
kan man åka till bali på sommarn?
ving kör ju charter på vintern, men samtidigt läser man att det är regnperiod då?
experterna i denna tråd, upplys mig!

är evigt tacksam för denna tråd som gjort att jag fått upp ögonen för detta spännande resemål, så tack!
Svara med citat

Gammal 2011-07-26, 08:16

Gäst

Standard
Hej!
Vi har varit på Bali denna sommar, mellan 7-22 juli. Vi hade EN regnskur. Balis högsäsong är den svenska sommaren. Förra gången vi var där var också på sommaren, i juni. Det är väldigt få svenskar som åker till Bali på sommaren, troligtvis pga att det är nära att flyga till Medelhavet. SKÖNT!!
När vi var på Koh Chang i våras kunde man tro att man hamnat i Sverige iallafall med tanke på alla svenskar på vårt hotell.
Vi bodde på Sanur och vilken GOD mat det serverades på restaurangerna...
Svara med citat

Gammal 2011-07-28, 08:23

seniorbackpackers

Medlem
seniorbackpackers är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010

Standard Bali på somaren
Res dit! Vi har varit på Bali 2 gånger. I juli och augusti. Visst kan det komma en regnskur ibland, men det går snabbt över. Jag skulle inte tveka att åka dit igen under sommarmånaderna. Det är ett fantastiskt land med ett fantastiskt folk. Undvik dock att bo i Kuta. Det är lite av australienska ungdomars Ibiza. Sanur eller någon av de andra orterna utanför stan är bättre. Missa inte solnedgången på stranden i Jimbaran. Den avnjuts bäst med en kall öl och ett fat med grillade skaldjur.
Svara med citat

Gammal 2011-08-01, 00:20

Jeremias

Nykomling
Jeremias är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2011

Skicka ett meddelande via MSN till Jeremias
Standard
Hej, funderar på att resa till Bali i oktober till maj, juni 2011-2012, blir det för lång tid på just Bali tror ni? Hur är vädret där i oktober och de närmsta månaderna?
Hur gör man med visum? Finns det att skaffa 1 års visum eller 6 månader?

Tack för svar! Någon som har erfarenhet och vill ge tips kan skicka privat till mig eller lägga till på msn för info! jeremiias@live.se
Svara med citat

Gammal 2011-12-05, 17:08

Travelfuel.net

Smile Bali på sommaren
Jag har varit på Bali så många gånger att jag tappat räkningen vid det här laget. Ni undrar hur vädret är och det skiljer verkligen som natt och dag mellan regn- och torrperiod. Översvämmningar, mulet och regn är vanligt under vintern och jag skulle undvika ön helt mellan november-februari. Betydligt bättre blir det i mars. Juni, juli och augusti är fina månader.

Några tjejer undrade över boende. Allt beror på om ni ska slappa eller festa. Lombok ligger inte långt därifrån och dit åker ni förslagsvis med färja. Fyra tjejer gissar jag är där för att festa lite också och hotellet Masa Inn som ligger i Kuta har en internationell publik och fräscha rum. Placerad mittemellan strand och nattliv. Inte alltför dyrt heller. Kuta är dock som någon annan påpekade ett riktigt turisttrap och inget ställe jag skulle spendera hela min semester i.

Angående transporter. På Bali tar man sig runt i taxi, blue birds eller genom att hyra privatshuttle (glöm inte pruta). Moped och köra själv tycker jag inte är att rekommendera.
Svara med citat

Gammal 2011-12-16, 19:22

pavcar

Nykomling
pavcar är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2011

Smile Hur mycket pengar behöver man?
Hej!
Jag har sökt runt på lite olika forum och trådar under flera månaders tid men jag känner att jag inte riktigt får ett grepp om hur mycket pengar man behöver för att uppleva Bali.
Jag och min man ska åka på smekmånad i juni 2012, vi har bestämt oss för Bali av flera olika anledningar bland annat för allt vi har läst på alla forum.
Men vår stora fråga är nu hur mycket pengar som behövs. Våra önskningar med resan är 1. Upplevelser 2.Se vackra platser 3.Dyka och simma med delfiner 4.Äta god mat/delikatesser och dricka gott 5.Spabehandlingar 6.Shopping som man inte kan hitta någon annanstans 7.Sola och bada
När det kommer till boendet är vi inte överdrivet kräsna vi vill att det är fräscht,nystädat och nybäddat när man kommer, en dusch o säng.

Är det någon här som skulle kunna komma med lite förslag på en sammanlagd summa för att överleva där nere i en månads tid? Vi tänkte att 30000kr, tillsammans då, skulle räcka men vi kanske dagdrömmer då?

Tack på förhand :-)
Svara med citat

Gammal 2011-12-19, 06:28

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av pavcar Visa inlägg

Hej!
Jag har sökt runt på lite olika forum och trådar under flera månaders tid men jag känner att jag inte riktigt får ett grepp om hur mycket pengar man behöver för att uppleva Bali.
Jag och min man ska åka på smekmånad i juni 2012, vi har bestämt oss för Bali av flera olika anledningar bland annat för allt vi har läst på alla forum.
Men vår stora fråga är nu hur mycket pengar som behövs. Våra önskningar med resan är 1. Upplevelser 2.Se vackra platser 3.Dyka och simma med delfiner 4.Äta god mat/delikatesser och dricka gott 5.Spabehandlingar 6.Shopping som man inte kan hitta någon annanstans 7.Sola och bada
När det kommer till boendet är vi inte överdrivet kräsna vi vill att det är fräscht,nystädat och nybäddat när man kommer, en dusch o säng.

Är det någon här som skulle kunna komma med lite förslag på en sammanlagd summa för att överleva där nere i en månads tid? Vi tänkte att 30000kr, tillsammans då, skulle räcka men vi kanske dagdrömmer då?

Tack på förhand :-)
Jag TROR att ni bör klara er på 30000 i en månad, men gör som jag, ha alltid lite extra ändå, man vet aldrig vad som händer.

Jag bodde fint i Sanur på ett ställe som hette Swastika Bungalows. Men jag skulle nog inte vilja bo där en hel månad, men det är i alla fall ett ställe att bo på en vecka eller så!

Gammal 2012-01-14, 21:53

Gäst

Standard Priser?
Vad är rimligt att betala för transport från flygplatsen i Denpasar till Sanur. Vilka ska man åka med och vilka ska man undvika? Reser dit i mars. Tacksam för tips!
Svara med citat

Gammal 2012-01-17, 11:16

seniorbackpackers

Medlem

Standard
Taxibilar från flygplatsen har fast pris till olika destinationer. Dessa betalar man i förskott i kassan direkt utanför utgången. Jag kan inte påminna mig om att det var speciellt dyrt. Kom bara ihåg att ha med USD till turistvisat. Detta kostar 25 USD och måste köpas innan du kan gå igenom passkontrollen.
Svara med citat

Gammal 2012-01-18, 09:56

Gäst

Standard
Tack för tipset seniorbackpackers, vilket vi också är. Eftersom du också är "senior" kanske du har något bra tips om stränder och annat som inte handlar om fest och boende för 100:-
Svara med citat

Gammal 2012-01-19, 09:46

seniorbackpackers

Medlem

Standard
Hej.
De bästa stränderna i mitt tycke är i södra delen, Nusa Dua. En häftig upplevelse är solnedgången vid Jimbaran. Att få se solen "fösvinna " i havet samtidigt som man avnjuter en tallrik med skaldjur och en kall öl är fantastiskt.
Det finns ett ställe som kallas "Dream Land" en strand med häftiga vågor dit surfarna brukar åka. Vi har bott i Sanur där det är lungt jämfört med Kuta. Vi har betalat 3-400:--/ natt för bra hotell med frukost. Vill man åka till Kuta så går det små bussar för några kronor. Kuta är ett typiskt ungdomsställe med australienska surfare med surfingboarden under ena armen och en ölflaska i den andra...Det är inte dyrt att hyra bil med chaufför så man kan åka runt på ön för en billig penning. Gör upp priset i förväg, prutmån finns....
Svara med citat

Gammal 2012-04-09, 12:48

Gäst

Standard Hyra hus på Bali
Hej alla Bali resenärer, jag bor i Sanur och tänkte åka hem över sommaren Juni+Juli, vi har ett hus som vi vill hyra ut under tiden, 3 sovrum, pool, 2 st anställda som tar hand om allt 10 min till starnden och shopping. Hör av er om ni är intresserade info@cafesmorgas.com Johan
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8