|
|

2009-01-29, 21:36
|
|
|
Flyg Denpasar-Lombok
Hej!
Det går flera flyg varje dag med olika bolag pris allt från 400:- & uppåt.
Passerade bara ön på väg till öarna. Finns säkert mycket att se vart rekommenderad om vi skulle stanna på Lombok att bo på Lina Cottage i Senigigi och då hälsa från mr Staffan han åker 3ggr/år Bali/Lombok/ Gilli. Ubud på Bali gillade vi ligger ca 1h från Sanur uppe i Bergen massa apor risfält konstnärer härlig stämmning i stan.
Har rest mycket men trots 4v på Bali kan jag tänka mig att åka tillbaka ( vill se nya ställen)
Dreamland kanonsurfing om man är duktig.
Dyka snorkla slappa gör man bäst på gilliisland
Lovina norra Bali se delfiner vid soluppgång + snorkla.
Vandra upp på vulkanen mm
|
|
|

2009-02-01, 23:32
|
|
|
Malaria
Inför kommande resa till Bali med tillhörande öar (t.ex. Lombok, Gili-öarna och Nusa Lembongan) så är vi nu i diskussion om Malaria-medicin. Vi ska vara där i 3.5 vecka.
Vårdcentralen tycker inte, medans infektionskliniken på lasarettet absolut tyckte man skulle ta medicin. Vad har ni som varit där för uppfattning.
|
|
|

2009-02-24, 19:10
|
|
|
Malaria
Har man anlag för att bli tunnhårig skall man ej ta malariamedicin, den funkar som turbo
|
|
|

2009-03-17, 01:11
|
|
|
Resande :)
Hur mycket har ni haft med er när det gäller pengar ?
Jag och en vän ska ner till Bali om 3 månader och vi vet inte riktigt hur mycket man bör ha med sig, Vi tänkte leva ganska lyxigt och shoppa en hel del plus Fest
Tack Tack
|
|
|

2009-03-21, 22:50
|
|
|
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst
Hur mycket har ni haft med er när det gäller pengar ?
Jag och en vän ska ner till Bali om 3 månader och vi vet inte riktigt hur mycket man bör ha med sig, Vi tänkte leva ganska lyxigt och shoppa en hel del plus Fest
Tack Tack
|
Bankomaterna fungerar alldeles utmärkt på Bali.
|
|
|

2009-04-10, 17:02
|
|
|
Malaria
Om ni ska vara på Lombok mer än 1 dag så bör du äta malaria tabletter. Om ni bara är på Bali och Gili-öarna så behövs det inte. Tyvärr så är Lombok väldigt utsatt för malaria
|
|
|

2009-05-27, 14:36
|
Reg.datum: maj 2009
Rykte: 0
|
Jag ska ner till Bali i januari med 7-8 kompisar. Vi hade tänkt hyra ett realtivt stort hus. Någon som har erfarenhet av detta eller vet hur man går tillväga, priser m.m?
|
|
|

2009-06-06, 12:52
|
|
|
Jag har bara varit på Bali två gånger men det är en väldigt speciell plats för mig.
Lite tips för att hitta en bra resa:
--
Från Stockholm:
Malaysian Airways. De flyger till Kuala Lumpur. Från KL har de anslutande direkt flyg till Bali/Denpasar. Köpte en billjett med dem nu i augusti för 6600 hela vägen till Bali.
Kola även Thai till bangkok. Halva Sverige åker till Thailand så det går att hitta mycket låga priser med lite tur. Från Bangkok går direktflyg till Bali/Denpasar med Thai.
--
Från Köpenhamn
Thai Airways till Bangkok. Från Bangkok går direktflyg till Bali/Denpasar med Thai.
Även Singapore Airlines flyger från Köpenhamn men billjetterna är inte så billiga.
--
Detta är de snabbaste och smidigaste rutterna. Det är en lång resa och billigast är inte alltid bäst om det innebär fel avresedagar och mycket dödtid på flygplatser enligt min uppfattning.
Om du kan ta dig billigt tlll...
Kuala Lumpur
Jakarta
Singapore
Bangkok
Går det att boka direktflyg till Bali via regionala bolag. Inte minst genom Air Asia som flyger på samtliga ovanstående orter. Det går att spara mycket pengar på en sådant upplägg. Till exempel kostar Bangkok-Bali 3500 med Thai medan Air Asia tar under tusenlappen...
Den sökmotor jag tycker är överlägset bäst momondo.se. Den har den stora fördelen att du inte behöver utgå från Sverige i sökningen.
När du hittat resan du tycker passar bäst kan det vara en god ide att kolla av priset direkt mot bolagets egen hemsida. På resan jag köpte skiljde det ett par hundra kronor.
//C
|
|
|

2009-07-28, 20:52
|
Reg.datum: jul 2009
|
Hotelltips
Hej alla ni goa människor!
Den här tråden är verkligen ovärderlig för mig och min fästmö som mer eller mindre är första-gångs-turister.
Gran Canaria för ett par år sedan men det vette fasen om det räknas. =)
Hur som helst... bröllopet kommer att äga rum nu i oktober och vi har märkt Bali på jordgloben för det ställe där bröllopsresan ska äga rum. I Nusa Dua eller Sanur funderar vi på att boka hotell och då kvarstår frågan; vilket hotell?
Någon som har någon erfarenhet av Puri Santrian? Har även fått ett tips om hotell Padma i Legian.
Det ser jättefint ut men vad jag har förstått så ska man hålla sig en bit ifrån Legian om man vill slippa det mest turistiga.
Jag är jättetacksam för alla tips och råd jag kan få. Ta hand om er. =)
|
|
|

2009-08-06, 22:38
|
|
|
hyra hus en längre period
Hej
Vi är på våg till Bali och jag undrara om ngn kan rekommendera ngn seriös husuthyrare. Enl uppgifte finns en seriös trevlig svenska man som hyr ut ett härligt hus. har ngn mer info om detta? JPS
|
|
|

2009-08-08, 12:51
|
|
|
OK Trista nyheter. Malaysian Airlines slutar flyga på Stockholm i oktober. Synd för det är ett trevligt bolag med bra priser.
När det gäller at hyra hus på Bali. Googla på Bali Advertiser. Där finns annonser. Finns nog flera agensises som hyr ut också. Bostadsmarknaden på Bali har stått sig bra trots krisen.
|
|
|

2009-08-08, 13:05
|
|
|
@Daniel,
Hela södra Bali är turistigt mer eller mindre. Ön lever på turismen.
Nusa Dua är lyxigt. Mycket internationella kedjor som har byggt komplex där. Golfbanor och så. Trevligt men dock lite enklavkänsla.... Sanur är lugnt men med lite äldre turister.
Kanske är Seminyak något för er? Ganska up-market men med en hel del trevliga restauranger. Bra shopping och för all del nattliv i närheten.
Många bättre hotell och spa har honeymoon packages...
Till exempel...
Bali Villas | The Villas Bali Hotel & Spa | Packages
|
|
|

2009-08-12, 21:46
|
Reg.datum: maj 2009
|
Citat:
Jag har bara varit på Bali två gånger men det är en väldigt speciell plats för mig.
Lite tips för att hitta en bra resa:
--
Från Stockholm:
Malaysian Airways. De flyger till Kuala Lumpur. Från KL har de anslutande direkt flyg till Bali/Denpasar. Köpte en billjett med dem nu i augusti för 6600 hela vägen till Bali.
Kola även Thai till bangkok. Halva Sverige åker till Thailand så det går att hitta mycket låga priser med lite tur. Från Bangkok går direktflyg till Bali/Denpasar med Thai.
--
Från Köpenhamn
Thai Airways till Bangkok. Från Bangkok går direktflyg till Bali/Denpasar med Thai.
Även Singapore Airlines flyger från Köpenhamn men billjetterna är inte så billiga.
--
Detta är de snabbaste och smidigaste rutterna. Det är en lång resa och billigast är inte alltid bäst om det innebär fel avresedagar och mycket dödtid på flygplatser enligt min uppfattning.
Om du kan ta dig billigt tlll...
Kuala Lumpur
Jakarta
Singapore
Bangkok
Går det att boka direktflyg till Bali via regionala bolag. Inte minst genom Air Asia som flyger på samtliga ovanstående orter. Det går att spara mycket pengar på en sådant upplägg. Till exempel kostar Bangkok-Bali 3500 med Thai medan Air Asia tar under tusenlappen...
Den sökmotor jag tycker är överlägset bäst momondo.se. Den har den stora fördelen att du inte behöver utgå från Sverige i sökningen.
När du hittat resan du tycker passar bäst kan det vara en god ide att kolla av priset direkt mot bolagets egen hemsida. På resan jag köpte skiljde det ett par hundra kronor.
//C
|
Har Air Asia råd att hålla sig med bra flygplan med tanke på deras låga biljettpriser????
Någon som prövat attåka med dem????
KH
|
|
|

2009-08-12, 21:56
|
Reg.datum: jul 2008
Rykte: 4
|
Själva moderbolaget, AirAsia (baserat i Kuala Lumpur) har enbart Airbus A320 som levererades helt nya. Den äldsta av de maskinerna bara drygt 3 år gammal.
Om du däremot flyger med ett av dotterbolagen, Thai AirAsia eller Indonesia AirAsia (och alla tre använder samma hemsida), så kan det antingen bli med en Boeing 737-300 som är 20-25 år gammal ELLER en nästan splitterny Airbus A320. De håller på att göra sig av med Boeing 737-300 flottan, och ersätta de maskinerna med A320.
|

2009-08-18, 12:58
|
|
|
Hej
Jag har läst allt som skrivits här om Bali men hittar inte någon som skriver något om Tanjung Benoa. Jag och min fästman funderar på att boka 2 veckor på en resort där i mars.
Vi vill bara ha total avkoppling ett par veckor, sola och bada. Men det är just det jag funderar på, den långa stranden i Tanjung Benoa, är den riktigt vacker?
Har läst lite både och.
Någon som varit där och kan berätta hur stranden är? Vi kommer i så fall bo på Aston Bali Resort Spa. Tacksam för tips! /Jenny
|
|
|

2009-09-02, 13:28
|
|
|
Svara gärna
Citat:
Ursprungligen postat av Naga
Själv är jag inte vän av charter, så skulle absolut rekommendera att bara boka en flygstol ner (och tillbaka) Det kryllar av lyxhotell och billiga hostels/gueshouse på Bali och det är absolut inga problem att hitta något direkt på plats! Som sagt, en "lyxbungalow" i Ubud (den vackra konstnärsbyn uppe i bergen, mitt favoritställe) kostar kanske 30 kr/natten för 2 och det hittar man direkt när man kommer dit. Folk är så otroligt vänliga och hjälpsamma och det är aldrig några problem med boendet. Skulle du däremot boka hemifrån så skulle du säkert få betala det tredubbla (om inte mer) och inte helt ovanligt att man då blir lurad. Prutning är det som gäller, att förhandla sig till ett pris på plats, precis som du säkert märkt i Thailand!
Kuta och Legian som ligger nära flygplatsen är ett bra första stopp, med sandstrand och alla bekvämligheter du kan tänka dig. Men det är VÄLDIGT turistigt så om ni vill se det "riktiga" Bali bör ni lämna det området fortare än kvickt! Speciellt om ni bara har 2-3 veckors semester.. 
|
Hej, vad heter hotellet i Ubud där man kan få lyxbungalow för 30kr natten?
mvh sima
|
|
|

2009-09-22, 00:25
|
|
|
Läste att någon skrivit om flygpriser innan runt 15kkr under Dec-Januari.
Vill bara säga att jag har hittat T/R Göteborg-London-Kuala Lumpur-Bali för 6700kr med AirAsia och RyanAir. Med avresa slutet av december till slutet av januari.
Att Air Asia använder nyare kärror låter ju i alla fall betryggande.
|
|
|

2009-09-25, 22:16
|
|
|
åka till bali!
jag ä Balinese som bör i Sverige,jag ska åka från okt till desember månad.
någon ska åka på bali eller vill veta om bali lite mera, då för gärna fråga eller vi sees på Bali!
|
|
|

2009-09-28, 09:30
|
|
|
Nusa Dua?
Hej!
Jag och min sambo har prel bokat vår bröllopsresa till Nusa Dua på Bali i januari. Vi vill bara ha det lugnt och skönt och umgås och sola och bada och det verkar som att Nusa Dua då är ett bra alternativ..
Någon som varit där och kan ge lite tips? Eller någon som kan rekomendera något annat? Vi har tänkt att bara ta den bekväma vägen och boka en charter resa så vi inte behöver "tänka" själva när vi kommer fram. ; o)
alla tips & råd är jätte välkommna!!!
Mvh
Anna
|
|
|

2009-10-03, 23:31
|
|
|
Citat:
Läste att någon skrivit om flygpriser innan runt 15kkr under Dec-Januari.
Vill bara säga att jag har hittat T/R Göteborg-London-Kuala Lumpur-Bali för 6700kr med AirAsia och RyanAir. Med avresa slutet av december till slutet av januari.
Att Air Asia använder nyare kärror låter ju i alla fall betryggande.
|
Det är bra pris. Sen har du väl en 1500 till för Kul-Bali.
Själv kommer jag att flyga från Stockholm med Thai i december och hem i januari. Bara en mellanlandning med kort stopover i Bangkok både ditt och hem. Jag är dessutom framme 14 på eftermidagen vilket är perfekt. Lördag kväll väntar...
Eftersom jag inte är flexibel med datum och vill ha ut mesta möjliga tid på Bali blir det såklart lite dyrare. 12500 tar Thai men det är bästa flighten nu när Malysian slutat flyga på Kuala Lumpur. Bara le och betala.
|
|
 |
|
 |
|
 |
|
 |
|
|
|