ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-09-26, 13:32

anton

Nykomling
anton är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Rykte: 0

Standard Nötallergi i Nepal
Hej mina vänner!

Jag ska resa till Nepal i November, och undrar om någon här har gjort en liknande resa samtidigt som denne är nötallergiker.

Undrar lite kring hur noga de är med att inte servera nötter när jag ber om det, samt förståelsen över att jag är allergisk. Förstår om det är svårt att ge ett generellt svar för en sådan här sak, men är ändå lite nyfiken.

Fred i sinnet,
Anton
Svara med citat

Gammal 2009-01-31, 21:15

Gäst

Standard Nötallergi
Hej,
Gick det bra på resan. Har du några tips på andra resmål som är säkrare för nötallergiker?

Hälsningar
Jessika
Svara med citat

Gammal 2009-02-09, 23:01

anton

Nykomling
anton är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Rykte: 0

Standard
Hej Jessika!
Det gick mycket bra, jag längtar tillbaka nästan dagligen!
Jag hade med mig en vän som fick smakprova när kommunikationen var lite otydlig med servitörerna. I allmänhet var det inga problem, eftersom att alla restauranger har menyer på engelska. (Har dem inte det kan man alltid beställa Vegetarian Chow Mein!)

Nu vet jag inte om du är vegetarian eller inte, men tänk isåfall på att äta ägg och liknande. Jag är vegan och tappade extremt i vikt på 5½ veckor. Det var svårt att ha koll på sin kost så att man fick i sig till protein i den mängd som behövs. Nästa gång jag åker kommer jag att äta ägg och mjölk. Min kompis som inte är vegetarian egentligen åt kött några gånger. Han blev magsjuk tre (fyra?) gånger under vår vistelse där, jag blev det bara en gång.

Nepal rekommenderas absolut! Reser du med någon som inte är nötallergiker lär du inte stöta på några problem.

Fridens,
Anton
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8