ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-04-19, 19:21

inga

Nykomling
inga är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 0

Standard Sihanoukville. Kambodja.
Vet någon något om Orchidee guesthouse? Ser att det ligger 5 km från centrum, menas det att det ligger helt ute i ödemarken, eller finns det någon liten bykärna med restauranger och butiker i närheten.
Är standarden kass för ett par som har passerat backpackeråldern och vill ha det någotsånär bekvämt? 2+ går bra, bara det är rent och prydligt, skapliga sängar.
Hur är stranden? Långgrund? Vågor? Öar utanför som man kan åka ut till? :?:
Svara med citat

Gammal 2007-04-19, 20:27

Kenneth

Standard Orchidee guesthouse
Vi har förbokat oss på en resa till kambodja nästa år, och har planerat sista veckan på just detta hotellet. Vid lite letande på internet hittade jag nedanstående länk, och på backpacking.se tror jag det var som jag läste om hotellet, det skulle vara ett litet mysigt och trevligt hotell med väldigt trevlig personal. Och så väldigt isolerat ligger det inte. Fritidsresor har också lite fakta om det, om ni nu inte redan varit inne på deras sida.

http://www.orchidee-guesthouse.com/index.htm
Svara med citat

Gammal 2007-04-20, 07:52

inga

Nykomling
inga är inte uppkopplad
Medlem

Standard Kanske Kambodja.
Tack för tipset Kennet!
Funderar på att åka i mars -08.
Åker ni först till PhnomPenh ett par dagar, därefter till Siem Reap och sist till Sihanoukville? Vad får ni betala för det? Lite svårt att få fram uppgifterna på internet med denna kombination. Man kanske måste ringa Fritidsresor och kolla för att få ett rätt pris.
Svara med citat

Gammal 2007-04-20, 12:45

Kenneth

Standard Sihanoukville. Kambodja
Jo vi tog hela resan genom fritidsresor, tre dagar i phnom penh, sen var det väl fyra dagar i siam reap, det var därifrån vi hade några utflykter till tempelområdet Angkor wat, och så sista veckan sol och bad nere i Sihanoukville. Och hur var det? har man lämnat backpackeråldern så blir man ju också en aning lat med att hålla på att boka och planera allting själv, särskilt om det finns färdiga upplägg som verkar bra.Tyckte Fritidsresor hade ett väldigt lyckat resekoncept med det upplägget, allt ingår i form av inrikesflyg, bussresor och skatter, och vad det nu kan tillkomma, däremot så är det inte allinclusive, det hade vi på Isla, så det får räcka med det. Så när vi mest för att höra oss lite för på Resia om den här resan så fanns bara två rum kvar på det hotellet och den resperioden i Januari, så vi fick bestämma oss fort som fasiken för att vara säkra. och nästan ett år i förväg för att boka en resa tycker jag är lite mycket, men det lär ju vara lika om man ska till Thailand, att bestämma sej i tid.
Svara med citat

Gammal 2007-08-29, 16:35

jolly_diver

Nykomling
jolly_diver är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2007

Standard
Hej,
även jag o familjen vill till Angor Wat, men vet inte hur vi ska ta oss dit. Hur åkte ni och fungerade det bra? Har hört att de kör som #¤%& och är därför lite orolig. Har även kollat upp flyg från Bangkong - Siem Riep men det var dyrt som sjutton.

Skulle bli väldigt glad om du orkade ta dig tid och berätta hur det var i Kambodja.

mvh
Jolly_Diver
Svara med citat

Gammal 2007-09-07, 13:10

Gäst

Standard
Kolla upp flyg mellan Kuala Lumpur till Siem Reap, det är mycket billigare.
Svara med citat

Gammal 2007-11-01, 16:52

Pär.O

Talking Sihanoukville
Hej
Har spenderat 2 månader i Sihanoukvill senaste året och standarden på hotellen rakt över lag är bra. Senast bodde jag på ett nybyggt hotel i närheten av Orchidee guesthouse med med aircon, tv, kylskåp och en stor fin toalett med urfin duchkabin. Bara 20$ per natt. det var i Augusti så under högsäsongen kostar det väl 10$ till. Jag har inte varit inne på Orchidee guesthouse men jag vet att det ligger bra till. Det ligger mellan stranden och stadsgränsen men det är bara ca 300 meter till stadsgränsen.
Man åker igenom stan på moped på under 5 min så det är ingen stor stad

Passa på att åka dit nu om några år är det troligen helt förändrat.

Mvh
Pär
Svara med citat

Gammal 2007-11-01, 19:36

Kenneth

Medlem
Kenneth är inte uppkopplad

Rykte: 6

Thumbs up
Citat:
Ursprungligen postat av Pär.O Visa inlägg

Jag har inte varit inne på Orchidee guesthouse men jag vet att det ligger bra till. Det ligger mellan stranden och stadsgränsen men det är bara ca 300 meter till stadsgränsen.
Man åker igenom stan på moped på under 5 min så det är ingen stor stad
Tackar för det Pär.
Jag läst på ett annat forum här på nätet att Sihanoukville var en stad av Malmös storlek. Så jag väljer nog att tro på dej då.
Vi åker dit i januari, börjar med att dela första veckan mellan PhnomPenh och Siam Reap, så flyger vi ner till Sihanoukville för att bo på Orchidee Guesthouse andra veckan.
Har du mer att berätta från din tid i Kambodja så skriv gärna lite mer om du vill, det vore väldigt välkommet och trevligt att få läsa mer.
Hur upplevde du myggproblemet? Inte då bara vid kusten utan även i stan och runt AngkorWat. Mej älskar dom små satarna, och kan förstöra en hel sommar.
Badstränderna? Är dom skitiga och skräpiga som packat och klart antydde lite om vissa av stränderna? Jag suger i mej alla upplysningar om allt tänkbart.
Hör gärna av dej med mer.
Svara med citat

Gammal 2007-11-07, 18:16

toaxing

Nykomling
toaxing är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Standard
Hej.
För 3 år sedan bodde vi på Orchide Guesthouse. Det var ett fint ställe, mycket rent och snyggt med en pool mitt på innergården. Trevlig personal och naturligtvis cyklar att hyra. Inte så långt in till stan, 10-15 min med cykel. Sedan tycker jag inte att stan var så mycket att ha men det beror ju på vad man är ute efter. Att resa i Cambodja är inga problem så länge man håller sig till allfartsvägarna, billigt är det också. Ha en trevlig tur! Vi åker tillbaka dit i dec, dock inte till S-ville.

MVH Torbjörn
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8