ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-03-28, 13:32

Patchouli

Nykomling
Patchouli är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2007

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Patchouli
Standard Restips om Japan
Hej!
Jag funderar på att åka till Japan och skulle behöva lite fakta av någon vänlig själ som varit där, har läst om Kyoto och min tanke är att åka till Osaka. Här är lite frågor:

Vars hittar man de billigaste flygstolarna? Hittade rätt billiga på seat24, några tips?
Bästa säsong för att åka? När är det varmt/mindre varmt/rentav kallt?
Mer sevärdheter? något kul fakta om Osaka?
Billiga hotell med hyfsat bra standard?
Mount Fuji, är det nåt att se?
Vaccin och sånt, behövs det?

Som ni ser, mest praktiska frågor, men blir glad för alla svar jag får :roll:

/P :!:
Svara med citat

Gammal 2007-04-23, 16:51

Yezzie

Medlem
Yezzie är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006

Skicka ett meddelande via ICQ till Yezzie
Standard
Nu har jag inte varit i Osaka så jag kan inte komma med några specifika tips för just den staden. Däremot var jag i Tokyo, Yokohama och Nikko i mars i år. Så jag kan kanske komma med några mer generella tips

När funderar du på att åka dit?
Jag var ju där nu när våren hade kommit till Japan och det passade alldeles utmärkt, och vad jag har hört är det en mycket bra period att åka dit på. Osaka och Tokyo ligger ju relativt nära varandra, så jag antar att klimatet är ungefär detsamma. Vintrarna är förvisso mildare än våra, men det kan fortfarande bli ganska kallt. På sommaren är luftfuktigheten väldigt hög, vilket kan göra det att jobbigt. Så jag skulle satsa på våren eller kanske hösten.

Finnair brukar ha hyfsade priser till Japan, precis som British Airways. Men säg att biljetten hamnar på ungefär 8000 kronor. Bokar man i tid och är lite flexibel med datum går det förmodligen att hitta lite billigare.

Jag vet som sagt var inte mycket alls om Osaka, förutom att det finns väldigt många hemlösa där. Det är dessutom en industristad som konkurrerar kraftigt med Tokyo.

Hur länge planerar du att stanna förresten?

Jag bodde på ett Toyoko Inn (http://www.toyoko-inn.com/eng/), vilket får räknas som ett lågprishotell. Men trots de låga priserna var standarden bättre än väntat. Visst, rummet är litet, men rent och bättre service av personalen kunde man knappt vänta sig. Kan vara bra att kunna endel japanska förvisso, men jag hade turen att vara där med en person som bott i Japan några månader. Är inte säker på att de har hotell i Osaka, men det är bara att kolla upp.

Här kan du läsa om vaccinationer:
http://vaccination.medicallink.se/vaccin/land13.cfm
Svara med citat

Gammal 2007-05-29, 20:33

filt

Medlem
filt är inte uppkopplad
filts avatar

Reg.datum: feb 2007

Standard
Jag har också planer på att besöka Japan, men hur lång tid bör man ha för att hinna med något? Det är framförallt Tokyo jag är intresserad av.
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8