ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-08-23, 00:02

Jawes

Standard Resa till Bali!
Hej!

Jag tänkte åka till Bali i oktober och stanna rätt länge. Vilka ställen får man absolut inte missa som surfare och finns det någon bra svensk sida med info om Bali, tex vilka vaccinationer som behövs och hur länge man får stanna med visum osv? Vilken månadsbudget man kan behöva och något bra ställe att skaffa surfbräda och vad priserna för det ligger på? Allt som kan vara bra att veta helt enkelt.. Någon som har koll?

Tacksam för svar!
Svara med citat

Gammal 2006-08-28, 16:37

ohrkael

Nykomling
ohrkael är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: aug 2006

Rykte: 0

Standard
Har inte så stor koll på bra surfställen eftersom jag inte surfar, men i Ulu watu höll många surfare till. Inne i Kuta behöver du inte gå långt för att hitta en suraffär som hyr ut bräder, betydligt billigare än att hyra på stranden... Ska du ut någon kväll för att ta en öl eller äta en bit mat och kolla surffilmer rekommenderar jag att du går på "Tubes" ligger inne i Kuta. Har varit på Bali 2 ggr tidigare och nästa resa är inbokad i januari. Längtar.... Angående vaccinationer kolla in denna länk: http://www.vaccinationsguiden.se/vac...n/komihaag.asp
Ha en 3-vlig resa!
Surfs up!
Svara med citat

Gammal 2006-10-05, 14:36

Standard Re: Resa till Bali!
Citat:
Ursprungligen postat av Jawes

Hej!

Jag tänkte åka till Bali i oktober och stanna rätt länge. Vilka ställen får man absolut inte missa som surfare och finns det någon bra svensk sida med info om Bali, tex vilka vaccinationer som behövs och hur länge man får stanna med visum osv? Vilken månadsbudget man kan behöva och något bra ställe att skaffa surfbräda och vad priserna för det ligger på? Allt som kan vara bra att veta helt enkelt.. Någon som har koll?

Tacksam för svar!
noob
Svara med citat

Gammal 2007-01-25, 20:33

Tobbe

Standard bäst surfing
Missa absolut INTE den lilla ön Nusa Dua strax utanför Bali om du vill surfa.
Jag surfar inte själv (även om jag försökte mig på en liten kurs på Bali). Men jag var där och enligt alla surfare som var där var det rena paradiset.

Vilken även jag tyckte, trots att det inte fanns så mycket att göra förutom att just surfa.

Kommer inte ihåg vad stället hette som vi bodde på, men det drevs av en australensisk familj som var gästvänligheten själva! Mucket trevligt. Dom hade även en liten saltvattenpool och utsikt över den härliga bukten, där lokalbefolkningen ägnade sig åt att odla sjögrän (huvudsakliga sysselsättningen på ön).

Det är generellt mycket billigt på Bali, även om turistområdena är något dyrare.

Jag var där under ca 3 veckor 2005. Härligt.
Vill du veta mer så planerar jag att inom kort puiblicera mer material från denna resa på min hemsida: http://resochlev.webhop.org/
Där finns än så länge en liten resebeerättelse från en av mina andra resor och lite annat smått och gott.

Lycka till på resan!
Svara med citat

Gammal 2007-02-07, 16:07

Andy Irons

Standard
nej nej nej du skall inte surfa på Nusa Dua där badar man

Du skall börja med att prova vågorna på Kuta, fixar du dem skall du åka till Dreamland Beach där du har hyffsat avancerad surfing. Se upp med revet på vänster sida av bukten bara. Låt dig inte luras av att det verkar " vara ledigt" där då alla local och de som surfat där tidigare vet att revet är livsfarligt och raksblads vast. Tycker du Dreamland Beach är för enkelt skall su boka in dig på en surf båt som tar dig till en av Indonesiens mest omtalade och berömda surf ställen G-Land som ligger på Java dock är surfen här ABSOLUT INGENTING för nybörjare!! :shock:

Surf butiker hittar du överallt i Kuta området och det är även där jag rekommenderar dig att bo.

Surfa lugnt
Svara med citat

Gammal 2007-03-14, 22:19

Tobbe

Standard Fel av mig
Det var inte Nusa Dua jag tänkte på, utan Nusa Lembongan!
Där är det bra surf för den som har lite erfarenhet (vilket jag inte har...)
Svara med citat

Gammal 2007-08-07, 17:09

Worm

Standard
I think it's way better to live out in the Balangan/Dreamland/Bingin area, than to stay in Kuta. Its cheaper (I think I payed around 10.000IDR a nigt)
First time I went to Bali I stayed at a hotel in Kuta, and I really enjoyed 2 weeks down there. I went back in Nov.06, this time I stayed at a place called Robby & The Kids Warung @ Dreamland for 3 weeks, and I got a entirely different view of Bali.. The beach at dreamland is 10 times nicer than kuta, you can take a surf check from your bed every morning, the locals out there are really nice, and it's way easier to meet new people.
I'm going back to Bali in Sept. for a 110 days stay, and I'm certanly heading for Dreamland!
Cheerio!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8