ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-07-21, 09:16

Don´t Fear

Nykomling
Don´t Fear är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jul 2006

Rykte: 0

Standard Laos&Kambodja
Jag& min tjejkompis ska resa Norra Thailand, sedan vidare till Laos...har dock ej riktigt kommit fram till var vi ska börja vår resa i Laos..Är det ngn gränsövergång som är "smidigare" än andra? Någon som kan rekommendera platser i Laos där ni varit? Även tips om Kambodja är välkommet! Vi kommer att resa ut från Sverige slutet av Okt....
Svara med citat

Gammal 2006-07-21, 20:00

Wikinggirl

Standard
Hej!

Jag och några kompisar var i Laos för fem år sedan. Då åkte vi upptill Norra Thailand och sen "slow boat" påMekongfloden till Luangprabang via Pakbeng. Det äringet jag rekommenderar; tio timmar på en hård båt ger verkligen träsmak i baken...plus att det inte fanns någon möjlighet att gå på toa.
För ett år sedan var jag i Laos igen med en kompis och åkte då nattbuss från BKK till Vientiene. Smidigt och bekvämt. Var uppeen tur till Vang Vieng somvar väldigt soft. Sen åkte vi ner yill Don Det därman kunde sola och bada och slappa och titta pådelfiner. Där kunde man antingen åka söder ut till Kambodja eller somvi, åk anorrut till Pakse och därifrån nattåget till BKK.
I Kambodja var jag i förfemår sedan. Gjorde den vanlig atrippen med huvudstaden samt Angkor Wat.Vad gäller Angkor är mitt tips att hyra cyklar (typ 20 kr/dag) och cykla ut till templen.Mycket bekvämare och friare än att åka motorcykeltaxi. Vi var där i en dag och tyckte att det räckte, men det beror ju på vad man gillar tempel. Det finns även ett minmuseum i samma stad somjag rekommenderar.
Hoppas ni får kul, jag blir grymt avundsjuk!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8