|

2006-07-21, 09:25
|
Reg.datum: jul 2006
Rykte: 0
|
Bali surf
Har varit på Bali ett par gånger i omgångar. Skulle rekommendera dig att ta dig till Uluwatu (beror lite på hur bra du är på att bemästra vågorna dock...) Uluwatu har en skön, laid-back stämning och praktiskt taget alla som bor där är enbart där för surf. Du bor MKT billigare där än inåt Kuta (som eg inte heller är dyrt men....) Hyr moped el bil så du kan ta dig runt ön med brädan, finns fler platser runtom ön beroende på säsong som ger dig bra surf. Surfen på Kuta beach är också tidvis bra, och här är lite snällare vågor, om ändock starka undervattensströmmar. Om det är din första vistelse på Bali så skulle jag rekommendera dig att bo utanför Kuta, även om nattlivet där är bra (beror lite på vad man är ute efter). Om det ändå blir så att du hamnar i Kuta så försök hitta boende på Poppies lane 2...likaså här bor många som enbart är på Bali för surf. Du har bra updateringar för tidvatten, vind etc på många barer här, samt att du bor ngt billigare här också. Det är ca 1 år sedan jag var på Bali senast nu, så visst kan mkt ha hänt där också....dock har jag vänner som är där titt som tätt och de säger att det är mkt lugnare nu....så jag förmodar att så mkt kan ej ha hänt på ett år...Och fortfarande så är det en av de främsta platserna för surf!
|
|