ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-05-18, 14:04

Standard Vet ni nagra bra langtidsboenden i Asien?
Hej!
Vi ar ett par som har bestamt oss for att lamna den vasterlandska stressen och bosatta oss i Asien i ungefar ett (1) ar. Vi har bada backpackat forut bade i Thailand och i andra delar av varlden och ar ganska vana vid detta, men nar vi nu bestamt oss for att mer eller mindre "bosatta" oss vid ett par (3-4) platser sa kanner vi att vi skulle behova ha lite mer tips pa bade destinationer (te.x smabyar, oar, strander osv) dar man kan hyra langtidsboende for billiga pengar. Vi har tankt oss antingen Vietnam, kambodja eller laos. Om nan vet nan avskild trevlig plats i Thailand ar detta sjalvklart valkommet men dessa ar vara forsta alternativ. All information ang detta ar mer an valkommen. tack pa forhand Marina och Kristofer
Svara med citat

Gammal 2006-07-08, 20:31

MS Yaan

Medlem
MS Yaan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till MS Yaan
Standard
Tja, jag har inte varit i hela Asien så jag vet inte så mycket.
Men eftersom Hong Kong är en del av mitt "hemland" så vet jag att det finns ett vandrarhem nästan centralt i HK.
Den ligger i ehm.. Sha Tin. Ganska nära till Kowloon, där Ladie's Market och Temple Street Market finns..

Synd att jag inte längre har telefon numret dit
Men jag vet att det är rimligt pris med middag inkluderat och sängarna är inte dåliga heller, nackdelarna är kanske att du får sova i samma rum som alla andra, både killar och tjejer och sängarna är då våningssängar.
Och att vandrarhemmet ligger uppe i berget.

Men utsikten är helt underbart! "Personalen" är danskar, så man kan förstå dem ibland (: Uno spelar dem några få ggr i veckan så det är ganska okej om man får det tråkigt och har tröttnat på allt i Hong Kong (: Hihih

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8