ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-05-05, 22:01

Eddy

Standard Hainan, så billigt som möjligt?
hej.

Hittade precis ett ställe i södra kina som heter hainan. Sökte på flyg från peking till hainan, men på kilroy så hittades inte hainan som ort. inte heller på statravel.se.

Någon med tips på var man hittar flyg på dessa destinationer..

Andra förslag hur man får ihop en billig resa dit..

Mvh eddy
Svara med citat

Gammal 2006-05-06, 08:11

eilemE

Medlem
eilemE är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 0

Standard
Tjena!

Jag har tänkt att göra en liknande resa, fast funderar på att ta flyg till HongKong och efter ett par dar ta mig med båt till Hainan!? :wink:
Svara med citat

Gammal 2006-05-07, 09:33

Eddy

Standard Hainan
Tjenare
kan nog bli en grym resa

Jag hade nog tänkt peking först för att kolla muren och lite sånt. Var i Hongkong förra året så vore roligare med Peking.

Hur lång tid är det från HOngkong till hainan..

Du vet inte var man kan söka på flyg mellan Peking och Hainan??
Svara med citat

Gammal 2006-05-07, 23:48

eilemE

Medlem
eilemE är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 0

Standard
Jag tror att det ska gå att åka med "air china" från peking till hainan, men jag är inte 100 på det...
Det är säkert hur grymt som helst i peking! :P
Jag ska försöka kolla upp hur mycket det kostar att flyga mellan peking-hongkong, för det skulle va jätte kul att få se muren och peking som stad när man inte är allt för långt därifrån! :-D
När har du planerat att åka? :wink:
Svara med citat

Gammal 2006-06-20, 20:07

ellan

Standard
flygplatsen heter Sanya.
Svara med citat

Gammal 2006-07-23, 22:23

Standard
Du kan åka buss eller flyga till Hainan ifrån Hon Kong. Åker du buss så går det färja till ön, tar inte lång tid. Flyg är relativt billigt ifrån Hong Kong. Ett tips, åk ej när kineserna har semester då Hainan brukar kallas Kinas hawaii...
Svara med citat

Gammal 2006-09-21, 13:21

gäst/Kenneth

Standard Hainan
Både China Airlines och Air China och Hainan Airlines flyger till Hainan.
Där finns 2 flygplatser, Sanya och Haikido (SYX och HAK) Om man flyger till asien med Air China så har man minst 50% rabatt på allt inrikesflyg i Kina, men biljetterna måste bokas samtidigt. Jag åker så i mitten på oktober och den totala kostnaden för flyget är strax under 10,000 SEK och då reser jag Cph med mellanlandning i Frankfurt Peking Sanya buss till Hakidou flyg igen till Peking och sedan direkt till Köpenhamn. Stannar några dagar i Peking både före och efter Hainanutflykten
Svara med citat

Gammal 2008-06-26, 17:08

Gäst

Standard best bargin Chopenhagen - Sanya - Hainan
Found something Zyrich, Copenhagen - Switzerland - Shanghai - Pu Dong and return at about ekvivallent 6000:- SKR. Can't find it again. Please help me!
Svara med citat

Gammal 2008-06-26, 17:13

Gäst

Standard billiga biljetter
Ge mig billigaste biljetter Köpenhamn - shanghai/beijing/singapore/sanya - hainan!
Desperate!
Svara med citat

Gammal 2008-06-26, 20:03

Gäst

Smile Hainan
Resor inom Kina kan hittas på http://english.ctrip.com
Svara med citat

Gammal 2008-12-08, 04:42

Gäst

Standard Hittade en intressant sida
Det stämmer inte riktigt att man får 50% rabatt på allt inrikesflyg om man flyger med Air China, utan det gäller bara Air Chinas eget inrikesflyg.
Jag hittade en intressant sida: http://www.kinalotsen.com/billiga_fl..._inom_kina.htm Kanske kan vara en idé att kolla upp om man ska flyga inrikes i Kina.
Eva
Svara med citat

Gammal 2008-12-08, 05:22

malama

Världsvan
malama är inte uppkopplad
malamas avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
En liten rättelse till Kenneths inlägg ovan: China Airlines, som är baserat i Taipei (Taiwan) flyger definitivt inte till Hainan.
Svara med citat

Gammal 2009-03-02, 07:00

Gäst

Standard Sida om Hainan
Jag har nyss varit på en resa i Kina och på Hainan och fick mycket information från en svensk hemsida om Hainan: Hainan - Kinas paradisö
Det går bra att boka flyg på Ctrip. De känns väldigt seriösa. Man kan boka hotell med dem också.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8