ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-04-29, 02:00

Hemulia

Nykomling
Hemulia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Hemulia
Standard Reseberättelse: Prostitutionens stad - Angeles Filippinerna
Ett dygn i Angeles - de fallna änglarnas stad

Det jag tänkt berätta nu är om en av de mest äcklande dagarna i mitt liv. Berättelsen handlar om de upplevelser jag fick genom att tillbringa endast ett dygn i den gudsförgätna staden Angeles i Filippinerna. Staden ligger två timmars bilfärd norr om Manila och var tidigare tillhåll för en amerikansk flygbas. Under många år byggdes en fasansfullt stor handel med prostituerade upp här med hjälp av alla de "stackars" amerikanska soldaterna som behövde lite kärlek. Militärbasen lades ner för några år sedan efter ett våldsamt vulkanutbrott och har nu blivit en internationell flygplats vid namn Clark. Det var just Clark och flyg som gjorde att vi tog vägen förbi Angeles efter två härliga månader i Fillipinerna. Flygbiljetterna därifrån till Borneo var billigare än från Manila och även om vi hört hemska rykten om Angeles så tänkte våra oskyldiga hjärnor att "så illa kan det ju ändå inte vara". Men synerna som mötte oss det kommande dygnet kommer jag inte att glömma och jag skulle gärna hjälpa till att stoppa handeln med de människor som föds in i denna misär.

Vi kom till Angeles en eftermiddag efter att ha spenderat en natt på ett underbart hotell vid Lake Taal som är en vulkansjö söder om Manila. När vi kom fram upptäckte vi att alla de andra som åkte på bussen, av vilka de flesta var medelålders män och uppåt, verkade ha bokat hotell i förväg och åkte iväg med sina minibussar. Vi träffade en trevlig filippinsk kvinna som var gift med en svensk man. Hon arbetade för något hotell och vi frågade rakt ut om det fanns NÅGOT hotell där man kunde slippa prostitution och hon försäkrade oss om att på deras hotell som inte låg precis vid statskärnan förekom det inget sådant. Vi hade ju inte så mycket att välja på så vi åkte med. Tanken på att få ett hotellrum där folk betalat/timme i många år kändes inte särskilt lockande. Skulle inte vilja lyfta på lakanet i de sängarna och kolla på madrasserna direkt!

När vi kom in i hotellfoajen möttes vi av några män och ett antal flickor. Framför oss gick en gubbe på kanske 55 och en ung tjej i utmanande kläder. Han tittade med lysande blick på henne och hennes kropp när han svansade efter henne som en kåt hund in genom dörren mot rummen. I foajen fanns också en 150 kg:s tysk som hade TVÅ unga tjejer med sig. Den enas stjärt vilade han blicken på medan han tryckte sitt underliv lite lätt mot den andras bak. Tjejerna såg ut att vara runt 15 kanske. Vidrigt! Det som kändes sjukt med hotellet var också att detta var ett av de fräschaste vi bott i under vistelsen i Filippinerna. Där ser man vart pengarna läggs. Vårt rum var jättefräsch, bortsett från några otrevliga vita fläckar på överkastet, vilket inte fick ligga kvar många sekunder. Måste säga att man fick lite ångest av att krypa ner, även om lakanen var rena.

Vi hade läst att det fanns många bra matställen inne i Angeles, antagligen på grund av alla västerlänningar. Som för övrigt endast är män. Vi tänkte också att när vi nu är här så kan det vara intressant att se hur jävligt det var nere i centrum. Vårt hotell hade ”free transfer” ner till centrum. Vi och två gubbar åkte med minivanen ner till hotellets drop-off-point (!!!!!) som låg på horgatan. Tänk, som en skolbuss för gubbar som ska till stan och förstöra 15-åriga flickors liv. De här gratisbussarna började gå nio på kvällen och slutade gå klockan 4 på morgonen. Då var det väl tänkt att alla skulle hittat en eller två att ta med sig hem och leva ut sina dolda fantasier med. Det är svårt att tänka sig. Hela staden var verkligen uppbyggd på prostitution!

Centrum var mycket värre än vi trodde faktiskt! Vi hade föreställt oss mycket prostitution, men inte så mycket! Utmed huvudgatan låg det porrklubb efter porrklubb med neonbelysning. Det fanns liksom inget annat än porrklubbar och en sexbutik. Utanför varje hängde 5-10 prostituerade tjejer som försökte dra in gubbarna och killarna som gick förbi. Man gick bara och gapade stort och kunde inte inse anledningen till att alla ropade och drog i en.

När vi ätit litegrann och studerat spektaklet från en uteservering en våning upp tog vi en sväng ner på gatan innan vi skulle åka hem. Detta efter att min pojkvän fått tacka nej till en tjej på andra sidan restaurangen som hälsade genom servitrisen att "du är söt, men jag är blyg", medan jag var på ett två minuter långt besök på damernas. När vi väl var nere på gatan igen tänkte vi att vi måste ändå titta in innanför dörren på nåt ställe för att se hur det var. Så vi gick och velade och visste inte vart vi skulle våga titta in. Tillslut pekade vi bara på ett litet ställe och gick in innanför det röda sammetsskynket. Vi blev helt shockade verkligen!!! Därinne var det neonlampor överallt och soffor utmed väggarna. På sofforna satt ett stort antal, skulle gissa kring 50 tjejer, eller rättaresagt horor. Och då var detta stället ca 60 kvadrat stort! Alla var klädda i likadana bikinis, eller mindre. Det var några stycken män där inne, kanske 5, och de såg ut att njuta hejdlöst när de stackars tjejerna klängde och tog och tryckte sig mot deras feta kroppar. När vi kom gick två av männen, kanske de blev generade? I ett hörne låg en man och tittade på när en tjej låg topless framför honom med handen innanför trosan. Det var helt sjukt, man kunde inte fatta att allt var så öppet! Rummet delades av en vägg i mitten av rummet med en liten scen framför. Där uppe stod några tjejer och dansade väldigt uttråkat med den neonlysande bikinin eller utan överdelen. Det var ingen striptease, utan de stod verkligen och gungade lite på en rad. Efter fem minuter ringde någon i en bjällra, tjejerna gick ner, och en ny rad gick upp till "skyltfönstret".

Först när vi kom in hände ingenting, men efter två minuter så var vi omringade av 10-15 tjejer på 15-25 år. Det kändes så himla konstigt, för de var lika gamla som mig! De ville ta reda på vad vi var ute efter. Det var nog en ganska ovanligt syn med ett par på knappt 25! Vi blev GRYMT obekväma och jättegenerade och svettiga och visste inte vart vi skulle titta när en tjej låg över bordet och sa att jag hade så vackra ögon. För mig som tjej var det extra skumt. Det som kändes så väldigt hemskt var att de här tjejerna var, bortsett från deras klädsel och förförningsförsök, precis som andra filippinska tjejer vi träffat. De var fnissiga och nyfikna, och det kändes bara så sjukt fel och overkligt att de levde det liv de levde och fick vara med om allt hemskt. Efter någon minut kände jag en hand glida upp under min kjol och jag blev helshockad och sa: NONONONONO! Dont do that please. Varpå de tittade konfunderat på varandra. Vi pratade lite med dem, för de tyckte det var kul med unga människor, och vi tänkte ge dem det nöjet istället för att de skulle bli tafsade på. Men efter att de försökt ta på oss igen och vi sa nej igen och de frågade "What's the problem?", så tänkte vi att nu går vi härifrån! De kunde väl inte förstå vad vi gjorde där om vi inte ville köpa sex liksom! Med tanke på att det nog knappt fanns någon mer i staden som inte gjorde det. Vi skyndade oss ut, heldarriga och svettiga som vi var av shock och obekvämhet. Hemskt, för tjejerna var verkligen vanliga filippinska tjejer som fötts in i ett fruktansvärt liv. Rakt in i en bordell. De hade fötts i fel stad helt enkelt. Efter detta gick vi till hotellets dropoff-point för att ta "dagisbussen" hem till hotellet för att försöka sova efter alla upprörda och förbannade känslor man bubblade av.

Men det vidrigaste av allt i denna stad var att då och då kom en filippinsk mamma, eller en mamma och en pappa med små barn gående på gatan. En kvinna kom cyklande med 3 lite smutsiga jättesmå barn på sidovagnen. Ett ungt par kom gående med en 1-2-åring på armen. Det är annars en ganska ovanlig syn klockan 23 på kvällen. Då sover vanligtvis de små 3-4 åringarna här. Men inte i Angeles, för här skulle de säljas till pedofilerna. Angeles är den stad i världen som är mest känd bland pedofiler och de vallfärdar dit. Vid frukosten nästa dag fylldes restaurangen av välbeställda europeer och amerikaner. En konstig man med en filippinsk pojke kom in i restaurangen. Efter en stund kom pojkens mamma, i mycket utmanande kläder som visade hennes försörjningssätt, och vi såg dem diskutera och komma överrens om något. Pojken satt kvar med gubben och sen kom en annan man fram till dem. Mannen som pojken kom med sade: Hi, nice to see you again. Do you remember James? med en menande blinkning. Den andra mannen svarade: Oh, yes...Samma dag kunde vi lämna denna fruktansvärda stad som endast de vidrigaste människorna på jorden återkommer till med nöje.

Jag ångrar inte att vi hamnade där, för det känns som att det är något man bör se och bli medveten om, även om det är helt förfärligt. Men sålänge man är här i Sverige inser man inte vad så många vita män faktiskt gör och hur mycket moral de förlorar när de hamnar på sådana ställen som Angeles. Det är sorgligt, men det är tur att de flesta inte är sådana. Man kan undra vart dessa personer har sitt hjärta om de nu inte kan använda sin hjärna när de tar med sig små barn hem till hotellet.
[/b]

Gammal 2006-05-03, 10:08

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Denna reseberättelse är godkänd och belönas med en biobiljett.

Författaren har även chans att vinna rese-presentkortet på 5000:- Läs mer om tävlingen här: http://www.reseforum.se/forum/bonus-...-kr-vt574.html

Komplettera gärna era berättelser med (egna) bilder, det ökar chansen att vinna!

Glöm inte att maila era adresser till reseforum@gmail.com när ni tjänat ihop till era belöningar.

Olov
Svara med citat

Gammal 2007-09-29, 15:19

Gäst

Angry Idiot!
Sluta skriva en massa skit om vårat ställe Angeles city. Vi bor där hela vintar sedan många år tillbaka. Du har varit där en enda dag och vet inte ett skit så du ska bara hålla din käft stängd
Senast redigerad av olov den 2007-09-29 klockan 15:43.
Svara med citat

Gammal 2007-09-29, 15:44

olov

Administrator
olov är inte uppkopplad
olovs avatar

Reg.datum: nov 2005

Rykte: 10

Skicka ett meddelande via MSN till olov Skicka ett meddelande via Yahoo till olov
Standard
Om ni vet bättre, skriv hur det verkligen är istället för att bli sur.
Skriv om allt som är bra, så att andra kan läsa det. Det ni skrev nu förändrar knappast någon läsares bild av Angeles City.
Svara med citat

Gammal 2007-10-19, 03:58

Gäst

Angry
Hallo!

Jag är från Filippinerna och jag vet att ingen som gör sånt hemska saker till deras barn.
Du snakar för mycket hemska saker och ändå har du bara vart där 1 dag. Säljer man sin kropps när dem är 18 uppåt det är upp till dem men just barn ingen i hela filippinerna skulle kunna göra så.

Tycker du illa om att du har varit i Angeles det är upp till dig, men aldrig prata så här förmycket skit och överdrivande berättelse för du är säkert inte bättre än nogån annan och se till att du har inte nogåt fläk i ditt ansiktet.

Ha lite hänsyn till andra! Tack

Mell From Bataan Philippines

Ps! Åkt Inte i fattiga länder så slipper du känna att det är för jobbig.
Svara med citat

Gammal 2007-10-19, 09:02

Gäst

Standard
Men varför blunda för verkligheten. Filipinerna har en stor utberedd barnprostituion av dess vidriga karaktär. Finns inga ursäkter till att inte få prata om det tycker jag.
Svara med citat

Gammal 2007-10-19, 10:28

Gäst

Standard
Att uttala sej om Angeles låter sej inte göras då jag aldrig varit där, men specifikt för flera länder i delar av Asien, och fattigare delar av världen är ju en utbredd prostitution allmänt känd.
Då tar jag inte ett dugg illa upp om vuxna vill prostituera sej, det stör mej inte alls.
Men när det rör sexförsäljning av barn och det svineriet som vuxna västerlänningar ägnar sej åt "Pedofili" det skitet ska fram i dagsljuset och förövarna måste fast, de ska helst skymfas ofentligt, och bespottas av allmänheten, innan de dras inför rätta.
Nä blunda inte för det, utan fram med det i ljuset.
Det blir ingen ändring om det inte talas öppet om problemen.
Svara med citat

Gammal 2008-01-14, 12:58

Gäst

Thumbs down Spridning av problem
[quote=Hemulia;43512]Ett dygn i Angeles - de fallna änglarnas stad

Hej Emilia !
Jag vill gärna berätta för dig att jag håller med dig om att innehållet i din resa är inget bra !
Jag tycker inte heller om de som utnyttjar andra som är sämre lottade .
Men du måste förstå att i och med detta som du skriver , så bidrar du härmed till att ytterligare informera ännu fler om hur de ska göra för att få sina lustar tillfredställda !
Du kanske borde tänka lite längre än näsan räcker . Om du nu tycker så starkt i denna fråga så tycker jag att du ska göra något åt saken och inte bara prata om detta !
Jag skriver som du märker ingenting om de fula och nedsättande ord som du använder , men detta kan jag ha överseende med.
Om du nu vill göra något åt saken så kan du få lite tips här av mig :
-Du kan börja med att sprida ett positivt budskap med förpliktelser istället, och då menar jag att alla ensamma män här kan finna en kärlek och fru för livet.
-Dessutom så måste alla män få veta att det innebär förpliktelser med ett förhållande .
-Om man är gift eller har inlett ett förhållande så måste man förbli trogen för all framtid eller om man ska skiljas åt så är detta också en slags förpliktelse !
Jag ska inte skriva mer nu men jag ville bara att du skulle tänka efter före innan du berättar om allt som du vet.

M.v.h:
Svara med citat

Gammal 2008-01-14, 14:23

ResBella

Medlem
ResBella är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2007

Rykte: 5

Standard Patetiskt inlägg:
Det kliar i fingarna när jag ser vad gästen ovan har skrivit för inlägg gällande reseberättelsen om Angeles tidigare i dag. De "tre tipsen" är skrattretande och samtidigt tragiska och jag har svårt att se kopplingen till att de på något vis skulle kunna vara en lösning eller ens ett steg i rätt riktning på det omfattande problem som prostitutionen är world-wide.
Svara med citat

Gammal 2008-01-14, 15:54

Gäst4321

Standard underligt
Vart är vi på väg?

angeles är en fin plats för vanliga turister oxå!
men det finns ju även sånt som dom skriver innan mej..
(väldigt mycket stämmer)

men har ni varit i sydafrica? ja då vet ni att med pengar så kan man köpa unga pojkar eller flickor för några tim eller en hel natt oxå. har ni varit i gambia? samma sak!

jo då det finns på många ställen!
ang angeles så är det inte så farligt som i köpenhamn eller i bryssel!! där är det värre men vad gör vi åt det.......
vi gör inget för vi tror inte det är sant eller........

det finns på alla platser,
men om du nu var på plats så kort tid så undrar jag vad du var ute efter........
tror du är en äkelpotta..

skriv och tala om vad ni tycker om den fina och underbara platsen..
Svara med citat

Gammal 2008-01-15, 16:31

Kenneth

Medlem
Kenneth är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2007

Rykte: 5

Standard Fram med det i ljuset
Tycker det är ett märkligt resonemang en del människor för.
Hemulia upplevde Angeles negativt för prostituion och barnprostitutionens skull, vad är det nu för fel med det?
Barnprostitutionen ska fram i ljuset, det är väl inget att blunda för. Och alla ni som blir så upprörda för att Hemulia nu upplevde Angeles som hon gjorde, vad har ni att säga istället? Hittills är det ju bara bludder ni kommit med. Personligen tyckte jag det var en bra reseberättelse.
För att prostitutionen ska medvetandegöras hos folk så måste den ju diskuteras, det går inte att stoppa undan, eller gömma huvudet i sanden och därmed tro att problemet upphört att existera.
Och det finns väl ingen någorlunda upplyst resenär som inte vet att prostitutionen är vanlig i och runt Asien. Fillippinerna utgör definitivt inget undantag.
Se bara hur det var Thailand för några år sen, nu har det flyttat till Kambodja och Vietnam sen Thailändska myndigheter började ta problemet på allvar.
Nä bli inte så upprörda, erkänn att problemet existerar, och ju fler som reagerar och vågar anmäla när ni ser, desto bättre är det.
Ecpat är en organisation det går att ringa till.
Svara med citat

Gammal 2008-03-16, 22:14

kille_30

Medlem
kille_30 är inte uppkopplad
kille_30s avatar

Reg.datum: jul 2007

Standard Ska dit...
Barnprostitutionen måste bort, det mest avskyvärda som finns och de som utnyttjar barnen ska straffas hårt.

Dock så måste prostitutionen få leva, det är frihet att få göra vad man vill med sin kropp och som man att få ligga med vem man vill utan att polisen griper in som i Sverige.

Du skriver att dem ska dit för att förstöra 15-åringars liv! hur vet du om deras ålder? asiatiska tjejer ser i regel yngre ut än dem är, visst en del har falsk leg men polisen gör ibland tillslag för att få stopp på det.

Nej, jag längtar redan att få gå bargatan Fields Ave. och se vilka söta tjejer man kan hitta där...Är en härlig känsla att få en natt med en snygg tjej för 200 kr och sen inte behöva ha några förpliktelser efteråt...Retade jag upp några nu? hursomhelst jag gillar Angeles...
Senast redigerad av kille_30 den 2008-03-17 klockan 19:17.
Svara med citat

Gammal 2008-03-20, 00:48

Var snälla mot varann

Standard Var snälla mot varann
Hej,
Det som jag tycker är viktigt i detta sammanhang är att inte bara se till ens eget intresse, utan även se till andra personers känslor och respektera dem.
På det sättet som vissa personer diskuterar här, är det stor sannolikhet att filippiner blir kränkta. De är många vänliga, intelligenta, hårt arbetande medmänniskor som är stolta över sitt land och kultur, och på det sätt som diskuteras här, känner sig många kränkta, och att det upplevs som man drar alla över en kam.
Jag tycker att givetvis kan man diskutera de ämnen som diskuteras här, men tänk på hur du uttrycker dig så du inte sårar andra vänliga människors känslor.
Om någon skulle prata på liknande sätt om ditt land, ditt folk, din kultur och berätta för alla om det förtryck som du utsätts för, som förnedrar dig, som om att det vore att prata om vädret eller vilket tv-program som du vill se ikväll, inte visa minsta förståelse för att andra kan känna sig identifierade och den svåra situation de befinner sig i, så är du inte mycket bättre än de som handlar vidrigt rent fysiskt.
Alla människor är lika värda och bör behandlas med respekt, medmänsklighet och värme, vilket jag även hoppas att de jag riktar mig till känner, trots att de ombedes reflektera i andra tankebanor.

Citat:
Ursprungligen postat av ResBella Visa inlägg

Det kliar i fingarna när jag ser vad gästen ovan har skrivit för inlägg gällande reseberättelsen om Angeles tidigare i dag. De "tre tipsen" är skrattretande och samtidigt tragiska och jag har svårt att se kopplingen till att de på något vis skulle kunna vara en lösning eller ens ett steg i rätt riktning på det omfattande problem som prostitutionen är world-wide.
Svara med citat

Gammal 2008-04-29, 04:29

kille_30

Medlem
kille_30s avatar

Standard
Till Hemulia

Innan du skriver, försök ta reda på lite mer fakta, till exempel.

1. Det är inte i Angeles som dessa barer ligger utan i stadsdelen Balibago som ligger ett par km från Angeles proper, borde du väl veta som varit där...

2. Inne på barerna är tjejerna 18 år eller äldre, barägarna skulle aldrig ta risken att anställa minderåriga, även om de ser ut som 15 år så är de garanterat lagliga. Vad som försigår
på gatan utanför vet jag inget om, skulle aldrig söka efter sällskap där.

Varför går ni in på en go go bar om ni inte vill ha en tjej med er? tror inte dem är särskilt intresserade av amatörjournalister...som att gå in på en restaurang och säga nej jag ska inte ha någon mat men det var hemskt äckligt här inne.

Att kalla tjejerna horor är nedvärderande, om du nu tycker så synd om dem så varför använda det ordet. När jag är där så behandlar jag varje tjej som om hon vore min flickvän. Tar henne ut och äter först, ligger och pratar i sängen, kanske ser på tv, inte sex dygnet runt direkt.

Klarar du inte av att se detta så far inte till fattiga länder, prostitutionen finns i Sverige också men den syns inte, trots den dumma lag vi har så förekommer det hemma med, hade önskat att det var lika öppet som i Balibago dock...

Att dem skulle vara födda i fel stad? 99% av bartjejerna i Balibago kommer från andra ställen i landet...

Jag har mer respekt för dessa tjejer än såna som aggresivt opponerar sig mot prostitution. Om man är snygg, har glimten i ögat och kan tjäna pengar på sin kropp så varför inte...
Senast redigerad av kille_30 den 2008-05-04 klockan 18:02.
Svara med citat

Gammal 2008-04-29, 15:33

LoveIbiza

Medlem
LoveIbiza är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 4

Standard
Förstår inte vad som är så svårt att förstå i hennes text!? Hon har ju skrivit att hon har hört att det inte var ett bra ställe, men att hon tänkte åka dit ändå för att ge det en chans och ni bara "Åk inte dit då om det är så fattigt" och allt vad ni säger.

Bara för att hon fick en negativ upplevelse av det här, varför ska alla alltid vara så negativa tillbaka? Det är något slags mönster här har jag märkt, om någon säger något dåligt om vadsom helst så ska man genast säga "nej så är det inte, är du dum i huvudet, du bara snackar massa skit"

Vad lönt med ett reseforum utan negativa resor och upplevelser. Jag vill inte verka arg, men man blir faktiskt smått sur när nästan ingen "får" skriva något negativt utan att någon ska kritisera personen och dens "historia". Säger inte att det är något fel på att tycka om Angeles, men you get the point.
Svara med citat

Gammal 2008-04-29, 18:25

kille_30

Medlem
kille_30s avatar

Standard
Vore ju ett roligt forum om alla måste tycka likadant....

Hon får ha sina åsikter, jag påpekade bara uppenbara fel i hennes berättelse. Som den engelsman jag träffade på en bar i Manila sa, det finns inga orsaker att bo i strikta och dyra Europa - bara jag får ett jobb på Filippinerna så ska jag flytta dit.
Senast redigerad av kille_30 den 2008-04-29 klockan 18:50.
Svara med citat

Gammal 2008-04-29, 18:47

LoveIbiza

Medlem
LoveIbiza är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Rykte: 4

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av kille_30 Visa inlägg

Vore ju ett roligt forum om alla måste tycka likadant....

Hon får ha sina åsikter, jag påpekade bara uppenbara fel i hennes berättelse. Som den engelsman jag träffade på en bar i Manila sa, det finns inga orsaker att bo i strikta och dyra Europa - bara jag har ett jobb så ska jag flytta till Filippinerna.
Tycker inte att du ska behöva ta åt dig av det jag sa, eftersom du skriver anledningar till varför du gillar Angeles och sånt. Bryr mig inte om man tycker om Angeles eller ej. Men bara att det blir negativt tillbaka på ett negativt sätt ("dum i huvudet, snacka skit" etc, man ska komma med rimliga motargument varför man tycker så och vad man tycker som är så fel så texten) som man blir lite sur över.
Svara med citat

Gammal 2008-06-28, 17:18

Gäst

Standard
filipinos är nog bland dom mest trevliga mäniskor jag mött i mitt 47 åriga liv och resande

Det som ni pratar om här är inget annat än sex turister utan respekt för andra mäniskor.

En filipinsk Dotter gör allt för sin familj , även säljer sig som en sista utväg om så är, det ligger i deras natur att alltid sätta sin familj först

reser till philippines 4-6 ggr om året och det är med sorg man ser hur dessa fantastiska mäniskor blir "abused" av hänsynslösa idioter.

Det är också helt otroligt hur mkt skit filipinarna kan ta både vad gäller politisk corruption och behandling från "turister" mm utan att för den skull vända det till hat

Om någon gör som biblen säger,"vänder andra kinden" så är det filipinarna!!!! vilket otroligt folk!!

MAHAL KITA PINOYS, PINAYS you realy deserve a much better life and treatment
Svara med citat

Gammal 2008-06-28, 17:34

Lars.A

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av kille_30 Visa inlägg

Till Hemulia

Innan du skriver, försök ta reda på lite mer fakta, till exempel.

1. Det är inte i Angeles som dessa barer ligger utan i stadsdelen Balibago som ligger ett par km från Angeles proper, borde du väl veta som varit där...

2. Inne på barerna är tjejerna 18 år eller äldre, barägarna skulle aldrig ta risken att anställa minderåriga, även om de ser ut som 15 år så är de garanterat lagliga. Vad som försigår
på gatan utanför vet jag inget om, skulle aldrig söka efter sällskap där.

Varför går ni in på en go go bar om ni inte vill ha en tjej med er? tror inte dem är särskilt intresserade av amatörjournalister...som att gå in på en restaurang och säga nej jag ska inte ha någon mat men det var hemskt äckligt här inne.

Att kalla tjejerna horor är nedvärderande, om du nu tycker så synd om dem så varför använda det ordet. När jag är där så behandlar jag varje tjej som om hon vore min flickvän. Tar henne ut och äter först, ligger och pratar i sängen, kanske ser på tv, inte sex dygnet runt direkt.

Klarar du inte av att se detta så far inte till fattiga länder, prostitutionen finns i Sverige också men den syns inte, trots den dumma lag vi har så förekommer det hemma med, hade önskat att det var lika öppet som i Balibago dock...

Att dem skulle vara födda i fel stad? 99% av bartjejerna i Balibago kommer från andra ställen i landet...

Jag har mer respekt för dessa tjejer än såna som aggresivt opponerar sig mot prostitution. Om man är snygg, har glimten i ögat och kan tjäna pengar på sin kropp så varför inte...
"prostitutionen finns i Sverige"

Tycker du att det legitimerar det du sysslar med?? Du pratar som du har ett IQ av 0,1 ,vad ger dig rätten att "köpa" en annan människa,,svara på det!!???

Eller är du så jädra naiv att du tror denna tjej VILL ligga med dig?? hon ser dig som mat och inget annat!!!!

Om där varit det minsta respekt hos dig kunde du ta ut tjejen på mat UTAN att utnyttja henne sexuellt, till och med gett henne betalt för trevligt sällskap

hoppas du vet att det du gör är kriminellt enligt philippines lag och förhoppnings tar dom dig nästa gång
Svara med citat

Gammal 2008-06-29, 15:42

kille_30

Medlem
kille_30s avatar

Standard
Jag vet att tjejerna efter pengar, det är liksom själva motivationen varför dem jobbar som prostituerade. Sen finns det visst de som träffat en tjej på det sättet och tagit med henne hem till Sverige.

Jag vet att det är olagligt men jag lär knappast åka dit så länge jag håller mig till vuxna tjejer och det gör jag självklart. Jag är ingen pedofil.

Varför åker jag inte fast, jo för att det finns en hög grad av korruption där och så länge ordningsmakten får sina $$$$ så låter dem barägarna köra på sitt race till min och många andra mäns lycka.

Det är som någon sagt ett disneyland för män där borta och kommer alltid att vara det på vissa platser som Angeles, Pattaya osv.så länge som det är fattigdom kommer tjejer sälja sina tjänster. Det är bara att acceptera det vare sig man gillar prostitution eller inte.

Pröva du med, du kommer att gilla att vara med två söta tjejer en hel natt samtidigt för samma pris som en middag hemma i Sverige.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8