ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-30, 12:08

Gäst

Standard AC i december
Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

Tjena !

Drar snart. Så jävla gott. låter bra om det är lite mindre folk men
Tyvärr verkar det vara mkt folk. fullt på nästan varenda hotell.

Jag kollade vädret med, ser inte helt fel ut just nu iaf.

Ska kolla upp det området du nämner. Definitivt. Kul om man kan utveckla området.
postar lite därifrån om jag inte är för sliten !

Lovar, kommer inte promota AC för folk i allmänhet.

Höres !
Åker också dit i december. Bor på ABC. Kanske ses på nån barrunda?
Svara med citat

Gammal 2012-01-29, 16:15

Gäst

Standard Kan inte låta bli att svara SARA
Anledningen till att män i olika åldrar köper sex i asien, är för att det är enkelt och okomplicerat.

Har man pengar att slösa på det, så funkar det ju alldeles utmärkt, en utbytesaffär.

Dom som vill kan, och dom bryr sig inte om moralen såklart.

Det Svenska damerna in har förstått i det hela, är att de män som söker sig till detta har helt enkelt lessnat på Sverige och finner det han vill ha i tex Fillipinerna eller Thailand.

Det hela handlar om pengar och inget annat, i Sverige ligger det bara på en annan nivå enkelt och grett, har du 100 miljoner i fickan hemma i Sverige, så blir vilken tjejj som helst din hora, skulle tippa på att jag kan få vilken dam som helst i Sverige att lägga upp sig, det handlar mest om prislappen. enkelt.

Det fina med Fillipinerna är väl att utbudet är så enormt stort och att behovet är stort, och prislappen lägre.

Men när du till slut valt din " trofasta vän " hehe,, och bildat din familj,, Sverige eller Filippinerna eller land efter smak, så stiger prislappen, och du spenderar alla pengar du har.

SEXET är som vanligt, i alla olika situationer. moral eller inte moral,

VEM BRYR SIG I LÄNGDEN, då du till slut som gammal tänker tillbaka på pubarna i alla de olika länder du varit i, dom damer som suttit på dig och sagt att dom alldrig ska lämna dig, hehe osv osv,,

Det finns en sak bara som är helt säker, rannsaka dig själv först.. på jorden finns precis allting och det består endast av kol-atomer.

Vill ni provköra en hora i Asien, så är det bara att prova,

Vill Svenska damen ha sig en svart mamba, så är det bara att prova,

Moral kämparna får nog skrika sig hesa eftersom det alltid har varit på detta sättet och kommer alldrig bli på något annat sätt så länge som människors överlevnad på jorden hänger på att barn avlas genom lust och drift och det inte går att regulera på ett sånt sätt som behagar våra Svenska damer med sina fria val som tyvärr nu många män inte orkar med.

mvh
somebody, nobody

Citat:
Ursprungligen postat av Gäst Visa inlägg

hej Sara

Svenska tjejer (och killar) som ligger runt på krogen är ju långt värre... vidrigt i vissa fall.
Jag tycker att du delvis har fel i ditt resonemang och jag tror inte du är insatt i 3 världens syn på prostitutuin. Därimot tror jag att du är uppfostrad i gammla sosse-sverige och du fått i dig en dos av våran moralkakefrossa vi lever med här.
Dock förstår jag ju att du bara vill väl och att du gör det du tror på - och det tycker jag e bra.
Svara med citat

Gammal 2012-03-19, 17:11

Gäst

Standard Haa ha ha...
Ha vill bara meddela att även jag är riktig karl och gör rätt för mig.
Svara med citat

Gammal 2012-04-17, 17:28

Gäst

Standard Även jag
Även jag åker utomlands för kärleken
Svara med citat

Gammal 2012-05-12, 12:19

En frigjord man

Standard
Leve de frigjorda männen!
Svara med citat

Gammal 2012-05-12, 23:01

Gäst

Standard
Hej jag har bara några tankar när det gäller ämnet.

Kan det kanske vara så att man också ser på sex annorlunda i vissa delar av världen?
I sverige och i den generella västvärlden finns det stark tradition av kyskhetstro och våran grundläggande kultur är ju byggd på kristendom vilken liksom islam också uppmanar till sexuellt tillbakahållande?

Sedan så tänker jag... att även om det anses vara någonting fult, så uppmanas väl samtidigt det sexuella genom olika media- det räcker med att gå på gatan för att se en flicka ofta alldeles för smal i liten liten bikini och skuggning efter bröstvårtorna. Jag tror att det skapar en konflikt, av det yttre och det inre. För egentligen inuti våra samveten tror jag inte att man egentligen tycker att det är så hemskt. Jag tror inte att det är jättemånga med dåligt samvete efter att de runkat till porr, eller ligger med någon som de träffat på krogen? Hur skulle det då vara om det var normalitet med prostitution och är porr någonting annat än prostitution egentligen? Bara att man istället kollar på i andra, eller tredje "hand"?

Kanske inte kan använda termen flicka då jag bara är 23 och jag är långt ifrån något helgon själv. Men är inte det faktum bara att man gärna säger vad alla andra gör fel istället för att se sina egna?

Jag tycker det känns lite hjärtskärande när jag tänker mig in i olika scenarion där tjejer tvingas ha sex för överlevnad, när människor saknar vatten, blir tvingade in i slav-arbeten.
Men är det inte egentligen, under ytan, vårat välstånd som grundar sig på andras misär?
För svensken är väl dock välstånd någonting som mäts rent ekonomiskt. När det är synd om någon så är det för att huset inte har fönster eller att airconditioningen inte fungerar. Pensionärerna måste ha fler TV-apparater och de handikappade bättre rullstolar och fler ledsagare. Det springer kackerlackor på golvet och sitter spindlar i hörnet (tycker själv ganska dåligt om spindlar dock :P).
Men när det själva spenderar varje kväll efter jobbet eller skolan framför datorn eller TVn, och matas med information och intryck, nöje, och varje helg på krogen och dricker väldigt mycket- super runt, rullar bubba-klubba och knullar - vart är välståndet då? När man lämnar bort farmor till främmande händer för att man jobbar för mycket eller skäller ut sin respektive för att man är för stressad efter jobbet och tyngd av ansvar? Separerar och lämnar barnen i tvister, pratar skit om sina kompisar och skrattar mest artigt åt andras skämt.

Lätt att säga att människor har det så dåligt där borta, men innan vi verkligen ifrågasätter våra egna sätt att leva på, rent individuellt var person för sig, så kan vi verkligen förändra någonting?

Och för att återgå till ämnet så tycker jag att det är tråkigt att det behöver vara så att det finns prostitution. I drömriket skulle man finna en partner och vara nöjd, bygga det sexuella livet på kärlek istället för fysisk attraktion då den veknar väldigt snabbt. Men så är det väldigt få som fungerar, och så länge man själv styrs av sexuell längtan, frustration, så kan man väl inte se ner på någon annan som gör samma sak? Oavsett på vilket sätt? Även om det är hemskt att det förekommer att tjejer och killar antingen tvingas in eller gör det på annat sätt, så kan ens ilska aldrig trycka ner någonting- för är det inte så att ju mer man fördömer någonting, desto starkare växer det sig? Fyrbarnsmamman som fördömer godiset är väl den som alltid har det starkaste suget?
... Det var bara det jag tänkte
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8