ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-04-05, 13:40

Petra_

Standard Tips för Bali
Jag har varit på Balie 3 ggr under de senatse 3 åren.
Detta är mina favorit restauranger:

TRATTORIA, en av mina favoritrestauranger. Italiensk. Alltid mycket folk att titta på, trevlig atmosfär, god mat och prisvärt. Ligger i Oberoi på ”eatstreet”(Jalan Oberoi). Man bör boka bord per telefon. Cirka 100 kr för 3-rätter inkl. öl/vin.

PUNTO BASTA, som ovan men kanske inte lika mycket folk. Italiensk. Mycket gott.

KUNIS, en japansk restaurang som ligger på ”eatstreet” i Oberoi.
(Jl. Laksmana 80/ ex Oberoi)
Tips: Välj ”Kunis dinner” på menyn. Det är en 5 eller 7 rätters fantastisk japansk kulinarisk upplevelse(de flesta rätter är tillagade, dvs inte endast rå sushi), Restaurangen är mycket vackert och sparsmakat inrett. Cirka 90 kronor för ”Kunis dinner”.
www.kunisbali.com Tel: 0361-730501

LIVINGROOM, en sagolikt vacker restaurang nattetid, upplyst av tusentals ljus, mycket gott, något dyrare, cirka 80 kronor för en huvudrätt…..ligger i Oberoi/Batubelik. romantiskt

KUDETA, en av Balis läckraste restauranger som ligger direkt vid Oberoi stranden. Hit går det vackra och rika folket på Bali. Stället är supernice….cirka 40 kronor för en drink och 80-120 kronor för en varmrätt. Många går dit vid solnedgången (romantiskt). www.kudeta.net Tel: 0361-736969

GADO-GADO, exklusiv restaurang vid stranden. Cirka 100 kronor för en huvudrätt. Mycket gott. Ligger längst nere på ”drinkstreet”. Vacker och romantisk restaurang. Ungefär samma stil på restaurang som Kudeta.
www.gadogadorestaurant.com Tel: 0361-734298

LA LUCCIOLA, en mycket vacker restaurang vid vattnet i Oberoi. Mellandyrt och ofta mycket folk. Hög romantikfaktor. (Jl.Kayu Ara)
Tel: 0361-261 047

WARISAN, enligt många Balis bästa restaurang, supergott och ganska exklusivt, ca 100 kronor för en varmrätt, fransk inriktning. Warisan ligger i Kerobekan, efter Legian och Seminyak.
www.kafewarisan.com/therestaurant.htm Tel: 0361-731175

FISHMARKET, jag brukar be min taxi att ta mig till ”FISHMARKET nedanför Four Seasons i Jimbaran” …..välj den restaurang där det finns mest folk på…..ofta åker man till fishmarket för att uppleva solnedgången, man sitter direkt på stranden. Fisken och skaldjuren är pinfärska, man pekar och väljer själv….Cirka 80 kronor för en komplett måltid med dricka.

POCO LOCO, gillar ni mexikansk mat så är detta stället….ligger i Legian, cirka 50 kr för en varmrätt.
Tel: 0361-773 923

RYOSHI, gillar ni sushi är detta stället…..det finns 3-4 olika Ryoshis runt Kutaområdet.

MADES WARUNG, en relativt stor indonesisk restaurang i Seminyak. Alltid mycket folk att titta på och god mat. En upplevelse.
Tel: 0361-732 130

THE BAKERY, sugen på kondis med europeisk touch, kaffe med wienerbröd, då är detta konditori i Legian/Kuta helrätt.
Svara med citat

Gammal 2006-04-13, 15:11

elDiablo

Medlem
elDiablo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 0

Standard
Du har inte lite mer tips på stränder, utflykter mm?
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8