ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-04-04, 14:28

MS Yaan

Medlem
MS Yaan är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till MS Yaan
Standard Asien-Runt-Resa
Är det inte någon som nånsin har haft viljan att flyga runt i HELA Asien? :P
Det har jag, hm undrar när den drömmen kommer i uppfyllelse? :P Thiihih
Wow, va tomt det är här ... *-)
Typ bara jag som är online.. Hellu.. Vart är alla??

Gammal 2006-04-05, 10:02

eilemE

Medlem
eilemE är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Jag håller med!
Just nu är jag sugen på att åka till alla länder i Asien!
Om man bara hade tiden och framförallt pengarna...
Ska försöka bestämma mig till ett eller ett par länder till hösten/vintern!
Några förslag till vilka?
Svara med citat

Gammal 2006-04-05, 16:02

MS Yaan

Medlem
Medlem

Standard
Hm, försök att komma in i städerna litegrann, det skulle jag förslå till 100%!
Och inte bara vara i turist städerna :P

Vi kan säga ex. till Hong Kong, där kan du vara i kanske 1 vecka och shoppa som faan! 100 kr för en piratkopierad byxa och sedan kan du ju ta pendeltåget till "bron" där man går över till andra sidan Kina och kommer till ShenZhen :P Där är det också billigt, men enda nackdelen är att om de (säljarna) ser dig så kanske dem attackerar dig? Som de gjorde med min styvfar sist :P Drog i honom och allt och upprepade meingen Mister Mister, please watch my watchi watchi.. han syftade antagligen på hans klocka tror jag? :P

Men annars till Thailand.. Som jag skrev på inlägget "Pattaya, en bortglömd stad" eller något sådant? :P

Gammal 2006-04-09, 00:36

Carolus

Nykomling
Carolus är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: apr 2006

Standard
Jag skulle vilja göra en Asienresa, mest med tåg dock!
Börja med transsibiriska, åka längs med Kinas kust, åka genom landet till norra landet, åka med den nya järnvägen till Tibet. Därefter avverka Bhutan, Nepal, Bangladesh, östra Indien, Sri Lanka, västra Indien, Pakistan, Kashmir, Afghanistan, Iran, östra Turkiet, Irak, övriga Turkiet och avsluta med Orientexpressen till Paris.

Det vore nåt de.
Svara med citat

Gammal 2006-04-09, 01:41

MS Yaan

Medlem
Medlem

Standard
Jo, det skulle vara något det
Haha men det kommer bli en sjuhelvetes resa hahah
Ha en så trevlig resa du så

Gammal 2006-04-09, 17:17

Carolus

Nykomling
Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av MS Yaan

Jo, det skulle vara något det
Haha men det kommer bli en sjuhelvetes resa hahah
Ha en så trevlig resa du så
You go in, you go in hard. :-D
Svara med citat

Gammal 2006-04-09, 18:25

Peggy

Medlem
Peggy är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2006

Skicka ett meddelande via MSN till Peggy
Standard
Hellue, here I am..

FjuuJ, vad coolt ifall man gjorde det
Svara med citat

Gammal 2006-04-10, 15:58

Soffac

Medlem
Soffac är inte uppkopplad
Medlem

Standard
Låter verkligen som om det skulle vara hur kul som helst, men är det bara jag som är lite orolig för att nån ska smuggla in droger i min väska osv. eller har jag bara kollat för mycket på tv?

Dom har ju inte milda straff om man skulle åka dit för nåt sånt och att säga att jag inte hade en aning om hur det gick till osv känns som om dom typ skulle skratta åt en och verkligen inte tro en. Låsa in en och kasta bort nyckeln typ. Läskigt
Svara med citat

Gammal 2006-04-17, 11:53

Carolus

Nykomling
Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Soffac

Låter verkligen som om det skulle vara hur kul som helst, men är det bara jag som är lite orolig för att nån ska smuggla in droger i min väska osv. eller har jag bara kollat för mycket på tv?

Dom har ju inte milda straff om man skulle åka dit för nåt sånt och att säga att jag inte hade en aning om hur det gick till osv känns som om dom typ skulle skratta åt en och verkligen inte tro en. Låsa in en och kasta bort nyckeln typ. Läskigt
Samma sak kan hända på vägen från charterhotellet i Phuket, Thailand till flygplatsen så det är inte farligare än så...

Det är nog lite överdramatiserat, de flesta som åker fast är sådana som är medvetna om att det händer, människor som behöver pengar till flygbiljetten, naiva människor som lurats av lokalbefolkning m.m.

Andelen smugglingar utan ägarens vetskap är försvinnande liten och det viktigaste är att låsa den och kolla den fram till incheckning. Skulle någon få upp den och lägga in knark så skulle det vara ganska uppenbart med en uppbruten väska.

Summa summarum; Håll koll på väskan och ta det lungt.
Svara med citat

Gammal 2006-04-18, 20:43

MS Yaan

Medlem
Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Soffac

Jag har åkt inom Asien ganska mycket och skulle inte ens tro att de skulle smuggla in droger.. Det jag menar droger är ju dyrt vf skulle man slösa drogerna på att ha det i ngn annans väska som kanske försvinner iväg sen? haha
Men däremot är jag till 90% att det finns ficktjuvar!
de kan skära upp din bakficka o ta din plånbok utan att du ens märker det! Hihi.. Därför ska man ha en så liten väska så möjligt och glöm inte att sätta ditt bagage med hänglås & namn eller ngt annat som tyder på att det är just DIN väska! Annars blire ju krångel fen

Gammal 2006-04-19, 01:56

sussinann

Medlem
sussinann är inte uppkopplad
Medlem

Standard droger
Träffade några norska tjejer som sa att det händer att smugglarna smyger in små knarkmängder i packningen för att se om de har någon övervakning vid gränserna, typ hundar. På så sätt förlorar de inga stora mängder om någon åker fast men kan klara sig själva.... inte vet jag om det stämmer.
Svara med citat

Gammal 2006-04-21, 01:27

Ines

Medlem
Ines är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2006

Standard
Det gäller att ha ögon i nackan och vara uppmärksam hela tiden.
Svara med citat

Gammal 2006-05-06, 08:25

eilemE

Medlem
Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Ines

Det gäller att ha ögon i nackan och vara uppmärksam hela tiden.
Eller ett hänglås på väskan.... :smt018
Svara med citat

Gammal 2006-05-06, 08:27

eilemE

Medlem
Medlem

Standard
Citat:

Vi kan säga ex. till Hong Kong, där kan du vara i kanske 1 vecka och shoppa som faan! 100 kr för en piratkopierad byxa och sedan kan du ju ta pendeltåget till "bron" där man går över till andra sidan Kina och kommer till ShenZhen :P Där är det också billigt, men enda nackdelen är att om de (säljarna) ser dig så kanske dem attackerar dig? Som de gjorde med min styvfar sist :P Drog i honom och allt och upprepade meingen Mister Mister, please watch my watchi watchi.. han syftade antagligen på hans klocka tror jag? :P

Men annars till Thailand.. Som jag skrev på inlägget "Pattaya, en bortglömd stad" eller något sådant? :P

Det lutar starkt åt att det faktiskt blir HongKong i höst, samt en mängd andra länder!
Så förutom shoppingen och att kanske ta sig till ShenZhen, har du några fler tips på tex sevärdheter, restauranger, övernattningsställen osv? :wink:
Svara med citat

Gammal 2006-05-07, 02:05

MS Yaan

Medlem
Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av eilemE

Citat:

Det lutar starkt åt att det faktiskt blir HongKong i höst, samt en mängd andra länder!
Så förutom shoppingen och att kanske ta sig till ShenZhen, har du några fler tips på tex sevärdheter, restauranger, övernattningsställen osv? :wink:
Restaurang finns i själva Lo Wu Mall som finns i ShenZhen såfort du har kommit till gränsen.. Glöm inte och skaffa er ett visum spec. till Kina/ShenZhen! Skaffa ALDRIG för lite visum eller för mkt visum! Annars kommer du få höra babbel i 24 timmar och du lär missa ngt viktigt som ex. flyget hihi
Vill ni inte bli lurade o bli lämnade i en håla lr ngt! Håll er till Lo Wu Mall! För där finns det poliser som "straffar" dem som gör överdrivna angrepp på dig bara för att ex. köpa en klocka! Skrik bara police! så hjälper det!

Gammal 2006-05-07, 23:28

eilemE

Medlem
Medlem

Standard
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av eilemE

Citat:

Restaurang finns i själva Lo Wu Mall som finns i ShenZhen såfort du har kommit till gränsen.. Glöm inte och skaffa er ett visum spec. till Kina/ShenZhen! Skaffa ALDRIG för lite visum eller för mkt visum! Annars kommer du få höra babbel i 24 timmar och du lär missa ngt viktigt som ex. flyget hihi
Vill ni inte bli lurade o bli lämnade i en håla lr ngt! Håll er till Lo Wu Mall! För där finns det poliser som "straffar" dem som gör överdrivna angrepp på dig bara för att ex. köpa en klocka! Skrik bara police! så hjälper det!

Tackar så mycket, nu vet jag både vad jag ska göra samt akta mig för! :smt023
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8