ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2006-03-16, 20:07

elDiablo

Medlem
elDiablo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 0

Standard Bali
Jag ska kanske åka två veckor i juli till Bali, och undrar om någon kan tipsa mig om grejer som finns att göra. Sport aktiviteter eller party ställen är inte av direkt intresse, men kanske kan någon tipsa om restauranger, utflykter och annat som kan vara intressant att titta in.
Svara med citat

Gammal 2006-03-21, 22:07

Standard
Jag var på Bali förra våren Det var intessant och det finns mycket att göra. Det som tar lite tid att vänja sig med är att alla ska sälja nåt till dej överallt. Och dom är påstridiga. Det tar några dar att vänja sig. Men ring den guide som ambasaden rekomenderar jag har pratat med honom han kan svenska som han lärt sig själv! Jättebra Han visar dej vad som är värt att titta på. Han har en fin bil Man kan inte hyra egen bil för det klarar man inte. jag som yrkesförare skulle aldrig prova ens. Att handla är billigt om man prutar hårt. Maten är god. Det är lite folk ute och och rör sig, det är bomberna som folket lider av och den senaste gjorde det inte bättre. Folket är trevligt och lätt att ha och göra med när man har varit där några dar och kommit underfund om hur det funkar.
Svara med citat

Gammal 2006-04-13, 14:56

elDiablo

Medlem
elDiablo är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Standard
tackar tackar för svaret =)
Svara med citat

Gammal 2006-04-18, 23:52

Ines

Medlem
Ines är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2006

Standard
Bali är underbart, bara man håller sig borta från Kuta.Ubud är bra som utgångspunkt för kortare och längre dagutflykter. Norra och östra Bali är helt fantastiskt och det är minimalt med turister. Om du har tid är Lombok ocks värt ett besök.
Trevlig resa
Svara med citat

Gammal 2006-05-23, 08:32

guest

Standard
Missa inte Gili öarna om du/ni gillar att bada! vit fin koral sand istället för den bruna som finns på Bali/Kuta
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8