ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2005-10-25, 15:52

linni

Standard När?
Hej alla!
När är bästa tiden att åka till afrika om man tänker vädermässigt? Jag ska göra en resa från sydafrika till egypten, fast inte förrän om ungefär ett år, men jag vet inte riktigt när jag borde åka...? Vinter eller sommar? Någon som vet?
Svara med citat

Gammal 2005-12-22, 15:28

AndersP

Standard Årstider
Jag tycker att norra Afrika är helt OK på vintern, satsa på det!
Svara med citat

Gammal 2006-04-29, 16:34

awsandy

Standard Time of Year
Hej! Jag skulle helst börjar i Sydafrika runt November December tiden. Skapligt väder för det mesta och när det är tråkigt det är inte allts för tråkigt. Och du har plussen med att de har bra infrastruktur där. Om du planerar Dec-Mar i Sydafrika och Namibia då blir det bra ganska bra tajming att åker norr. Genom Victoria Falls självklart...förrutom om du och då genom Zambia med järnväg till Dar Es Salaam i Tanzania runt April/May. Då fortsätter till Kenya och då kanske vidare till Uganda. Från Uganda vet jag inte var du skulle åker men det gäller att göra bra utforskning av alla faktar innan ni åker för genom vissa delar av Norra Central Afrika det gäller att var forsiktigt....livet har inte lika stort värde i alla områder.
Svara med citat

Gammal 2006-04-29, 16:54

awsandy

Standard Ooops again!
Om du planerar Dec-Mar i Sydafrika och Namibia då blir det bra ganska bra tajming att åker norr. Genom Victoria Falls självklart...förrutom om du

Här skulle det har lästes "förrutom om du vill också ta en sväng genom Mozambique...men Johannesburg är en stort(om äckligt) område att planera utflykter ifrån.... och då genom Zambia med järnväg till Dar Es Salaam i Tanzania runt April/May. Då fortsätter till Kenya och då kanske vidare till Uganda. Från Uganda vet jag inte var du skulle åker men det gäller att göra bra utforskning av alla faktar innan ni åker för genom vissa delar av Norra Central Afrika det gäller att var forsiktigt....livet har inte lika stort värde i alla områder.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8