ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2004-07-27, 09:43

Penthelisea

Standard Upplev det riktiga Afrika
Hejsan!

Alla ni som vill bort fran turiststampeln och uppleva Afrika pa "riktigt", ta chansen att aka ett ar som volontar! Du utrattar ett viktigt arbete och far samtidigt lara kanna den afrikanska kulturen. Du kan arbeta med gatubarn, bekampa HIV/Aids, jordbruk, utbildning samt mkt annat.
Ar du trott pa vardagstristessen, tveka inte att hora av dig!

Maila info1@lindersvold.dk
Svara med citat

Gammal 2005-06-04, 07:11

Standard
Penthelisea I think just like you.
Svara med citat

Gammal 2006-03-21, 03:44

Sagodrottningen

Medlem
Sagodrottningen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 0

Standard
Har alltid velat åka som volontär, men har aldrig haft råd. Det är synd att det ska kosta så himla mycket. Var volontär i Tyskland, det var bara resan dit jag bekostade... Fanns förstås inga riktigt behövande där, delade ut mat till pilgrimmer "bara". Men det är tråkigt att ha ett sug att göra något för världen och inte ha pengar till det. Hiv-bekämpning i Afrika känner jag starkt för.

Min syster och hennes pojkvän åker till Peru och volontärarbetar till hösten.

Håller iallafall med om att det där med att åka ut som volontär är ett jättebra alternativ till vanlig resa. Hatten av till alla som är ute och kämpar för att vår värld ska bli en bättre plats att leva på för allt och alla!
Svara med citat

Gammal 2006-03-21, 03:56

Sagodrottningen

Medlem
Sagodrottningen är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: mar 2006

Standard
Skriv gärna vad de här volontärplatserna kostar och vilken organisation. Finns det någon hemsida där man kan kika? *lite nyfiken*
Svara med citat

Gammal 2006-04-21, 01:48

Ines

Medlem
Ines är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: feb 2006

Standard
Här är några sidor som kan vara av intresse:

volontar.nu
ial.nu
foreningentorpet.se
freefund.com
ciu.se
puente.se
Svara med citat

Gammal 2006-05-16, 11:13

Standard Re: Upplev det riktiga Afrika
Citat:
Ursprungligen postat av Penthelisea

Hejsan!

Alla ni som vill bort fran turiststampeln och uppleva Afrika pa "riktigt", ta chansen att aka ett ar som volontar! Du utrattar ett viktigt arbete och far samtidigt lara kanna den afrikanska kulturen. Du kan arbeta med gatubarn, bekampa HIV/Aids, jordbruk, utbildning samt mkt annat.
Ar du trott pa vardagstristessen, tveka inte att hora av dig!

Maila info1@lindersvold.dk
håller med.
Svara med citat

Gammal 2006-05-16, 11:25

Standard Re: Upplev det riktiga Afrika
var precis som volontär/besökare på ett barnhem i kenya i tre månader. det behöver inte kosta mer än vad ni själva vill göra av med. jag är bekant med dom svenskar som driver barnhemmet jag var på och betalade ingenting för att nån organisation skulle organisera nåt.

jag betalade en biljett och bodde och åt gratis. jag gav dom pengar på barnhemmet och bidrog med det. lite pengar är massor för dom.

som exempel: en lärarlön 500-1500 svenska kronor/mån.
en mango: 50 öre.
buss: 20 mil för 20 kronor.

allt man bidrar med vad gäller pengar är välkommet och uppskattat. dom har ju inte mycket. dom tycker dessutom om vita människor (mzungus, som vi kallas) eftersom många som kommer ner är vänliga och generösa. människorna är helt underbara.

däremot tycker JAG att man ska akta sig för att tro att man är "den goda vite mannen som hjälper den lilla stackars afrikanen." det finns alltför mycket av "oj vad vi är överlägsna allt och alla i det här landet. och den attityden ska man inte ha om man kommer dit. tycker JAG.

åk iväg bara. människorna är helt underbara. jag tänker på dom varje dag och kommer att åka dit igen.

det är ju lätt att bidra med pengar även om man är i sverige också. men se till så du vet var dom hamnar. kenya, tex, är ett MYCKET korrupt land.
Svara med citat

Gammal 2010-11-21, 17:33

Gäst

Standard Uppleva Afrika
Läste precis inlägget om dig som åkt till Kenya och fått boende och mat gratis eftersom du kände några inom organisationen.

Jag vet att det var flera år sen som detta skrevs, men tänkte ändå testa.

Hade verkligen uppskattat om du kontaktade mig på min mail: kogsta_92@hotmail.com

Är riktigt sugen på att åka iväg till Afrika, men har inget pengarna som oftast krävs..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8