ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-10-31, 22:07

Globaltraveler

Nykomling
Globaltraveler är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2008

Rykte: 0

Standard Volontär Afrika 2012
Hej!

Till nästa sommar planerar jag att göra en volontärresa, och funderar mest på Afrika just nu. Jag har kollat lite på Worktravelcompany och Volontärresor.se, men det känns väldigt dyrt och tänkte höra om någon har tips på andra bra organisationer eller om man kan åka utan organisation? Eller vad som är bra med att åka med en organisation för den delen?

Eller någon som vill åka med så hade det också varit toppen!

//Malin
Svara med citat

Gammal 2012-02-08, 15:02

SannaEmilia

Nykomling
SannaEmilia är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2012

Rykte: 0

Standard Volontär Afrika
Hej Malin!

Nu kanske du redan har hittat en organisation att åka med eftersom det var ett tag sen du skrev, men annars vill jag tipsa om Amzungo volontärresor. Det är ett litet företag som drivs av två tjejer i Göteborg och dom håller faktiskt lite lägre priser än många andra volontärorganisationer. Dom har många projekt i Afrika (Barnhem, skolor, djur & natur m.m) i t.ex. Zambia, Kenya, Tanzania och Sydafrika. Deras hemsida är Amzungo
Värt att kolla in
//
Sanna
Svara med citat

Gammal 2012-04-02, 13:39

Gäst

Standard Volontära i Zambia
Hej Malin!

Det här kanske vore något för dig?
Det handlar om att under tre veckor testa livet i en afrikansk by och om att lära sig mer om kulturen.
http://bit.ly/HqF9iP

MVH

Caroline Englund
carro_e83@yahoo.se
Svara med citat

Gammal 2012-04-26, 17:43

Gäst

Standard Tanzania it is
Tack för tipsen!

Hittade ett barnhem / skola i Tanzania: Good Hope Orphanage, som jag åker till i mitten av juni. Andra som skall till Tanzania får gärna höra av sig!

//Malin
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8