ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-05-16, 00:00

Ronnie79

Medlem
Ronnie79 är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 0

Skicka ett meddelande via MSN till Ronnie79
Smile Följ med på en expedition genom Västafrika!
Vi söker nu efter likasinnade som vill delta i en expedition med oss genom Väst Afrika till Ghana, Benin och Togo i vinter.

Det kommer att bli en riktig äventyrsresa till de mest otillgängliga platserna på denna spännande kontinent långt ifrån charterorterna. Upplev det riktiga Afrika och den underbara atmosfären med alla avslappnade och härliga människor. Atlasbergens dramatiska landskap blir till böljande sanddynor i Saharaöknen som övergår mer och mer till savann. Efter att ha sett savannens spännande djurliv befinner vi oss snart i regnskogens tropiska klimat för att till sist nå havet med milslånga härliga stränder där inga charterturister syns till...

Expeditionen till Ghana genomförs med två specialutrustade Land cruisers. Följ med i vår ena bil som förare och/eller passagerare på hela eller delar av expeditionen.
Vi är inga extremister utan bara helt vanliga människor som ser till att leva våra drömmar - precis som du också kan!

Gå in på 4x4 Overland - Våra äventyrsresor med 4wd bil till bla Turkiet och safari i Afrika - Den ultimata friheten! och läs mer om ni är intresserade.

På sidan kan ni även läsa och se bilder och filmer från våra tidigare resor till Senegal, Östeuropa, Island och Ghana.
Senast redigerad av Ronnie79 den 2009-06-13 klockan 10:39. Anledning: Uppdatering
Svara med citat

Gammal 2009-07-08, 19:57

Sandra123

Smile Farligt?
Det här verkar riktigt intressant för mig!

Jag har tidigare rest i Afrika med rosa bussarna men skulle vilja testa något häftigare.
Blev nu väldigt sugen att följa med er på en riktig expedition denna gång istället.
Min fråga är nu, hur pass farligt är det?

/Sandra
Svara med citat

Gammal 2009-07-16, 11:58

Ronnie79

Medlem

Thumbs up Inte farligt
Klart du ska följa med, du kommer inte att ångra dig!

Det är inget att oroa sig för, vi har aldrig känt oss otrygga på våra resor i Afrika.
Däremot så har vi blivit utsatta för rånförsök i Frankrike en gång!

Man kan aldrig garantera något men det känns inte farligare än i Europa, snarare tvärt om.

Hälsningar Ronnie och Lena

Gammal 2009-07-17, 11:15

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
Utav alla resor jag har gjort (alla inom Europa) och alla resor jag hitils har planerat så måste jag säga att detta överträffar alla drömmar om äventyr jag någonsin haft. Jag läste på eran sida för några veckor sedan och jag blev helsåld. Både jag och min sambo.

Det jävliga är att vi har inte möjlighet att åka. Jag hade så gärna velat vara med ändå ifrån början och därför måste jag fråga. Planerar ni att göra något liknande nästa år igen? 2011 alltå. Med ungefär samma reslängd etc. I sådana fall kommer jag göra ALLT för att åka med hela vägen.

Afrika är för mig det ultimata äventyret.
Svara med citat

Gammal 2009-07-20, 11:15

Ronnie79

Medlem

Smile
Det var ju synd att ni inte hade möjlighet att följa med på denna resa.

Vi älskar att resa på detta viset och kommer göra det igen, den friheten och dom upplevelserna som det ger tröttnar man inte på i första taget!

Om intresset finns kommer vi även att ta med den andra bilen så ni och andra också har möjlighet att delta. Har dock inte bestämt än vilka länder vi vill se men att det blir Afrika är givet!

Ni är även välkomma att lämna förslag och idéer på reserutt inför nästa år, vi vill ändå se hela världen så i vilken ordning det blir spelar mindre roll.

Maila gärna mig i vilket fall så sparar jag har din mailadress. Mailen finns på våran hemsida.
Senast redigerad av Ronnie79 den 2009-08-02 klockan 18:40.
Svara med citat

Gammal 2009-11-02, 20:16

Ronnie79

Medlem

Standard En plats!
Som det ser ut nu så kommer en av oss tyvärr inte kunna delta som planerat på hemresan pga sjukdom. Finns därför en plats kvar i den ena expeditionsbilen.

Nu finns det alltså en plats på hemresan till den som kan bestämma sig på kort varsel!

Gammal 2009-12-19, 22:26

Ronnie79

Medlem

Smile Ny expedition nästa vinter!
Under denna resan är det fullsatt men vi har bestämt oss att göra en liknande resa nästa vinter (Dec 2010 - Jan 2011) genom Västafrika för er som inte hade möjlighet att åka med denna gång. Vi kan aldrig få nog av Afrika!

Till nästa vinter finns det två platser kvar i den ena bilen.

Vi kommer dock inte kunna svara på forumet mellan 26 dec och 10 mars då vi är på resande fot men ni kan gå in på 4x4 Expedition - Expeditionsresor där DU kan delta! och sedan maila oss.

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8