ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2007-01-04, 10:11

Philemon

Nykomling
Philemon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard Ta sig fram med tåg och buss i Afrika
Har en tanke på att ta sig från Addis Abeba till Kapstaden med buss och tåg (egentligen var tanken Kairo men har hört att det är omöjligt att ta sig genom Sudan). Jag undrar om någon vet om detta är möjligt. Och vilka gränser som kan vara svåra att ta sig igenom. Länderna som ska passeras blir Etiopien-Kenya-(Uganda)-Tanzania-Mocanbique-Swaziland-Sydafrika. Detta är ännu bara ett tankefoster men det vore riktigt spännande, eller hur?

En ytterliggare tanke är att fortsätta tillbaka Sydafrika-Namibia-Angola-Uganda-Kenya-Etiopien.
Svara med citat

Gammal 2007-01-04, 10:56

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 7

Standard
Att det ska vara omöjligt att ta sig genom Sudan har de som driver sidan www.capetocairo.com tydligen inte hört
Svara med citat

Gammal 2007-01-04, 10:59

Hallmat

Globetrotter
Hallmat är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2006

Rykte: 7

Standard
Längst ner på sidan http://www1.southafrica.net/Cultures...etting+Around/ hittar du ett antal länkar till buss- och tågbolag i södra Afrika.
Svara med citat

Gammal 2007-01-04, 11:30

Philemon

Nykomling
Philemon är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: jan 2007

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Hallmat

Att det ska vara omöjligt att ta sig genom Sudan har de som driver sidan www.capetocairo.com tydligen inte hört
Jag tror det är som privatperson. Fick informationen av en person som varit i alla länder i Afrika utom Sudan och Burundi.
Svara med citat

Gammal 2007-04-06, 03:08

jonatan

Standard
mina föräldrar åkte tåg och buss från Nordkap till Kapstaden. I Afrika åkte de genom Egypten, Sudan, Etiopien, Kenya, Tanzania, Zambia, Zimbabwe och Sydafrika.
Svara med citat

Gammal 2007-06-03, 00:37

Gabbi

Standard
Jag åkte nyligen Sydafrika-Namibia-Zambia-Malawi-Tanzania-Kenya (och flög sedan till Addis) Allt annat var med matatu, buss och lite med jeep. Det var inga som helst problem. Mocambique borde också funka, men där får man ha mer tid, och papprena i ordning när man kommer till gränsen. Jag vet folk som blivit skickade iväg på många dagars resa för att fixa nåt papper.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8