ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-11-05, 12:27

Ysanne

Nykomling
Ysanne är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2011

Rykte: 0

Cool Tips på vart man kan åka i slutet av Februari
Hej. Jag och min sambo funderar på att åka bort sista vecka i februari men vi vet inte vart. Vill ha tips på länder där det är varmt och soligt och helst ska det inte kosta alls för mycket..

Har kollat lite på Hurgada och fått tips om Dubai men är det någon som vet hur varmt det är där då?
Svara med citat

Gammal 2011-11-08, 11:52

babiih

Medlem
babiih är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2011

Rykte: 0

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Ysanne Visa inlägg

Hej. Jag och min sambo funderar på att åka bort sista vecka i februari men vi vet inte vart. Vill ha tips på länder där det är varmt och soligt och helst ska det inte kosta alls för mycket..

Har kollat lite på Hurgada och fått tips om Dubai men är det någon som vet hur varmt det är där då?
I Dubai i februari är det "bara" ca 20-25 grader (kolla t.ex. här) och det är under regnperioden (vilket i detta enormt torra land inte innebär särskilt mycket regn, men ändå). Jag tror det finns bättre resmål under februari, sett till vädret...

Kanske ska ni ta er söder om Ekvatorn för att komma till "sommaren"? Men det finns nog bra resmål även lite närmre Sverige, vilket också borde innebära att det blir lite billigare.

Eller åk på en resa i stil med denna deal till Vietnam, går att hitta ganska ofta. Spa & lyxigt, billigt i Hanoi i övrigt...
Senast redigerad av babiih den 2011-11-16 klockan 15:17.
Svara med citat

Gammal 2011-11-08, 13:57

Pellsson

Globetrotter
Pellsson är inte uppkopplad
Pellssons avatar

Reg.datum: feb 2006

Rykte: 7

Standard
Om ni åker på fredag och kommer tillbaka nästa söndag, har ni bortåt tio dagar ledigt. Då skulle jag fundera på Florida. Billigt tack vare den låga dollarn, varmt och hur mycket som helst att se och göra - och shoppa.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8