ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-29, 14:09

langsta

Medlem
langsta är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard Vad är ditt måste i resväskan?
Alla brukar ha något de absolut måste ha med sig i resväskan. Jag kan inte åka utan mina hemnycklar. En annan jag känner släpar med sig kaffebryggare om hon åker utomlands för hon vill ha svenskt kaffe=)

Vad kan inte du var utan i resväska?
Svara med citat

Gammal 2009-12-29, 16:03

emma_j81

Medlem
emma_j81 är inte uppkopplad

Standard Skoskavsplåster
Pass, pengar, biljett och skoskavsplåster!
Var i Turkiet som tonåring och fick så klart skoskav av mina nya skor i kombination med fuktiga fötter. Jag och min kompis jagade runt efter plåster en halv dag, i de små butikerna förstod de inte ens vad vi menade. När vi äntligen lyckades hitta ett litet apotek var vi överlyckliga endast för att bli lika besvikna en timme senare när plåstren skulle på och de ramlade av efter en halvtimme..ingen vidare kvalitet där inte. Det går så klart att få tag på vettiga plåster i Turkiet som på alla andra ställen numera men det har i alla fall blivit en grej för mig!
Svara med citat

Gammal 2009-12-29, 17:50

Brynolf

Globetrotter
Brynolf är inte uppkopplad
Brynolfs avatar

Reg.datum: okt 2009

Standard
Öronproppar!

Gammal 2009-12-29, 18:52

Lottapotta

Medlem
Lottapotta är inte uppkopplad

Standard
Att ha pass och flygbiljetten in i resväskan (in-checkade bagaget) är väl inte speciellt smart..

Vad jag däremot måste ha med mig i handbagaget eller i handväska eller i datorväskan är självfallet pass biljett, ev visum om det ej sitter i passet.. lap top plus laddare samt mobil+ laddare..

i resväskan är juh kallingar ev. trosor osv nödvändiga
Svara med citat

Gammal 2009-12-29, 19:11

Sarac1

Medlem
Sarac1 är inte uppkopplad

Standard
Salvor och tandkräm!
Tandkräm kan man köpa överallt nästan men är man van vid en tanddkräm så är man det. Salvor är väldigt användbara när man är på semester. Kommer ihåg vår resa till Turkiet. Myggor var överallt om man fick tiotals myggbett. Som tur hade vi med oss salva som vanligt och det gick bra.
Svara med citat

Gammal 2009-12-29, 20:07

Brynolf

Globetrotter
Brynolfs avatar

Standard
ja en skalkniv är bra
Senast redigerad av Brynolf den 2010-04-18 klockan 12:17.
Svara med citat

Gammal 2009-12-29, 21:31

langsta

Medlem
langsta är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Brynolf Visa inlägg

Handsprit! om man råkar komma i kontakt med något smutsigt och smittsamt, typ någon utav ortsbefolkningen på plats.
Handsprit brukar faktisk jag också ha med mig. Känns lite orent utan den. Men de är inte mitt första måste de är som sakt mina nyckelknippa. Jag vet inte varför den måste med men blir orolig om jag vet att den inte är med.
Svara med citat

Gammal 2009-12-29, 21:40

Dalarna

Medlem
Dalarna är inte uppkopplad

Standard
Mobiltelefonen
Svara med citat

Gammal 2009-12-30, 08:17

Gäst

Standard Resväskan!
Jagh kan resa utan min resväska skaffa en under resa gång däremot har jag alltid ett lite handbage min handväska men lite våtsrevtter om de inte finns till gång till vatten attt tvätt av händerna. pappersnäsdukar bra att ha om är snuvig är på platser där de skanknas toa papper använda som srevtter etc.

Sen är de också viktigt för mig att ha med min astma medicen och evtullt anda medicener och gärna alvedon så jag klara mig i tre dagar behövs mer köper jag under resans gång.

I övrigt är de pass,pengar,biljetter visa kort som är viktigt är jag då borta mer än en ånda följer även bankdoasn med mig.

Men som sagt i övrigt inga måste klara mig utan min resväska
Svara med citat

Gammal 2009-12-30, 17:00

Brynolf

Globetrotter
Brynolfs avatar

Standard
Latexhandskar! om man måste ta i något obehagligt, typ hjälpa någon stackars tiggare som har ramlat ihop av hunger eller dyligt.

Gammal 2009-12-31, 12:18

rantis

Medlem
rantis är inte uppkopplad

Standard
mp3 spelare är ett måste och även en kamera. Annars självklara saker så som lite kläder och eventuella medeciner.
Svara med citat

Gammal 2009-12-31, 12:58

gisela143

Nykomling
gisela143 är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2007

Smile I väskan
Med i väskan finns en liten kit med skalkniv sax diskborste liten kökshandduk. Ja mest sådant som jag brukar sakna i "köket" Kitten ligger kvar i väskan från resa till resa. Nedräkningen för nästa resa börjar snart Gisela
Svara med citat

Gammal 2010-04-18, 11:02

sessano_o

Medlem
sessano_o är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2010

Smile
flippflopps =D
att ha pass och biljett är ju en självklarhet men ngt jag alltid har med mig i väskan är flippflopps!! världens bästa sko!!
Svara med citat

Gammal 2010-10-26, 11:24

resandefot

Nykomling
resandefot är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2010

Smile
Pass och biljett är ju ganska givet så det låter jag vara osagt ( eller vänta lite jag sa ju precis det hahaha ) Annars så är ett par sköna skor ett måste.

En annan sak som jag brukar ta med mig när jag ska utanför Europa är vattenreningstabletter och det kan jag verkligen rekommendera. Jag brukar använda mig av Katadyn Katadyn Micropur Forte - Uteliv - Vattenrening

Snart bär det av till Sydamerika igen förresten så önska mig lycka till
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8