Första
sidan
Rese
forum
Sök i
forumet
Res
bilder
Resmåls
fakta
Logga
in
Förstasidan
Reseforum
Övrigt
Off-Topic
Detur
Detur
Användarnamn
Lösenord
Sidan 2 av 2
<
1
2
LinkBack
Ämnesverktyg
2011-12-01, 17:14
Gäst
STÄMMER EJ
Blir så upprörd då jag läser vad dom "gamla" guiderna skriver för inget är sant jag har själv jobbat för detur massor med år och dom tar verkligen hand om sina anställda, sen så visst att vara guide är inte en dans på rosor man jobbar ganska mycket men det måste man ju förstå innan man söker jobbet man har gäster nere hela tiden nya plan kommer och gäster åker hem vi är ju där för att ta hand om gästerna, tycker man inte om att jobba inom service så ska man inte jobba som guide men MINA erfarenheter är att det är roligt och givande jobb och att detur är en bra arbetsgivare!!!
Gäst
2011-12-01, 23:27
Gäst
Detur
Jag har arbetat för Detur ett par säsonger nu och jag trivs alldeles utmärkt
förstår inte alls vad somliga pratar om här i forumet
Gäst
2012-02-09, 10:22
Gäst
Fortsatt varning för Detur
Kompisen och hans sambo åkte med Detur för ett par år sedan. Han fick en vinst i ett lotteri på deras infomöte. Vinsten skulle dock hämtas från skinnjacksbutiken, så han gick till kontoret och pratade med guiden - sade att han inte vill få någon aggressiv säljare på halsen. Guiden sade att det är absolut ingen fara.
Väl i skinnjacksbutiken, vad hände? Jo, exakt det som de ville undvika!! När de sedan gick till guiden efteråt, uppmanade hon dem att skriva ett klagobrev till kontoret. Väl hemma från resan gjorde de detta, och blev bortskuffade (motivering "vaddå, det är ju så det fungerar därnere!"). Kompisen ringde till vdn Engine, som vägrade prata. Flera försök från kompisen slutade med att han blev polisanmäld för ofredande!!
Ni som säger att andra resebyråer gör likadant, finns det några av de mer kända/seriösa resebyråerna som polisanmält sina resenärer/kunder (vore intressant att veta isf)??
Gäst
2012-04-04, 13:39
Gäst
Ruffelobåg
Efter att ha väljt och vrakat och ifrågasatt hotellval hos Detur S-holm köper vi så
in oss på spec. resa till Turkiet på vad vi förväntar oss vara våra önskemål av hotellstandard.
Väl medvetna om att både plan/flygplansmat/ingen taxfree på planet är låg budgetstandard.Efter alla lovord från Detur INNAN betalning visade de en lika låg nivå som
planet när vi väl var på plats och inte mycket av det utlovade stämde! Vid klagomål på
plats fanns ingen som helst vilja från guidens sida att hjälpa till(icke fungerande dusch tex)mm mm...ni blir meddelade imorgon var det genomgående svaret(vilket aldrig skedde)och på den vägen var det! Att man sedan skyllde på Stockholmskontoret och tryckfel i katalogen,
inte uppdaterad hemsida mm är ju en historia för sig!Vill säga så här..Detur är Mycket tillmötesgående fram till du har gjort din betalning,därefter är allt sk..t samma vad dem
anbelangar!7000 kr./person/vecka är ju inte det billigaste heller.
Gäst
2012-05-17, 18:20
Gäst
Varning
Om ni har något att klaga på efter er resa med Detur, var då inte på dem alltför hårt med detta för då finns risken att ni blir stämda för ofredande (jag vet).
Gäst
Sidan 2 av 2
<
1
2
«
Videos från semestern
| -
»
Ämnesverktyg
Visa utskriftsvänlig version
E-posta den här sidan
Arkiv
-
Topp
Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by
vBSEO
3.0.0 RC8
LinkBack
LinkBack URL
About LinkBacks
Bookmark & Share
Digg this Thread!
Add Thread to del.icio.us