Citat:
Ursprungligen postat av Micke
Hemresorna kostar i dagsläget från ca 2000 kr ja. Lite fult att marknadsföra biljetter för 999 när priset bara gäller utresan. Visst kan man åka med KLM via Amsterdam men då flyger du iaf en 737 till amsterdam och åt fel håll dessutom. Både Norwegian och FlyNordic skriver i sina pressmeddelanden att det kommer vara glesare mellan stolarna så jag gissar på 32" vilket är samma som nästan alla bolag har på sina långdistansplan. Att då flyga omvägen via Amsterdam för mer pengar, längre tid och samma benutrymme blir nästan dumt.
Återstår att se hur priserna utvecklas med tiden och när det kommer mer besked från Norwegian om planet som ska flyga sträckan.
|
Ja, det är ju en smaksak...men hur som haver får man käk och kan kolla på film om man flyger med ex KLM. Mat kanske ingår i norwegian också?
Flygtiden från AMS till DXB är runt 6,5 och har man dessutom tid för en pilsner på Shipol efter turen från Sverige då "vette sjutton"......om det ändå inte är värt nån tusing till :-)
Dessutom, hur är det med ankomst och avgångstider...?
KLM har jag åkt med till DXB och ankomst var vid 22 och avresa vid 00.00 och hygglig ankomst tid till Europa. Har också flygit till DXB med Turkish, det var 737 stockholm-ankara-dxb, det gör jag inte om. De hade också väldigt taskiga avgångstider. Har också åkt med austrian även det med trång 737, men åtminstone var det hyggliga tider.
Men jag hoppas naturligtvis det kommer fler 999:- då det definitvt blir ett attraktivt pris till Dubai.