ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-06-21, 05:23

Gäst

Question Arbete i Norge
Jag är intresserad av att arbeta 1 vecka i månaden i Norge, där arbetsgivaren står för resekostnader samt boendekostnader. Jag har truckkort (A+B) och har arbetat på lager men är även undersköterska och har erfarenhet inom äldreomsorgen. Tjänar man bra på dessa två olika yrkeskategorier? Vad har ni andra för erfarenheter?

Jag studerar och kan inte lägga mer än en vecka till jobb för att dryga ut studiekassan. Anledningen till att Norge lockar är främst att det är lätt att få jobb (vad jag har hört) och att det är lätt att få jobb som då i mitt fall 1 vecka i månaden om man så önskar. Sen kan man inte förneka att det lockar med högre lön, men det lönar sig inte om inte arbetsgivaren betalar resekostnader och boendekostnader då det är såpass dyrt att bo där.

Var finner man sådana jobb? Eller finns det kanske andra jobb med bättre förtjänstmöjligheter? Är dock lite orolig att inte förstå språket till fullo, men det har de kanske överseende med att man lär sig med tiden?

Tack för att du tog dig tid att läsa!
Svara med citat

Gammal 2011-06-21, 07:01

Xtender

Globetrotter
Xtender är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Skicka ett meddelande via MSN till Xtender
Standard
Lessen men du kommer inte kunna att få något sådant jobb vare sig i Norge eller någon annanstans, att jobba 1 vecka/mån OCH att få boendekostnad samt resekostnader täckta är omöjligt. Norge behöver arbetskraft inom vissa yrken men dom är inte dumma nog att bli lurade till något sådant här.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8