ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2011-03-03, 02:34

hknnyberg

Nykomling
hknnyberg är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 0

Standard Reykjaviks bästa restauranger?
Biljetterna är fixade. Dags att boka bord.
Så: Vart ska man gå? Vad får man inte
missa? Kort sagt: Vilka är Reykjaviks bästa
restauranger?

Är mycket tacksam för all input!

:: h ::
Svara med citat

Gammal 2011-04-01, 10:35

Projekt Tanz

Nykomling
Projekt Tanz är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2011

Rykte: 0

Standard
Var där 2007 under en period när ALLT på Island var galet dyrt, bra och prisvärd mat åt vi dock på Krua Thai, en restaurang med slogan "Ekta thailenskur matur"
Svara med citat

Gammal 2011-07-24, 21:20

Gäst

Standard Tips och miss
Hej!

Bodde i Reykjavik en långweekend i januari 2011. Jag ville planera in vilka restauranger vi skulle gå på så att det inte skulle bli några nitar bara för att man har hunnit bli skithungrig när man letar ställe. MEN, i efterhand kan jag säga att det var första kvällens panikhak som otippat serverade den bästa maten på hela vistelsen. Dit gick vi faktiskt tillbaka sista kvällen för att äta deras fantastiska lamm med svampsås.
Du hittar Café Oliver på Laugavegur 20, Café Oliver
Obs! De serverar inte bara lunch, som det ser ut på hemsidan.

Ett ställe som skulle vara bra enligt recensionerna var Tapas Barinn. Visst, det var ett mysigt ställe och säkert suverän mat. Men vi lyckades ta varsin alldeles för stor meny och det hade ju inte varit några problem om det inte var så att rätterna bars in en efter en. Servitören väntade tills man ätit en tapasrätt tills han bar in nästa. Och då vet man ju inte vad man ska prioritera, man har ju inte hur mycket plats i magen som helst. Lite konstigt att bara äta fisk och sedan bara kött, osv. Dessutom synkade de inte min och pojkvännens rätter. När han åt tittade jag på och vice versa.

Lycka till!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8