ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-09-08, 17:43

Emil.G

Medlem
Emil.G är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

Rykte: 3

Standard Fartyg+flyg=Roligt!
Tjena, ska resa med Finncom airlines och med Finnair och behöver tips från er som vet något om dessa två flygbolager. Jag reser den 2 oktober med Silja Galaxy från Stockholm-Åbo för att jag har en viss kärlek till fartyger mm. Från Åbo hamn till Åbo flygplats så undrar jag hur ska jag kunna ta mig så billigast som möjligt mellan dessa två punkter? Är flygbussen ett bra alternativ och mellan vilka hållplatser åker den förbi? Troligtvis så åker den inte förbi hamnen så får väl gå till Åbo bussterminal och hur mycket lär priset bli för en enkelresa med flygbussen i EURO?

Ska bara flyga i 40 minuter med Finncom airlines och planet är en ATR-72 och är det ett bra plan för en man som jag som är 190 cm med lite benutrymme i economy class? Är det ganska lätt att hitta runt på Helsingfors-vandaa flygplats för jag antar att jag måste gå mellan terminalerna men jag ska endast ha med mig handbagage så då lär jag väl slippa checka in på nytt?

Sen sist men inte minst är Finnair ett trevligt flygbolag med bra service?

Annars så ha en bra kväll!
Svara med citat

Gammal 2010-09-08, 19:55

Gäst

Standard Åbo
Hej
Lättast och billigast tar du dig från hamnen till flygplatsen genom att ta buss eller tåg från hamnen och stiger av antingen på tågstation eller i Åbo centrum. Från centrum går det sen stadsbussar(finns inga flygbussar) ut till flygplatsen. Kostar inte många euro.
Här hittar du mera info '
Transport Connections and Parking – Turku – Finavia
www.turku.fi » turku.fi

Helsingfors-Vanda flygfält är superlätt att hitta i, inte alls så invecklat som tex Arlanda. Tar inte många minuter att gå mellan utrikes och inrikes terminalen. Nej du behöver inte checka in på nytt.

Finncom har jag aldrig flygit med, så frågor gällande det kan jag inte svara på.

Har flygit med Finnair massor med gånger (är finlandssvensk) och alltid fått supergod service (och ja, du får service på svenska också).
Trevlig resa
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8