ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2010-03-30, 19:06

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Rykte: 3

Standard Bornholm kallas solskensön!
.....Bornholm kallas så därför att solen skiner mest där (om man jämför med hela Danmark). Vi var där i okt -06 och tyckte ön var en väldigt mysig semesterö. Då var det inte badväder men vi åkte till Dueodde ändå för att få se den enorma vackra stranden med så fin vitkornig sand att man använder den i timglas. På Bornholm kan man också vandra, cykla (25 mil fina cykelvägar), spela golf etc. Vi bodde i den charmigaste byn av alla (tyckte vi..), nämligen Gudhjem! Foton och mer tips: desires
Senast redigerad av desires den 2010-03-30 klockan 19:08.
Svara med citat

Gammal 2011-01-01, 18:09

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Standard
Jag kan säga - utan att överdriva - att Bornholm är det tråkigaste ställe jag varit på någonsin. Nu var jag visserligen bara i området kring Rønne, men det är verkligen en livlös ö och det bekräftades av flera i lokalbefolkningen. Fina stränder åsido, lite liv hade varit önskvärt.
Svara med citat

Gammal 2011-01-01, 18:38

desires

Globetrotter
desires är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2009

Standard Bornholm........
Ja men har du BARA varit i trakterna runt Rönne, då förstår jag att du tycker Bornholm är det tråkigaste ställe du varit på. Rönne har ingen charm - då har du ju egentligen inte varit på Bornholm tycker jag.....

Själv har jag besökt 35 olika länder i världen och tycker ändå att Bornholm är en väldigt fin, naturskön och mysig ö att besöka. Tyckte det var mycket liv o trivsamt där fastän vi var där så sent som i oktober (men det beror nturligtvis på vad man är ute efter, någon nöjesmetropol är det ju inte, möjligtvis mer i juli och augusti kanske....!)
Men överallt dit jag reser oavsett om det är i Europa (eller någon annan världsdel) - så läser jag på om platserna/länderna i förväg, för att få ut mesta möjliga av resan! Och Bornholm har ju flera fina platser/byar/naturmiljöer att uppleva! Men alla har vi olika syften med våra resor, och olika smak.....och det är väl tur.
Foton från Bornholm: desires
Senast redigerad av desires den 2011-01-01 klockan 19:59.
Svara med citat

Gammal 2011-01-01, 20:43

PeterSouth

Globetrotter
PeterSouth är inte uppkopplad
PeterSouths avatar

Reg.datum: feb 2010

Standard
Visst är det en smaksak - därför ska man helst åka dit och själv uppleva det. För min del var det ingen vidare upplevelse, men jag är bara glad att se att andra inte håller med
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8