ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-12-07, 10:18

hemmamamma

Medlem
hemmamamma är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Rykte: 0

Standard Legoland
Vi funderar på att åka en weekendresa till legoland. När är bästa tiden att åka dit? Hur kommer man bäst dit, med tåg eller bil eller vad? Vad är bästa och billigaste boendet? Annat som kan vara värt att veta innan ett besök?
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 11:38

mollie

Medlem
mollie är inte uppkopplad

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av hemmamamma Visa inlägg

Vi funderar på att åka en weekendresa till legoland. När är bästa tiden att åka dit? Hur kommer man bäst dit, med tåg eller bil eller vad? Vad är bästa och billigaste boendet? Annat som kan vara värt att veta innan ett besök?
Lalandia kan absolut vara värt ett besök.Ganska dyrt,men massor för nbarnen att göra.Bowling,lekland,enormt bad,shower.Fina stugor.
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 21:57

morriis

Medlem
morriis är inte uppkopplad

Standard
Finns det stugor eller campingplatser i anslutning till legoland då som man kan hyra? Efter andra erfarenheter så är vanligtvis boende inne eller sammanhängande med platserna väldigt dyra. Vi har satt upp några ställen dit vi kan tänka oss att resa till sommaren, så att kolla läget redan nu är ju det bästa.
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 20:15

Bussåke

Medlem
Bussåke är inte uppkopplad

Standard
Det skall enligt utsaga finnas lite stugor i närheten.. du kan kolla den här sidan som jaghittade.... om du hittar något bra..

Nära LEGOLAND® hotell, lägenheter, hyra hus, semesterlägenheter, semesterhus, resor, lägenhet, resa, boka, resebyrå, hyrbil
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 23:22

morriis

Medlem

Standard
Bussåke: Tack så hemskt mycket för Länken. Ska sätta maken på att läsa igenom den
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 23:24

morriis

Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av lita22 Visa inlägg

ohh hit vill jag med åka med mina änglar..
Visst verkar det roligt?! Sonen (6 år i vår) är galen i Lego så vi funderar på att åka dit till sommaren. Min bror var där med familjen när de var små och han sa att det var roligt för såväl vuxna som små.
Svara med citat

Gammal 2009-12-08, 23:37

morriis

Medlem

Standard
Efter att ha spånat runt nu så verkar det finnas familjepaket med hotell inkl. frukost och 2 dagar på Legoland för ca 2500 sek
Svara med citat

Gammal 2009-12-09, 09:53

hemmamamma

Medlem

Standard
Tack Bussåke för länken. Jag brukar beställa hem Sembos resekatalog varje år om ut i fall maken vill göra något annat än husvagnscampa på Öland. Men jag har aldrig tänkt på att Legoland fanns med där.2500 kronor tyckte jag var durt för en övernattning och två dagar på Legoland. Men då är jag ju van vid att 10 dagars husvagnscamping på Öland kostar 2500.
Svara med citat

Gammal 2009-12-09, 14:51

XJ600n

Medlem
XJ600n är inte uppkopplad
XJ600ns avatar

Red face Vilka kanon svar..
Vi ska boka nu i vinter
Svara med citat

Gammal 2009-12-10, 17:54

chrijon

Medlem
chrijon är inte uppkopplad

Standard Vad skoj!
Citat:
Ursprungligen postat av hemmamamma Visa inlägg

vad skoj att ni väljer att åka till legoland! Vi har varit där tre gånger redan med våra barn, och det är lika skoj varje gång. Bästa tiden att åka dit är ju naturligtvis på sommaren, men helst innan den största industrisemestern hinner dra i gång. Men i mitten eller slutet av juni är helt kanon, för då slipper man köa vid alla attraktioner och karuseller mm. Där finns en hel djungel av olika restauranger att välja bland om man behöver något gott i magen. Det finns ju även möjlighet för att kunna ta med sig egen mat om man vill spara pengarna. Där finns ju jättefina matplatser att slå sig ner och sitta vid och en hel del bord och bänkar. Man kommer bäst dit med egen bil. Bästa och billigaste boendet har jag inte riktigt stenkoll på. det finns ju en del billiga småhotell och familjehotell någon mil därifrån. Men det jag tycker vore allra bäst för er är att bo i lalandias stugby ett stenkast i från legoland, för då kan man även kombinera sitt legolandbesök med ett badäventyr på lalandia. Legolands armband gäller för fri entre på lalandia. jag själv samlade streckkoder i somras och fick därför fribiljetter till legoland, och det sparade vi jättemycket pengar på. Ha en jättemysig semester på Legoland!
Svara med citat

Gammal 2009-12-11, 00:15

Polarvagnen

Medlem
Polarvagnen är inte uppkopplad

Standard
Har ni ICA kort brukar det komma ett erbjudande om ett förmånligt paketpris till Legoland.
Svara med citat

Gammal 2009-12-11, 10:21

hemmamamma

Medlem

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av chrijon Visa inlägg

vad skoj att ni väljer att åka till legoland! Vi har varit där tre gånger redan med våra barn, och det är lika skoj varje gång. Bästa tiden att åka dit är ju naturligtvis på sommaren, men helst innan den största industrisemestern hinner dra i gång. Men i mitten eller slutet av juni är helt kanon, för då slipper man köa vid alla attraktioner och karuseller mm. Där finns en hel djungel av olika restauranger att välja bland om man behöver något gott i magen. Det finns ju även möjlighet för att kunna ta med sig egen mat om man vill spara pengarna. Där finns ju jättefina matplatser att slå sig ner och sitta vid och en hel del bord och bänkar. Man kommer bäst dit med egen bil. Bästa och billigaste boendet har jag inte riktigt stenkoll på. det finns ju en del billiga småhotell och familjehotell någon mil därifrån. Men det jag tycker vore allra bäst för er är att bo i lalandias stugby ett stenkast i från legoland, för då kan man även kombinera sitt legolandbesök med ett badäventyr på lalandia. Legolands armband gäller för fri entre på lalandia. jag själv samlade streckkoder i somras och fick därför fribiljetter till legoland, och det sparade vi jättemycket pengar på. Ha en jättemysig semester på Legoland!
Tack chrijon. Det var mycket bra information. Nu ska jag bara kika efter erbjudanden så blir det Legoland nästa.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8