ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-08-02, 17:51

martinzxr

Nykomling
martinzxr är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2009

Rykte: 0

Standard Boende i Stavanger
Hej!

Jag har tänkt att dra mig västerut och jobba i Stavanger till hösten, dels för att spara ihop lite pengar till en långresa samt ha möjligheten till att surfa.

Tänkte höra lite om någon vet vart man kan vända sig för att hitta boende under en 4 månaders period? har tittat lite på finn.no men tänkte om det finns något annat bra ställe.

Tacksam för svar!

/Martin
Svara med citat

Gammal 2009-10-23, 13:51

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av martinzxr Visa inlägg

Hej!

Jag har tänkt att dra mig västerut och jobba i Stavanger till hösten, dels för att spara ihop lite pengar till en långresa samt ha möjligheten till att surfa.

Tänkte höra lite om någon vet vart man kan vända sig för att hitta boende under en 4 månaders period? har tittat lite på finn.no men tänkte om det finns något annat bra ställe.

Tacksam för svar!

/Martin
Antingen finn.no eller sätt in annons i Stavanger aftenblad eller Rogalandsavisen.
Du behöver inte ta en lägenhet för 12000/mån. I ditt fall skulle jag rekommendera fellesbolig, dvs gemensamt boende med andra. Alternativt finns det små rum man kan få tag i för kanske 2500 och uppåt... Går du in via bemanningsföretag kan de ofta vara behjälpliga med boende.
Lycka till!
Svara med citat

Gammal 2009-10-23, 14:53

Lindaa

Nykomling
Lindaa är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2009

Rykte: 0

Standard
finn.no har de flesta annonser. Tänk på att en "1:a" i Norge innebär just ett rum. Inte ett sovrum + kök som i Sverige. Detta gäller även för 2r osv. Billigast är nog "hybel" dvs väldigt liten lägenhet, typ 20kvm. Tyvärr är ju hyrorna väldigt höga i Norge jämfört med Sverige. Stavanger kan ta en del överpriser också eftersom det är många företag som vill hyra lägenheter till alla oljeplattforms-arbetare. Många som hyr ut lägenhet vill ha minst 1 hyra i deposition också. Ordna då med ett låst konto på någon bank där så att du är säker på att få tillbaka pengarna i slutet av perioden. Lite tips bara... har bott där själv

Lycka till!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2010, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8