ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-30, 10:10

Gäst

Standard Hotell i Åbo
Hej! Ska åka med Viking Line och vi tänkte ta en hotellnatt i Åbo.
Är det någon som känner till något/några av dessa hotell och kan rekommendera något av dem:

Holiday Inn Turku
Sokos Hotel Societetshuset
Scandic Hotel Julia

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2009-06-30, 11:50

Dennis

Nykomling
Dennis är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Rykte: 0

Standard
Jag känner till alla dessa hotellkedjor, de är ganska kända, åtmindstone i Finland. Jag vet ju ingenting on själva hotell i Åbo, men jag är väldig säker att alla tre erbjuder bra standard.

Om du vill prova något annorlunda så rekommenderar jag Omena Hotel. Här kan du läsa mer om hur det fungerar: Hotelli | Hotellit - Omenahotelli

Trevlig resa till Åbo!
Svara med citat

Gammal 2009-07-05, 12:09

Gäst

Standard
Citat:
Ursprungligen postat av Dennis Visa inlägg

Jag känner till alla dessa hotellkedjor, de är ganska kända, åtmindstone i Finland. Jag vet ju ingenting on själva hotell i Åbo, men jag är väldig säker att alla tre erbjuder bra standard.

Om du vill prova något annorlunda så rekommenderar jag Omena Hotel. Här kan du läsa mer om hur det fungerar: Hotelli | Hotellit - Omenahotelli

Trevlig resa till Åbo!

Det var ett speciellt och intressant koncept det! Centralt verkade det ligga o bra pris oxå.
Har du provat det själv?

Nu när jag såg svaret hade vi redan bokat på Sokos Hamburger Börs, verkade centralt o bra o med bassäng o bastu på taket. Tyvärr blev det ingen extra rabatt med Viking Line då vi stannar en vecka i Finland... Att boka hotell och åka hem dagturen med bil blev samma pris som att ta nattfärjan hem. Känns skönt att kunna få sova i en förhoppningsvis tystare miljö och mer komfortabelt, då man även har en hemresa med bil på 3-4 timmar.
Svara med citat

Gammal 2009-07-05, 17:01

Dennis

Nykomling
Dennis är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2008

Standard
Priset på Omena Hotel är säkert låg och konceptet är ju interessant. Jag har inte provat den själv (än). Många som jag känner har provat det och blev jättenöjda (men inte i Åbo utan i Tammerfors).

Om du har bokat på Börs så kommer du säkert att trivas. Hotellet ligger precis MITT i stan och in i själva hotell finns en jättemysig klubb (den har jag provat själv!) som heter Börs.

Lycka till och trevlig resa till Åbo! Du får berätta sen hur det gick med hotell och allting!
Svara med citat

Gammal 2009-07-05, 19:41

Gäst

Standard Hoell i Åbo
Hotell Julia är bäst av de tre.

-Åbobo-
Svara med citat

Gammal 2009-11-23, 16:10

tonttu

Nykomling
tonttu är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2009

Standard Ett annat alternativ
Jag skulle rekommendera dig Marina Palace hotelli Turku, ligger centralt vid Aurajoki och inte långt ifrån Åbo Slott och Viking/Silja Line-terminalerna.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8