ReseForum.se - Resor, Backpacking & Charter

Svara

LinkBack Ämnesverktyg

Gammal 2009-06-13, 16:08

SnakeEater

Nykomling
SnakeEater är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 0

Standard Stränder i Danmark?
Hej allihop!

Ska resa med familjen till Danmark och Legoland som främsta resmål, därefter kommer vi nog att besöka Zoo i Köpenhamn och på hemvägen High Chapparal.

Man har ju ofta hört om att Danmark är så platt och ska ha fina sandstränder. Vi vill gärna besöka en inte allt för överbefolkad strand som helst ska ligga skapligt nära vägen mellan Köpenhamn och Billund, den behöver inte vara stor bara att den har en speciell ''mysfaktor'' med vacker utsikt över havet och mycket gärna läge så att man kan ställa husbilen så att man får havsutsikt! Självklart så bra och varmt vatten som möjligt!

Ge härna tips på fler sevärdheter efter vägen!

Avresedatum är 28e Juni

Tack på förhand!
Svara med citat

Gammal 2009-07-07, 11:18

wkstrm

Globetrotter
wkstrm är inte uppkopplad
wkstrms avatar

Reg.datum: jul 2008

Rykte: 4

Standard
äsch, synd att det är södra Danmark du besöker. Skagen är ju ett givet tips.

Annars finns ju palmstranden i Fredrikshamn, fast det är lite för långt norrut för dig trots allt. :/
Svara med citat

Gammal 2009-12-06, 21:22

Sarzzy

Medlem
Sarzzy är inte uppkopplad

Reg.datum: dec 2009

Smile Inte säker
Jag är inte riktigt säker på vart. Men när jag var i Danmark för några år sedan med en idrottsförening så åkte vi med en båt, tror inte att den var så dyr, ut till en ö som kallas fanö. Där fanns det riktigt bra stränder. Men är som sagt var inte säker på vart den var. Men jag är kanske så säker på att vi var i Köpenhamn.
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 19:45

Travel.Agent

Nykomling
Travel.Agent är inte uppkopplad

Standard
Kommer inte ihåg var det här var någon stans, men det var inget jätte stort ställe. Men vattnet var fint och det fanns ett par stora stenar och på en sten så spelade jag och farsan kort på. Önskar jag kommer ihåg var det var någon stans. :/ Är ju i Danmark lite då och då, men det här stället har jag glömt tyvärr...
Svara med citat

Gammal 2009-12-07, 19:52

morriis

Medlem
morriis är inte uppkopplad

Standard
Vi var alltid i Danmark 1 gång om året från det att vi var små. Nordsjälland var verkligen helt underbart. Kändes som att man gick i evigheter längsmed stranden och att den aldrig försvann. Jättefin sand också och väldigt skött och fint på stranden!
Svara med citat

Gammal 2009-12-13, 15:58

annas_1

Medlem
annas_1 är inte uppkopplad

Standard
Sväng av motorvägen vid Fakse - kör mot en camping som heter Feddet, ganska smal väg dit men stranden är underbar!!!
Campingen är också toppen, men nu var det ju stränder du var ute efter.

Inte så långt från Rödby, fast på östra sidan finns Marielyst, även där en lång fin strand. Där är det väldigt turistanpassat runt omkring, mycket boenden och mat, kiosker mm.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg

Arkiv - Topp

Programvara från: vBulletin® Version 3.6.8
Copyright ©2000 - 2012, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0 RC8