Hejsan!
Jag heter Linnea, är 20 år och planerar, precis som en hel del andra på att flytta till Norge för att tjäna pengar och så vidare.

Tänkte väl i första hand på att flytta till Oslo, men det kanske är dumt vid närmare eftertanke, dyra lägenheter, massa svenskar och lätt att bränna pengar..
Så, jag tänkte höra hur det ser ut med jobb i Bergen? Vad jobbar ni med och hur fick ni era dem? Är det bättre att söka jobb på plats och finns det verkligen så bra med jobb som alla påstår? Och, såklart.. Finns det fortfarande plats kvar i kollektivet?
Just nu bor jag i Visby på Gotland och jobbar som försäljare, det kanske inte är det roligaste och jag tjänar inte direkt storkovan på det heller, men det fungerar. Anledningen till att jag vill till Norge är såklart pengarna, men även för att träffa nytt folk och se någonting annat ett tag. Planerar att resa någonstans nästa sommar och pengarna kommer väl till viss del gå till det, men jag vill även plugga till hösten09 och det hade varit riktigt skönt att ha lite extra att dryga ut studielånen med..
Som person är jag positiv, utåtriktad, kreativ och lätt att ha att göra med. När jag inte jobbar fotograferar jag en hel del, skriver på en barnbok, pysslar lite med grafisk design och umgås med folk, gärna över en öl, film eller fika.
Jag skulle gärna se lite bilder på huset, så att man vet vad man ger sig in på.
Hör gärna av er om det finns plats kvar, jag är känner mig väldigt peppad på att komma iväg så snart som möjligt!
Ha det fint!
Linnea Thorén
linnea.thoren@gmail.com
+4670-27 88 005